6.3.2007 21:30
VrPm kirjoitti:Tuolla hinnalla et luultavasti kovin hyvää saa, mutta YZ tai KX, jos joku pitää valita. Kaikkihan nuo on hyviä merkkejä...-jokke- kirjoitti:nonii, eli sunnittelisin tollasta crossia joko kawasaki kx80, yamaha yz80, tai suzuki rm... joten mikä noista kestää parhaiten mihi on halvimmat osat jne.. ei olis rahaa panostaa ku jotai 500e eli joku ikä loppu mut kertokaa mielipiteitä ja muuta asiaan liittyvää!
6.3.2007 21:41
6.3.2007 21:59
SMK;-) kirjoitti:No toi RM onkin noista luultavasti ainoo, jonka ilmotettu teho vastaa todellisuutta. Siltikään yhtään tuon ikästä ei kannata ostaa, ellei harrastukseksi aio mopon laittelua/entisöintiä/tms.
Jos 80-luvulta tarvii joku ottaa, niin mm. materiaalit olis paljon parempia kotarissa ja temmissä, tais gassillakin joskus 90-luvulla 8-kymppi olla. Mutta ei millään niistäkään juuri ajamista pääse mielekkäästi harrastamaan.
7.3.2007 0:04
7.3.2007 0:12
SMK;-) kirjoitti:Hitto sun romaanias jaksa lukee kukaan!
Järjen sen sijaan voisit ottaa käteen. Jos -02--06 pyöristä irtoo dynossa 23 pollee, niin luuleks tosiaan et -90 oli irronnu 27 tai -86 -24?
Ha.
Lopettaisit ton ilmotettujen tehojen trollailun, ei kiinnosta ketään ja ne on täyttä skeidaa.
7.3.2007 2:31
7.3.2007 11:37
SMK;-) kirjoitti:Mikäs logiikka tossa on, että kowa kuski olis = tietää tekniikasta? Millases teknisen osamisen saavuttaa osaamalla ajaa kovaa? Ajattelin vaan, että mistä löytyis se oikotie...
SMR...reisinkikös se oli, hyvä: Ilmoitettujen tehojen suhde vs. todelliset = ei mitään yhteyttä. Googletappa noita dynokäppyröitä, esim. piikkehin löytyy "pilvin piemein", vertaa ilmotettuihin. Onkohan edes sattumaa, että tehokkaimmaksi väitetty onkin välillä tehottomin?
E: Taitaa kuitnekin vähän kiinnostaa? Usko pois, saan semmosen koneeltaan valmiiksi hyvän ja rungoltaan sopivaksi muokatun tosta itselleni. Eikä se ole idän ihme, vaan edustaa sitä hinta/laatu -suhteeltaan hyvää kiinalaista sarkaa. koitappa lyhentää vaikka WR-F:ää 80mm, taitas mennä peukku pyllyyn?
On mullakin 80-luvun RM80 ollut (82cc), eikä ole häävi peli. Mutta pytty porattuna + uusi mäntä, kyllä kiekas, korkeelta, kovaa. Keuli patikossa kolmosella vahingossa ympärikin, aloin oikein "pelätä" kun ensin ei mitään ja yks kaks lähtee niin s**tanasti.
7.3.2007 12:23
7.3.2007 12:26
-jokke- kirjoitti:Saatiinhan sitä tappelu aikaiseksi, njoo.. RM ja Kx kiehtoisi jollain tavalla mutta jos sitä nyt vaikka alustavasti alettais jammuja kattomaan, ja minulle se tulisi kevyeen soratie/monttu ajoon(noh, kevyeen ja kevyeen)
Mutta olen huomanut yleisesti että ruotsalaiset pitävät vehkeitään paremmin kuin suomalainen teini kovis ja asun vielä aika lähellä ruotsin rajaa(haparanda) joten pyörän haku sieltäkin on käynyt mielessä.. Tuolta olen katellut -> www.blocket.se
7.3.2007 12:42
7.3.2007 14:03
7.3.2007 15:28
Kyllä se kaasari on kiinni sylinterissä niin jammussa kuin kawassakin,nyt kyllä rouva muistaa väärin!SMK;-) kirjoitti:Eipä ole itsellä kokemusta kuin koeajon merkeissä kolmesta 8-luvun kasikympistä: -89 RM ja YZ, -88 KX. Omalla perstuntumalla ne kaksi muuta eivät olleet ihan iskussa, RM oli eka joka oli ja otin sen. Tais maksaa silloin 850e. Eikä olis pitäny ikinä sitä ostaa.
Teknisesti oikeestaan isoin ero oli siinä, että RM:ssä kaasari tuli kii pyttyyn, muissa kampikammioon. Ja sairaan yläkiree se olikin, kuten totesinkin. Ne kaks muuta oli luultavasti välittömästi 1000e rempan tarpeessa, tosin meni siitä puolet rämäänkin.
Veljes TM taitaa olla isopyöränen tai semmosen rungolla ja vaihdettu välikoon pyörät? Ne painaakin tosiaan ainakin +20kg, joten onko ihme ettei tunnu tehokkaammalta? Toi isopyöräsen runko on mitoiltaan sama kuin piikin, mut eri numerolla.
7.3.2007 17:14
7.3.2007 18:29
7.3.2007 19:47
SMK;-) kirjoitti:Jahas, kiitos tiedosta
Missäs vm. Jammussa muuttuu? Kwaak oli eka jota katsoin, muistihäiriön piikkiin, mutta jampin myyjä ei ollut varma vm:sta...eikä sillä ollut siihen mitään ostokuittia tai luovariakaan, ja mopokin oli romu. Nimittäin sylkky oli löysällä, kaasari ei liikunut mukana, eli pakko olla kiinni lohkoissa.