Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
13.3.2013 18:05
Koskaan kuullu densosta?
On hyviä tulppia.
13.3.2013 19:07
CRhonkkeli kirjoitti:Denson tulpista.. Uskaltaako tuota 300exceehen laittaa? Aina ollu ngk tulppia ja olivat motonetistä loppuneet niin myyjä antoi denson joka siis vastasi Ngk br 7 es. En oo tosiaan ennen kuullukaan koko densosta.
Eikö sen tulpan pidä muuten olla EG loppunen
13.3.2013 19:13
Kyllä 300:n manuska ainakin sanoo, että br7 es.
13.3.2013 19:28
no ei varmana oo es, nehä on mopo tulppia
13.3.2013 20:40
Mopopuolella on tullut joku ihmeellinen outo käsitys että kaikki ''es'' loppuiset tulpat olisivat jotain ns. mopotulppia..?
Ja ihan tiedoks, että kyllä noita ''es'' loppusia käytetään myös kelkoissa ja ties missä.
13.3.2013 20:48
CRhonkkeli kirjoitti:Kyllä 300:n manuska ainakin sanoo, että br7 es.
en kyllä noin kuumaa tulppaa laittaisi, mutta kysy joltakin kisakuskilta jolla on samanlainen peli.., ngk:n kasia olen itse käyttänyt 250-500cc crossipyörissä.
13.3.2013 21:44
mikulov kirjoitti:CRhonkkeli kirjoitti:Kyllä 300:n manuska ainakin sanoo, että br7 es.
en kyllä noin kuumaa tulppaa laittaisi, mutta kysy joltakin kisakuskilta jolla on samanlainen peli.., ngk:n kasia olen itse käyttänyt 250-500cc crossipyörissä.
Mulla ei oo paljon kokemusta näistä pyöristä niin tullu mentyä noiden manuskan ohjeiden mukaan.. Oulun kotarien jällenmyyjä mulle noi br7 es myi ja sanoin kyllä mikä pyörä mulla on :/ . Siis mitä tulppaa tohon nyt kannattais laittaa? Mitä se meinaa käytännössä, että on liian 'kuuma' tulppa?
13.3.2013 22:48
Saattaa sytyttää polttoaineen liian aikaisin, jolloin rupeaa nakuttamaan, ja loppujenlopuks mäntä antaa periksi. Joku viisaampi vielä korjatkoon jos olen väärässä
13.3.2013 22:49
Laita vaan se mitä ohjekirja sanoo. Ei voi mennä metsään. Vastaava denson tulppa käy myös.
14.3.2013 7:24
poistettu
Viimeksi muokannut mantsapoika päivämäärä 15.3.2013 21:10, muokattu yhteensä 1 kerran
14.3.2013 11:52
CRhonkkeli kirjoitti:mikulov kirjoitti:CRhonkkeli kirjoitti:Kyllä 300:n manuska ainakin sanoo, että br7 es.
en kyllä noin kuumaa tulppaa laittaisi, mutta kysy joltakin kisakuskilta jolla on samanlainen peli.., ngk:n kasia olen itse käyttänyt 250-500cc crossipyörissä.
Mulla ei oo paljon kokemusta näistä pyöristä niin tullu mentyä noiden manuskan ohjeiden mukaan.. Oulun kotarien jällenmyyjä mulle noi br7 es myi ja sanoin kyllä mikä pyörä mulla on :/ . Siis mitä tulppaa tohon nyt kannattais laittaa? Mitä se meinaa käytännössä, että on liian 'kuuma' tulppa?
Lämpöarvo kertoo sen että, kuinka paljon tulppa johtaa lämpöä sylinterinkanteen, ja sitä kautta jäähdytysnesteeseen. Mitä pienempi numero, sitä "kuumempi" tulppa.
14.3.2013 13:08
esim. championin tulpissa menee niin päin että pienempi numero = "kylmempi", taitaa olla joka valmistajalla oma merkintätapa( championin L3G:tä käytin aikoinaan mutta vaihdoin ngk:n 8 -lämpöarvoisiin jotka ovat toimineet moitteettomasti).
18.3.2013 14:07
Näköjään nokka-akselin ketjunkiristimen jousi poikki. Rupes kone hieman rallattelemaan. Kokonaan uusi kiristin vai saako jousta jostain? Mistä? Hakemalla ei löytynyt, paitsi että muillakin ollut vastaavaa ongelmaa. Kohteena on siis crf450 r 04.
22.3.2013 19:49
Mistähän lähtis kattelee syytä ku -12 mallin 10h ajettu 250 sx kotari on syöny 2 tulppaa nyt 3h sisään? Suuttimina on kiinni tyhjis 45 ja pää 172.. Ei oo entisissä pyörissä ollu talvisinkaan tälläsiä oireita.
22.3.2013 20:38
tulppa pimenee eli kastuu kun moottori käy liian kylmänä, mikäs "plugi" sulla on ollut käytössä?