Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

20.7.2010 14:13

ite kävin ostamassa motonetistä sen hartiasuoja jutun ja hyvin se on toiminu tähän asti ainakin

20.7.2010 14:29

SMK) kirjoitti:Hei, ARC oli just vaa'alla, 1220g! Edellinen oli 1180 tjsp. No mul junnukuori, mut se ero aikuisten kuoreen ei oo iso (arviolta sanon 50g) ja on mukavin kypärä vetää hikisenäkin takas päähän mitä mulla on ollu (ja on ollu myös Araita ja Shoeita ja myös hengittää hyvin kaikkiin verrokkeihin nähden.


Mitä eroa noissa on junnukuoren ja normaalin välillä?

20.7.2010 18:21

öräwä kirjoitti:
teppoo kirjoitti:Minkäshän laatusia noi crossikypärät ja -lasit on? Entä mitä eroo niillä kahdella mallilla on käytännössä muutakun paino ja hinta?


Kypärää ostessa en kyllä biltemaan päin edes.... katsoisi ;)

kuulin että oli mennyt bilteman myymä kypärä neljään osaan kun kuski kaatui hyvinkään crossikisassa viime sunnuntaina.., joku muu ehkä tietää asiasta paremmin??

20.7.2010 19:03

En jaksa selata koko topikkia läpi, joten kestääkö bilteman offroad nosturi (27e)?

Kuka edesvastuuton ihminen laittaa päähänsä bilteman kypärän crossikisaan?? :O

20.7.2010 20:56

hondacrf kirjoitti:En jaksa selata koko topikkia läpi, joten kestääkö bilteman offroad nosturi (27e)?

Kuka edesvastuuton ihminen laittaa päähänsä bilteman kypärän crossikisaan?? :O


Se sininen nosturi toiminut itselläni täysin moitteettomasti, joten sen puolesta voin suositella. Aiemmin tässä topikissa kyllä sitä haukuttukin.

20.7.2010 23:15

Itellä toiminu kanssa, hyvin kestää n. 200kg painon (piikki + kuski) ainakin hetkellisesti. Siinä on ollut kanssa 80kg crossipyörä puolvuotta seisonnassa :)

21.7.2010 0:07

wolvie, se junnukuori on oleellisesti pienempi. Eli kun potta osuu joka oksaan, huomaa sen sentin kahden eron heti. AGV oli ihan hirvee, XS tehty samaan kuoreen kun XL (XS 54-55, XL 62-63). Yleensä halppiksissa vaan yks kuorikoko, ARC poikkeus.

Tohon siniseen pukkiin, mä ainakin yks niitä haukkuneita. Maali on parempaa kuin pukki, ei saanu kunnolla pois, piti vetää puikolla sit korjaus. Eli tokaa viikon sisään rikkunutta en viittiny enää ajella palauttaan. Toisilla on kestäny helkutin hyvin, toisilla käyny yhtä hyvä munkki kun mulla. Matkaenskafoorumilla joku oli rikkonu muistaakseni kuus ennen kun biltsu suostu antaan rahat takasin.

23.7.2010 19:20

tuli itekki ostettua tollaset biltema crossi monot. Onko merkkikengissä nilkan kohdalla jonkinsortin niveltä, joka mahdollistaa pienen liikkeen vai kuuluuko kaikkien crossibootsien olla noin saatanan jäykkiä? Mietin vaa mitenköhän jarruttaminen ja vaihteiden säätäminen onnistuu.. Noh, eiköhän kaikkeen totu aikanaan.
Viimeksi muokannut juhis^_^ päivämäärä 23.7.2010 19:23, muokattu yhteensä 1 kerran

23.7.2010 19:22

Tottuu kyllä ja parin ajokerran jälkeen ne kengät on huomattavasti vetreämmät.

23.7.2010 19:23

öräwä kirjoitti:Tottuu kyllä ja parin ajokerran jälkeen ne kengät on huomattavasti vetreämmät.



asia selvä. Eiku ajelemaan :)

23.7.2010 19:27

Aattelin että jos ostais biltsun kamat, kun en kuitenkaan joka päivä radalla aja, joten ei tartte olla niin prookamat.. Taino, en kaikkia biltsukamoja vaan aattelin saappaat + housut ja paita sekä hanskat sekä polvi ja kyynärsuojat. Mahdollisesti myös panssari. Olen lueskellut että noista saappaista katkeilis solkia? Kuinka herkästi ne sitten katkeaa, onko porukalla katkennut kaatuessa / muusta iskusta esim kivi, vaiko ihan yllättäen?

23.7.2010 23:08

Hepex kirjoitti:Aattelin että jos ostais biltsun kamat, kun en kuitenkaan joka päivä radalla aja, joten ei tartte olla niin prookamat.. Taino, en kaikkia biltsukamoja vaan aattelin saappaat + housut ja paita sekä hanskat sekä polvi ja kyynärsuojat. Mahdollisesti myös panssari. Olen lueskellut että noista saappaista katkeilis solkia? Kuinka herkästi ne sitten katkeaa, onko porukalla katkennut kaatuessa / muusta iskusta esim kivi, vaiko ihan yllättäen?


Katkeamisesta en tiedä, mutta ainakin saappaiden alimmat soljet tippuu matkan varrelle. Mustat saappaat siis kyseessä.

24.7.2010 21:03

onko kellään kokemusta bilteman ilmanputsari öljystä,numeroista tai tangoista ainaki muualla kehuneet tankoja hinta-laatu suhteeltaan hyviks,ku olis ens viikolla käyntiä bilteman suunnalla ni vois ottaa vähän tavaraa.perkule se on paha paikka ku kaikki on niin halpaa ja tullee ostettua vaikka ei tarviiskaa :lol:

25.7.2010 18:40

yz250f kirjoitti:onko kellään kokemusta bilteman ilmanputsari öljystä,numeroista tai tangoista ainaki muualla kehuneet tankoja hinta-laatu suhteeltaan hyviks,ku olis ens viikolla käyntiä bilteman suunnalla ni vois ottaa vähän tavaraa.perkule se on paha paikka ku kaikki on niin halpaa ja tullee ostettua vaikka ei tarviiskaa :lol:


Ilmanputsariöljystä en tiedä, ilmanputsari on sen verran oleellinen moottorin keston ja toiminnan kannalta että siinä en kyllä bilteman putsaria tai öljyä käytä. Tanko on kestäny muutamat pannut ihan suorana ja taivutus tuntuis sopivalta itselle, edellisen omistajan asentama tanko siis. Numerot on aikas ohuita joten sinne jää helposti ilmakuplia, mutta on ne muutaman ajokerran nyt ollu, ei ainakaan vielä repsota ja näyttää hyvältä.

25.7.2010 21:03

kiitti OA243,sitä vähä mietinki että kunnon ilmanputsariöljy on aika halpaa lystiä kumminki vielä verrattuna imuventtiili/muuhun kone remppaan ja jammussa vielä kolme pittää olla niitä :| ja onko sulla se kultanen fat baari? ja nyt ku ois eka kisa tulossa ni jos vähä aikaa ees pysys ne numerot ni ois hyvä ja onhan siinä vara panna uusia ku ei sen hintaset numerot kaada vielä taloutta nurin,vaikka lama aikaa onki ;)