Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

28.11.2006 0:51

Siis ei sun ole mitään järkeä vaihtaa piikistä kasikymppiin, ellet sitten hankkinu liian isorunkosta pyörää, mutta jäitkin kääpiöks!

Japsit on kyllä tuossa ikäluokassa, juuri päinvastoin kuin luulet, aika paljon eurooppalaisia perässä. Jopa toisissa ihan uusissakin. Mutta tuossa ikäluokassa materiaalit mm. iskareissa ja alumiiniosissa oli huonoja ja viimeistely esim. sylinterin kanavissa, pinnoite, jne. ihan onnetonta. Eurot taas oli monin osin tehty kuin tehdaspelit.

Ajo-ominaisuudet, uutena, on monen väittämän mukaan olleet japseissa paremmat. Kuitenkin kun vertaa jotain Honda-CR125-enskaviritystä tai Yamaha-YZ-125-WR:ää niin onhan ne hirveen lahnan olosia vs. europiikit, vaikka temmit ja husset.

30.11.2006 21:43

No sen myönnän, että eurooppalaisissa parempi alusta/iskunvaimennus jne on ollut. Mutta tekniikasta olisin toista mieltä, nuo huonot sylinterinpinnoitteet jne. taisivat enimmäkseen olla Kawan ongelmia, Cr;issä taas vaihteisto kettuili niihin aikoihin aika yleisesti käsittääkseni. Itsellä sellainen käsitys ja tuntuma, että yli 10v vanhoista japseista 2 merkkiä on ylitse muiden : Yamaha&Honda. Pienempiin sen ikäisiin Rm:iin en koskisi tikullakaan, samoin Kawasta on paljon nähty ja kuultu.

Mutta muuten kyllä Japanin maalla tehtiin silloin, luotettavampaa, hyvin suunniteltua ja tehokasta tekniikkaa. Siinä kyllä japsit oli edellä mielestäni, samoin kun katsoo pyörien painoja, Japsit olivat yleisesti ottaen huomattavasti eurooppalaisia kevyempiä.

30.11.2006 22:07

Japsit on usein aika maltan tinaa, mm. käytetyt alumiiniseokset on halpoja ja helppoja työstettäviä, ei niinkään kulutuskestäviä.

Kevyempiä ne usein onkin, ainakin paperilla. Jos ihan kasikympeistä puhutaan, niin TM taitaa olla viimeinen yli 70kg. Tehossa se ei kyllä jää yhtään japseille ja tehoalue on luultavasti paras. En sano varmasti, sillä -05 tai uudempia en ole ajanut kuin YZ, TM ja SX.

3.12.2006 21:07

Itse luin 2005 sykyllä offroadpro lehteä. Siinä oli juttua uusista temmeistä. Samassa jutussa kerrotaan miten tm:ät olivat 00- alaspäin sitä "tekniikanmailmaa".. joku teistäkin varmasti lukenut tuon ja luulusi että lehtikin löytyy.

3.12.2006 23:31

Mikä mikä juttu? Siis kasikympistä juttua vai? Mitä tarkoittaa "tekniikanmaailmaa" ja miten voi olla "-00" alaspäin? Siis muistikuvaasi perustuva heitto, kai, kun isoimmat muutokset tuli -97--98,?

Selasin hätäsesti läpi, enkä löytänyt mitään muuta kuin sen jutun missä oli koeajettu pari 2T:tä ja yksi nelari, ja haukuttu puolikas yliärhäkäksi, eikä siellä puhuttu mitään ton suuntastakaan.

3.12.2006 23:56

Noniin, sitten se "mielikuva" on jostakin muusta. Nyt tuli mieleen motorsport.. no minähän kysyin ja sain vastauksen. Kiitoksia vaan.

mutta jos kumminkin sais vähän useemman mielpiteen :roll:

e. ja Tm = "tekniikanMailma" jotenkin sen on kait tarkoitus halveksua tm:ää..

4.12.2006 2:00

Jaa niin, sä kysyit sitä vaihtohommelia tosiaan tossa aiemmin.

Ei toi mitä kirjoitin ole mikään mielipidejuttu, ei kasikympissä ole järkeä jos yltää ajaan piikilläkin.

30.12.2006 12:29

Löytyykö näistä vehkeistä pakoaukon säätimet?

30.12.2006 12:55

Kotaris pitäis olla.

30.12.2006 14:41

Taitaa löytyä kaikista uudemmista.

6.1.2007 13:25

olis yamahan yz80 vm.91 onx siinä öljyn tarkastus reikää? jos on, ni missä?

6.1.2007 13:43

mokke kirjoitti:olis yamahan yz80 vm.91 onx siinä öljyn tarkastus reikää? jos on, ni missä?



Väärä topic, kysy merkki ja mallikohtaisessa topicissa. Ja ei kait se vaikea ole katsoa onko siinä? Tuskin se täällä kyselemisellä paranee.

6.3.2007 18:51

nonii, eli sunnittelisin tollasta crossia joko kawasaki kx80, yamaha yz80, tai suzuki rm... joten mikä noista kestää parhaiten mihi on halvimmat osat jne.. ei olis rahaa panostaa ku jotai 500e eli joku ikä loppu mut kertokaa mielipiteitä ja muuta asiaan liittyvää!

6.3.2007 19:24

-jokke- kirjoitti:nonii, eli sunnittelisin tollasta crossia joko kawasaki kx80, yamaha yz80, tai suzuki rm... joten mikä noista kestää parhaiten mihi on halvimmat osat jne.. ei olis rahaa panostaa ku jotai 500e eli joku ikä loppu mut kertokaa mielipiteitä ja muuta asiaan liittyvää!
Tuolla hinnalla et luultavasti kovin hyvää saa, mutta YZ tai KX, jos joku pitää valita. Kaikkihan nuo on hyviä merkkejä...

6.3.2007 19:43

-jokke- kirjoitti:nonii, eli sunnittelisin tollasta crossia joko kawasaki kx80, yamaha yz80, tai suzuki rm... joten mikä noista kestää parhaiten mihi on halvimmat osat jne.. ei olis rahaa panostaa ku jotai 500e eli joku ikä loppu mut kertokaa mielipiteitä ja muuta asiaan liittyvää!
Tuolla rahalla et saa kuin täysin romun vanhan mökkimopon ja pahanmielen,säästä 300-500 lisää niin saat harkiten ostamalla jonkun talliin unohtuneen 90-93mallisen pyörän.Kannattaa myös muistaa että vanhan korjaaminen maksaa saman kuin uudenkin.P.S.saattaisi olla -89 80KX kaupan juuri putkitettu ja muutenkin huollettu peli...