Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

27.4.2012 15:50

juu ei tuo luistin kuluminen mikään mahoton juttu ole, mulla kävi aikoinaan sama juttu -99 125 rm:n kanssa. Silloin oli tuuria kun sain joltain jäärataäijältä ostettua uuden parilla kympillä, ja vika korjaantu.

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

6.5.2012 18:16

Moi

Mulla ois tossa ylimääräisenä KTM valovermeet. Nämä oli kiinni 250SX 2010, että siihen sopii varmuudella.
Etu-ja takavalo, valopuola. Yhteensä 200€
Kysellä voi YV:llä tai soittaa o4o7592239

Löytyy myös Procircuit putkisto 250€

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

10.5.2012 0:30

Ters,

Nyt alkaa itellä olemaan mitta täynnä Hondien kanssa(Honda cr250) ja pyörän vaihto on edessä. KTM tulee varmaan olemaan merkkinä ja pyörän ostan vain uutena(ei enää käytettyjä pommeja omalle kohdalle).

Nyt en oikein pysty päättämään kumman ottaisi EXC vai SX. Sen tiedän, että se tulee olla 2-tahtinen sekä 250 kuutioinen. Ajeluni ovat harrasteajoa ja etupäässä mettäteitä/polkuja ja jonkin verran jollain sorakuopilla. Miten tuo EXC moottori eroaa SX koneesta, paljon on eroa tehossa, hp?

Luonnollisesti kait EXC on luotu paremmin noita mun ajoja vastaamaan, mutta kiinnostais tuo SX, koska se on moottoriltaan tehokkaampi. Ja kyllä, haluan, että pyörässä on tehoa helvetisti :seko: . Saako tuota EXC:n konetta lähellekään SX tehoja? Eikö tässäkin pysty vaihtamaan herkemmän jousen sekä muuttamaan sytytystä?

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

10.5.2012 0:45

Noihin ajoihin ite ottaisin ehdottomasti EXC:n, itelle ainakin sopii paljon paremmin käteen rossiradallekkin kuin sx puolikas.

Tehoeroa on penkityksen mukaan huipputehossa no 5-10hp, mutta suurin ero on siinä miten se teho tulee ulos koneesta. Exc paljon hallittavampi, eikä tärise puoliakaan siitä mitä sx tärisee, ja se tärisee paljon :D mutta siihen ootki varmaan jo hondaa ajaneena tottunut, sekin melkonen tärisijä.

Pystyy vaihtamaan jousen sekä sytkää pelaaman sillä liittimellä, herkempi jousi, crossiputkisto, kaasuttimen säädöt ja agressiivinen sytkäkartta kiinni niin ei kauas jäädä crossin tehoista.

Kansi ainakin lempeämpi kuin sx:ässä, kuulemma vaihtaa rossipeleihin noita exc:n kansia paremman ajettavuuden takia, sekä magneetto painavempi enskapelissä, kierrosherkkyydestä pois mutta vastaavasti parempi ajaa ala-alueella, ite suosittelen vakavasti exc:tä, et tule pettymään :)

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

11.5.2012 13:39

Todella mukavan pirteä ja ketterä peli puolikas exc punaisella jousella ja vaikka vielä sxs putkella.
Omassa 300 vastaavassa kyseinen yhdistelmä, ja ei omassa voi pitää sytkää kovalla. Ainakaan omalla ajolla, repii liikaa.
Joutaisi tuo sxs putki vaihdossa, jos löytyy 10 mallin tai uudemman vakio exc putki.

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

11.5.2012 14:24

Sama setuppi täälläkin sxs putkella mutta ei kyllä liikaa revi paitsi tehoalueella.
Jännä toi sytkäkartan vaihto kun ite en ainakaan huomaa yhtään mitään eroa niiden välillä, pakko olla joku paskana siellä kun kaikki väittää että selvä ero.

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

11.5.2012 16:02

Ilman muuta exc. Ei varmana lopu siitäkään teho kesken.

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

11.5.2012 22:03

Jep kiitos vain kommenteista..

Tämmöselle harrastelijalle on varmaan tuossa pyörän valinnassa hieman eri speksit kuin jollakin pro-tason ajajilla..

Itseäni ei erityisemmin mitkään pyörän tärinät haittaa, eikä repivyys(jos sillä nyt tarkoitetaan mitä luulen). Itse asiassa juurikin haluan, että kun vääntää vähänkin kaasukahvasta niin silloin pyörä repii semmmoisella voimalla, että kiinni saa pitää. jumalauta se pitää lähtä kuin rusakko puskasta ja nostaa keulaa isommallakin vaihteella. :seko:

EXC valintaa puoltaisi myös se seikka, että siinä on hieman isompi tankki sekä kuutosvaihde. Mulla saattaa tulla aika pitkiäkin reissuja sekä suhteellisen pitkämatkaisia pätkiä, joissa voi ajaa vähän lujempaakin..

Muuten tuli vielä mieleen, että mitä eroa on EXC 250 ja EXC 300 moottoreissa muuta kuin suurempi sylinteri? Onko moottorit muuten identtisiä? Pystynkö laittamaan puolikkaaseen 300 sylinterikittiä?

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

11.5.2012 22:28

Eikös sx:ssä laadukkaammat kolmiopalat ja kaksoikammio keula, mitä ei exc ole. Ei se SX revi mitenkään paljoa, nyt on vähän liioittelua ilmassa. Itellä 2010 sx

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

11.5.2012 23:09

CRhonkkeli kirjoitti:Jep kiitos vain kommenteista..

Tämmöselle harrastelijalle on varmaan tuossa pyörän valinnassa hieman eri speksit kuin jollakin pro-tason ajajilla..

Itseäni ei erityisemmin mitkään pyörän tärinät haittaa, eikä repivyys(jos sillä nyt tarkoitetaan mitä luulen). Itse asiassa juurikin haluan, että kun vääntää vähänkin kaasukahvasta niin silloin pyörä repii semmmoisella voimalla, että kiinni saa pitää. jumalauta se pitää lähtä kuin rusakko puskasta ja nostaa keulaa isommallakin vaihteella. :seko:

EXC valintaa puoltaisi myös se seikka, että siinä on hieman isompi tankki sekä kuutosvaihde. Mulla saattaa tulla aika pitkiäkin reissuja sekä suhteellisen pitkämatkaisia pätkiä, joissa voi ajaa vähän lujempaakin..

Muuten tuli vielä mieleen, että mitä eroa on EXC 250 ja EXC 300 moottoreissa muuta kuin suurempi sylinteri? Onko moottorit muuten identtisiä? Pystynkö laittamaan puolikkaaseen 300 sylinterikittiä?


alakerraltaan ovat samanlaiset. pystyt laittamaan 300 kitin siihen..

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

18.5.2012 21:32

Säätöä, säätöä,.. alkoi törinät kelien lämmetessä... Millaisilla suutin/neula satseilla mennään 300EXC. Nyt paikallaan 40/172-N8RG 4-lovi.

Edellisille... Täältä löytyisi 250 EXC -09 vakiosytkäboxi jouten, jos tahtoo erilaista käyrää esim. SX:lle. Pitäisi käydä -07 lähtien...

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

18.5.2012 23:10

Mulla oli 40/170 N8RG ja vaihdoin torstaina 38/168 N2ZW. Ei järisyttävää eroa mutta alhaalta herkempi. Sx putki ja punanen jousi.

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

18.5.2012 23:14

oilburner kirjoitti:Mulla oli 40/170 N8RG ja vaihdoin torstaina 38/168 N2ZW. Ei järisyttävää eroa mutta alhaalta herkempi. Sx putki ja punanen jousi.


En tiä, ittellä on myös SXS putkisetti, paikallaan... Ajattelin, voisiko olla jäykästä jousesta kiinni, ettei rööri aukene pieniltä kierroksilta. Tuntuu tuo 300 kitti olevan vähän töriskömpi muillakin....

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

19.5.2012 0:01

CR250 kirjoitti:
oilburner kirjoitti:Mulla oli 40/170 N8RG ja vaihdoin torstaina 38/168 N2ZW. Ei järisyttävää eroa mutta alhaalta herkempi. Sx putki ja punanen jousi.


En tiä, ittellä on myös SXS putkisetti, paikallaan... Ajattelin, voisiko olla jäykästä jousesta kiinni, ettei rööri aukene pieniltä kierroksilta. Tuntuu tuo 300 kitti olevan vähän töriskömpi muillakin....

Mitä meinaat ettei rööri aukee? Kyllä mulla ainakin laulaa ihan kunnolla. Minkälaiset välitykset sulla on? Mulla 13/50...

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

19.5.2012 1:20

oilburner kirjoitti:
CR250 kirjoitti:
oilburner kirjoitti:Mulla oli 40/170 N8RG ja vaihdoin torstaina 38/168 N2ZW. Ei järisyttävää eroa mutta alhaalta herkempi. Sx putki ja punanen jousi.


En tiä, ittellä on myös SXS putkisetti, paikallaan... Ajattelin, voisiko olla jäykästä jousesta kiinni, ettei rööri aukene pieniltä kierroksilta. Tuntuu tuo 300 kitti olevan vähän töriskömpi muillakin....

Mitä meinaat ettei rööri aukee? Kyllä mulla ainakin laulaa ihan kunnolla. Minkälaiset välitykset sulla on? Mulla 13/50...


Samat 13/50.. tai sitten tulee ikä, joka ei tunne tehoa ja menoa... Tosin meikä menee jäykimmäällä jousella.. Pitänee vähän antaa "löysiä", vaihtaa suutinta ja neulaa.

Tuossa oli aiemmin puhetta "käyrän" eroista, en noteraa tuota eroa pyörässä. Ilmeisesti setit nin pielessä kuin olla ja voi...