Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

7.3.2012 16:52

minulla ainakin neulan muistaakseni juuri tuo N8RG puolikkaassa. Mun säädöt ei siis ihan suoraan sieltä, Holm ainakin neuvo että noilla toimii, mutta kokeile ihmeessä sitä toista neulaa.

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

28.3.2012 20:37

Minkähänlaisia säätöjä pitäis laittaa omaan 250 sx-f 2010 malliin missä on 280 kitti fmf täystitaani putkisto ja turbotecillä avarrettu kantta..

pyörässä tällä hetkellä jäärata vehkeet kaikki ja ei tullut muita suuttimia mukaan.. joten mitä tohon alkais laittaa ? ei varmaankaan vakiota koska kantta avarrettu jne ?

Toinen asia minkä huomasin äkkiseltään.. että vaikuttaako noi jäärata suuttimet niin paljon että pyörää ei meinaa saada käyntiin kunnolla ? että saisi liikaa vai onko näissä pikkunelareissa usein tuota ongelmaa.. ?

Kiitoksia

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

28.3.2012 21:49

Saa olla aika pirun rikkaalla että krossi-/enskanelari lähtisi sen takia huonosti käyntiin.

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

30.3.2012 12:36

Ostakeeostakee:
- käsisuojat 10€
- etukatteet, nrokilpi 30€

http://www.motot.net/talli/osat/id28514/

suuttimiakin löytyy aika laaja skaala: http://www.motot.net/talli/osat/id21909/

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

1.4.2012 10:49

Moniko millinen kaasutin 2t 250 exc ?

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

1.4.2012 11:12

36, niinkuin piikkisessäkin.

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

3.4.2012 12:24

löytyykö keltään ylimääräistä käytettyä mittaristoa tähän ktm 250cc exc -06. pitäis olla sama mittari 05-nykpäivään. ilmotelkaa vaikka yksityisviestillä jos joku haluis myydä

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

4.4.2012 18:53

välzy kirjoitti:minulla ainakin neulan muistaakseni juuri tuo N8RG puolikkaassa. Mun säädöt ei siis ihan suoraan sieltä, Holm ainakin neuvo että noilla toimii, mutta kokeile ihmeessä sitä toista neulaa.


Joo, voihan "puusilmä". Pitäisi joskus vain kehdata vaikka kehtuuttaa, putsailla paremmin paikkoja. Syyllinen "törinään" paikallistettu ja nyt mennään.

Magneeton tiiviste oli miten sattuu ja magneeton koppa kaikkine hiluineen hienon hiekkatomun peitossa. Paineilmaa, jarrukliineriä, paineilmaa, pientä hinkkausta ja lopuksi elektropuhdistusaineella.

Tuli poikkeuksellisen pitkä öljynvaihtoväli 9h ja 4½kk, oli öljytkin jo ottaneet maitoa sekaan. Sitä ei koskaan opi, kun säilyttää pyörää kylmässä tallissa niin etenkin spooriajossa kertyy kondenssia öljyn sekaan :-)

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

14.4.2012 21:26

Paljon on näkynyt puhetta EXC:n pakoaukonsäätimen kulumisesta ja männän kolisemisesta säätimeen, rikkoen pahimmillaan männän. Räjäyttelin koneen tänään kietarin vaihdon vuoksi (huolto-ohjelman mukaan) ja tutkailin tuota pakoaukonsäädintä, mutten keksinyt mihin tässä mekanismissa tulee välystä 200h sisään. Kuulapäät näyttävät siltä, että näihin voi tulla välystä, mutta oliko tuossa muita kulumisen kohteita?

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

16.4.2012 7:32

Näinhän mäkin luulin että mäntä ottanu säätimeen vaan väliin olikin mennyt petilaakerin osia. Se väli siinä männän ja laipan välissä on senverran iso että aika väljä saa olla jos osuu, ja jos sitä klappia et huomaa niin on ihme. Väljistyy siitä laipan tappien kohdalta, siinähän on pelkät liukulaakeroinnit + o-renkaat.

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

16.4.2012 15:29

_Jre_ kirjoitti:Näinhän mäkin luulin että mäntä ottanu säätimeen vaan väliin olikin mennyt petilaakerin osia. Se väli siinä männän ja laipan välissä on senverran iso että aika väljä saa olla jos osuu, ja jos sitä klappia et huomaa niin on ihme. Väljistyy siitä laipan tappien kohdalta, siinähän on pelkät liukulaakeroinnit + o-renkaat.


Tuntuu olevan sellainen vika, mitä ei ole kellään muulla ollut. Kietarin laakerissa ja runkolaakereissa ei tunnu välystä ja läppäkin liikkuu justiinsa, nin kuin pitää. Toisaalta, jos laakerit olisi paskana, niin kolkatuksen luulisi olevan jatkuvaa, nyt paukauttelee epäsäännöllisesti. Pitänee jatkaa koneen purkamista, jos kytkimen/vaihteiston puolella olisi esim. metallisipru, joka pyörähtelee rattaissa.

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

17.4.2012 18:52

Millaisia kokemuksia Proxin kiertokangesta? Kestääkö siinä missä alkuperäinen, jossa on nyt 130h ajon jälkeen jo pientä klappia?

Tuli avattua konetta ja huomattua vetarin laakerin vetelevän viimeisiä, joten ajattelin pistää uudet "hilut" alakertaan.

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

17.4.2012 22:01

Pariin pyörään oon laittanu Proxin eikä mitään valittamista. Kestivät sen mitä alkuperäisetkin, vaikka en oo koskaan niitä loppuun asti ajanutkaan.

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

18.4.2012 20:28

josko kirjoitti:Pariin pyörään oon laittanu Proxin eikä mitään valittamista. Kestivät sen mitä alkuperäisetkin, vaikka en oo koskaan niitä loppuun asti ajanutkaan.


Ikinään ennen ei ole näin hyvin osia saanut yhdestä paikkaa... Kaikki alakerran laakerit tiivisteineen Jönneiltä. Orkkis kietarikin olisi ollut, mutta ansiokkaan jäljittelyn ansiosta löytyi yksi Proxin kietari, olikohan taas viimeinen kipale rakkaassa Suomen maassamme?

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

27.4.2012 15:46

Mites onko kellään kokemusta semmosesta että kaasarin luisti todellakin kuluis väljäks näissä? Itellä ihan kiiltävä toiselta puolelta ja saattas olla mahdollinen syy pienelle imuvuodolle joka on aikansa jo kiusannu. Tuntuu muuten vähän uskomattomalta toi 250e hinta yhelle luistille, kun koko kaasarin saa jo 400 eurolla.?!