Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
22.10.2009 17:13
No melkosen löysänä pidät kun ton vuotisia saa kahteentonniin ihan ok huollettuina.
22.10.2009 18:50
.jpg kirjoitti:No melkosen löysänä pidät kun ton vuotisia saa kahteentonniin ihan ok huollettuina.
Ite omistan ihan vastaavanmoisen 02 vuosimallia ja maksoin siitä 2 vuotta sitten 1900 €. Ja on huollettu peli.
22.10.2009 19:07
Eikö tuokin ole ihan ostajan ja myyjän välinen asia. Ei pitäisi hirveästi liikuttaa jos joku maksaa enemmän mitä itse olisitte valmis maksamaan
22.10.2009 22:04
En nyt sano että itseäni edes kiinnostaisi kyseinen yksilö tai hinta voisi olal mitenkään perusteltu, mutta vuosimalliin tuijottaminen on kyllä usein aika tyhmää ja "huollettu" -yksilöiden välillä voi olla tonni eroa siinä paljonko kantsii maksaa (jos sitä itselleen pisempiaikaseks harrastuskaveriks on hankkimassa).
23.10.2009 13:57
Turhaa täällä ny riidellä yhden yksilön ostamisen kannattavuudesta. SMK puhuu asiaa. Kyllä siitä nyt kehtaa hyvää hintaa pyytääkkin kun osia on uusittu reilusti.
23.10.2009 16:03
no tuliha sitä muutama asiallinenkin kommentti ja ite oon iha samaa mieltä edeltävien kanssa. Mut lopettakee nyt toi jauhaminen tosta asiasta ja palatkaa aiheeseen
23.10.2009 20:40
onkos kelläään mitään sanottavaa GG:n pampera -mallista? 250cc kiinnostais, imeisesti jotain enduron ja trialin välistä? Verrattavissa Scorpan t-rideen?
24.10.2009 0:29
Katumalli endurosta.
24.10.2009 23:36
Harvinaisuus sikäli, että on 2-tahtinen katuenduro. Katuenduroksi varsin maastokelpoinen. T-rideen ei voi verrata, koska T-ride on kevyt ja trialpyörämäinen (tosin hemmetin pullee) nelari, Gassi taas enduropyörämäinen. Scorpa vaan teki ymmärtääkseni konkan kesällä, eli esim. sen takaiskarin kanssa ei ole juuri mitään tehtävissä kun se kuolee - se siis ei ole normaalisti huollettavissa, eikä siihen saa mitään korvaavaa iskaria (mikään muu ei mahdu). Tässä vain yksi esimerkki miksi sen kanssa on nesteessä, tosin sen iskarin pystyy huoltamaan kaks firmaa suomessa, kunhan se tehdään ennen kuin tulee mehut ulos tai se ehtii muuten kulua sököksi (toinen näistä, ylläri pylläri, BR Pro Service). Okei, kaikki osat voi tietty tehdä itsekin, mutta kuka maksaa vaikkapa 135-180e jarrupolkimesta?
25.10.2009 14:45
SMK) @Big Bore -pikkunelarit kirjoitti:Otsikoi toi vaikka Big Bore -pikkunelarit, vois olla järkevä aihe?
Itse oon koittanu 305 ja 351 kotareita, 305 paras. Ja nykyäänhän sitä 350-kittiä saa ihan virallisestikin. Shercollakin on joku 300cc-malli ja muiltakin ilmeisesti tulossa.
Yleisesti ottaen noi on lähinnä pikkunelarin käsiteltävyydellä, mutt just sillä pienellä lisäbuustilla mitä toiset jää pikkunelareissa kaipaamaan.
Itellä juuri KTM Power Partseista 350cc kit. Ihan mukava laitos ainakin minun köröttelyyn. Uutta Husabergin FE390 kehuttiin (jopa ylistettiin) ORProssa harrastelijalle sopivaksi.
Ainut vika noiss aon, että suomiluokkajaolla joutuu avoimeen, jos sillä jotain merkitystä on.
No Riiheläinen ajoi Husalla monta kisaa tehtaan omalla "small bore kitillä" eli vaihtoi 450->380cc. Kehui ketterämmäksi ja silti voimaa oli riittävästi.
---
Tuon alkuperäisen topicin olisi mielestäni voinut pitää auki.
25.10.2009 16:35
Tulihan sieltä kunnon vastaus, melkeen jo tosin arvasin sen kysymystä kirjottaessa
Ai että scorpa meni konkkaan, harmi. Olis t-ride ollu tosi mielenkiintonen peli muttei taida uskaltaa semmosta enää hankkia. Onko muita pyöriä, jotka olis jotain enduron ja trialin välillä?
25.10.2009 17:20
Eipä oikeastaan ole, Montesaa saa sillä katukitillä = isompi tankki ja oikea penkki ja sieläpä kivellisenä, mutta on se silti enempi trial-pörä. Sen verran mua itteekin jäi se T-ride kutkuttaan, että ostin sit tuon Shercon enduron. Kuitenkin trialista jääny semmonen tietty täsmällisyyden kaipuu kytkimestä alkaen kaikkeen pyörässä ja olihan toi myös kevein "oikea enska". Rossinelarit olis vieläkin kevyempiä vaan eipä saa kilpiin, eikä oo starttia - ei tosin Montesassakaan. Montesa on silti triali, kevyt jne. ja varmaan osia tulee saamaan aina - Hondan omistuksessa kun on ja se tuskin menee ihan heti nurin
Toisaalta jos se T-Ride tuntuu just siltä mitä haluaa, kaippa sinne vaikka tekee alusta itse yhden takaiskarin?
25.10.2009 23:18
Kertokaas tuosta 510 TE hussesta.. Mitenkä kestää ja jotain ajokokemuksia? Kalliit osat (ulkomailta tilailen kulutusosat / öljyt) ? Mitenkä käytännössä eroaa vaikkapa ktm 530-r? 2010 mallia tulis, sitä ei varmaa kukaa ole vielä ajanu mut kuitenkin...
Ja en tartte niitä vastauksia " kestää jos huoltaa " jne jne..
Tuli ok tarjous tuommosesta uudesta niin rupesin miettimään vaihtoehtona tuota hussea..
25.10.2009 23:28
No eipä siinä muuta mitä et tietäis jo, paitsi ehkä se tärinä. Ei se mitään jos ajat nurkissa, mutta lähdeppä vaikka motaria käymään hämppylinnassa niin ei sissus mitä menoa. Toisaalta ainoot lähes tärinättömät isot lekat on Jampin WR450 ja Shercon 4.5i/5.1 varmaankin, kun on vaan kasvatettu 4.5.
25.10.2009 23:36
Mitä tyyppivikoja noissa on?