Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
19.2.2009 12:01
Ookkei, kiitti tiedosta... Pitäis nääs alkaan entisöidä sitä.
19.2.2009 18:25
motopete kirjoitti:Kete kirjoitti:Joskus 80 oli namuran mäntä ja se kesti noin 5 tuntia ja sitte lähti männän helmat kävelemään. Ja piikissä oli wiseco ja sekään ei 5 tuntia kauempaa kestäny ku meni männänrengas poikki ja teki jäljet sylinterin pinnoitukseen ja hajotti männänkin.
Kumpaakaan merkkiä en suosittele tierä sitte jos on ollu vaan paskaa tuuria mutta kumminki.
Parhaiten on kestäny alkuperäis männät ainakin hondassa ja gas gassis.
Niinno... Tuo piikki oli tietty joku museoikäinen vehjes jossa oli kovakromipinnotteinen sylinteri?
Kovakromisylinterissä ei wisecon männänrengas kestä ---> pinnoite lähtee kävelemään ja lopulta rengas katkeaa.
Nykyisissä Nikasil-sylintereissä wiseco toimii niinku pitääki.
Nykyään ei taida kovakromipinnoitteita löytyä mistään vehkeestä.
ei vaaan 2003 gas gassi........... ei minusta mitenkään kivikautinen.
20.2.2009 21:24
Kete kirjoitti:motopete kirjoitti:Kete kirjoitti:Joskus 80 oli namuran mäntä ja se kesti noin 5 tuntia ja sitte lähti männän helmat kävelemään. Ja piikissä oli wiseco ja sekään ei 5 tuntia kauempaa kestäny ku meni männänrengas poikki ja teki jäljet sylinterin pinnoitukseen ja hajotti männänkin.
Kumpaakaan merkkiä en suosittele tierä sitte jos on ollu vaan paskaa tuuria mutta kumminki.
Parhaiten on kestäny alkuperäis männät ainakin hondassa ja gas gassis.
Niinno... Tuo piikki oli tietty joku museoikäinen vehjes jossa oli kovakromipinnotteinen sylinteri?
Kovakromisylinterissä ei wisecon männänrengas kestä ---> pinnoite lähtee kävelemään ja lopulta rengas katkeaa.
Nykyisissä Nikasil-sylintereissä wiseco toimii niinku pitääki.
Nykyään ei taida kovakromipinnoitteita löytyä mistään vehkeestä.
ei vaaan 2003 gas gassi........... ei minusta mitenkään kivikautinen.
No ei kyllä.. Tokkopa siinä silloin kovakromisylinteriä on..
Oisko ne kanavien reunat sitte jääny viimeistelemättä?
2.3.2009 23:31
vaihdoin kawaan noin 20h sitten vertexin männän ja vähän pelotti sillon
mutta nyt avasin sen ja sehä oli tosi loistavassa kunnossa, jotai pientä naarmua oli mutta ei läheskään niin paljon kun entisissä on ollut
leipää on annettu kunnolla ja on kestäny hyvä mäntä
3.3.2009 0:09
Vaihoin männän 2h sitten ja pakopuolel on semmosta pientä uraa koko pakoaukon leveydeltä. Vähän on pakoaukon kulmat ollu teräviä, eiköhän tolla selviä
Viimeksi muokannut Tikki- päivämäärä 9.3.2009 19:54, muokattu yhteensä 1 kerran
3.3.2009 8:57
Uusi mäntä vaan, mutta sitä ennen pyöristele ne särmät.
3.3.2009 14:14
En nyt ainakaan toistaseks vie, katotaa jos vaikka pärjäis
3.3.2009 19:41
Turha itkeä sitten ainakaan täällä, kun männänrengas menee poikki ja sylinteri on entinen...
Jos olisin sinä, vähintäänkin vaihtaisin männänrenkaan(t).
3.3.2009 19:54
Voin taata et en tuu itkeen
Pytty on kohta ( joku 50h
) uusittava, kuin myös alakerta. Käytän vie vähän enemmä öljyä niiin eiköhän tolla sen 20-30h voi hissutella
Viimeksi muokannut Tikki- päivämäärä 9.3.2009 19:55, muokattu yhteensä 1 kerran
3.3.2009 21:33
Ei tainnu tulla halvaks toi mopo? Montako tuntia olet sillä ajanut ja ei taida olla toiminut vielä päivääkään kunnolla, sit viel kallista koneremppaa.
3.3.2009 22:04
No nniiinno
jonkun 10-12h ajellu, eikä tosiaankaan toiminut päivääkän kunnolla, tai en oo varma. Muttahei, oon tottunu jo siihen et kaikki mihin kajoon lahoo mun alle
Viimeksi muokannut Tikki- päivämäärä 9.3.2009 19:57, muokattu yhteensä 1 kerran
9.3.2009 10:42
Mulla on Yamaha YZ 125, vm. 1999
Olen vaihtamassa mäntää siihen ja sen männän päällä lukee 1972I 726M05400. Riittääkö se tieto männän ostoon? Jokaosa.fi:ssä lukee vastaavia numero sarjoja, mutta mikään niistä ei täsmää täydellisesti. Kaikissa on jotain muutaman numeron heittoa...
9.3.2009 16:26
JeLaine, neljä vikaa numeroo käsittääkseni tarkottaa männän halkasijaa, eli 54,00mm. Joten kannattaa uuden männän ostaessa katttoo ne neljä vikaa numeroo
9.3.2009 18:08
motopete kirjoitti:Kete kirjoitti:Joskus 80 oli namuran mäntä ja se kesti noin 5 tuntia ja sitte lähti männän helmat kävelemään. Ja piikissä oli wiseco ja sekään ei 5 tuntia kauempaa kestäny ku meni männänrengas poikki ja teki jäljet sylinterin pinnoitukseen ja hajotti männänkin.
Kumpaakaan merkkiä en suosittele tierä sitte jos on ollu vaan paskaa tuuria mutta kumminki.
Parhaiten on kestäny alkuperäis männät ainakin hondassa ja gas gassis.
Niinno... Tuo piikki oli tietty joku museoikäinen vehjes jossa oli kovakromipinnotteinen sylinteri?
Kovakromisylinterissä ei wisecon männänrengas kestä ---> pinnoite lähtee kävelemään ja lopulta rengas katkeaa.
Nykyisissä Nikasil-sylintereissä wiseco toimii niinku pitääki.
Nykyään ei taida kovakromipinnoitteita löytyä mistään vehkeestä.
hmm.. Tuli mieleen et koskahan viimeks on ees kovakromia käytetty yleisimmis laitteissa? Tietääkö kukaa?
9.3.2009 19:15
[quote
Niinno... Tuo piikki oli tietty joku museoikäinen vehjes jossa oli kovakromipinnotteinen sylinteri?
Kovakromisylinterissä ei wisecon männänrengas kestä ---> pinnoite lähtee kävelemään ja lopulta rengas katkeaa.
Nykyisissä Nikasil-sylintereissä wiseco toimii niinku pitääki.
Nykyään ei taida kovakromipinnoitteita löytyä mistään vehkeestä.[/quote]
hmm.. Tuli mieleen et koskahan viimeks on ees kovakromia käytetty yleisimmis laitteissa? Tietääkö kukaa?[/quote]
Joskus 80-luvulla, ja silloinkin lähinnä ilmajäähy koneissa. Esim Honda CR 125-250 tuli nicasil pinnoite 80-luvun lopulla n. 88-89. Cr 500:set oli porattavalla valurautaputkella.