Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

10.9.2005 19:55

Kuinka usein vaihdatte mäntää gs:sään?? ite oon vaihtanu noin puolentunnin välein??

10.9.2005 22:30

No jo on taas kerran jutut, voi hyvät hysseröt sentään!
RBSC:ssä tietävät muuten ihan tasan tarkkaan kaiken noista GS:stä, se on sitten eri juttu saako millä tsägällä sen tietävän hemmon langan jatkeeks! Simppelimpää on soittaa Motopalveluun (Niemitalo, Orimattilassa), tietää, osaa, myy varaosia, lähettää...kaikki hyvin, hyvä pulju.
Pakoaukon säädistä kasatessa kannattais EHKÄ miettiä miksi se siellä on, en muista enää miten noissa vanhoissa meni, mutta ohjearvo niille oli silloinkin, että paljonko pitää olla perustilassa auki. Tönäri käteen.
Ja Wert, jossain -89 KTM:ssä on ollut melkein yhtä paljon tehoa kuin sun pyjamassas, ei montaa kaakkia heitä, ja kuka hyvänsä yhtään kuski pistää sellasellakin sulla kypärän pyöriin päässä...kunhan on pelit iskussa. Ihan varmaan jokainen tajuaa, että joku kumisaapaskrossarin kotari on korkeintaan hallelujaa vaille mullan alla.

15.9.2005 22:27

eikö kellään oo tosiaan mitään tietoo että mistä sais teharia gs:ään

17.9.2005 14:21

Nyt olis myynnissä Gs: http://www.motot.net/talli/8939

18.9.2005 23:21

Elikkäs semmosta kyselisin, että onko kellään tietoa mikä voisi olla vikana tuossa kotkassa, kun se käy ainoastaan 5-15 sekunnin pätkiä? Eli kun polkasee käyntiin niin käy hetken ja sammuu. Uudelleen yrittäessä sama homma.
Bensan saannissa vian ei pitäisi olla, koska kasteleen kuitenkin tulpan ja olen kaasarinkin jo tutkinut. Tulppakin antaa kipinää, mutta epäilen silti että vika on sytytyksessä. Eli pistäkää vaan vinkkejä kehiin, kun alkaa itseltäni keinot loppua.

Kiitoksia jo etukäteen.

18.9.2005 23:27

Puola saattaisi olla varteenotettava vaihtoehto. Tulpan, tulpanhatun ja tulpanjohdon oot varmaankin jo vaihtanu?

19.9.2005 0:27

Mistäköhän mahtaa johtua että GS ei kestä.
Kaverin kanssa hommattiin semmonen GS 125, ilman katteita. Väsättiin siihen katteet. Oli konevikanen, edellinen omistaja sanoin että kesti noin 2vk uudella sylinterillä.
Nyt kaverin kanssa laitettiin se nippuun uudella männällä, sylinterissä ei jälkiä.
Laskettiin vähäsen puristuksiakin ettei leivo niin helpolla.
Kone kesti ajo joku 30 min. Löi takarenkaan lukkoon, mäntä lohkaisi pakoaukon kohdalta pari palaa, männänrenkaat sieltä oli menny.
Männän vaihdon jälkeen annettiinn käydä, 15min, sen jälkeen pientä kaasuttelua ja rauhallista ajoa. Olisi kuulunut jo kestää. Sen jälkeen kesti vain sen 30 min.

19.9.2005 0:40

Tais olla pojilla öljy jotain ihan muuta mitä pitäis.

19.9.2005 12:18

Minkä vuosimallin GS? Ja minkä vuosimallin mäntä(tai minkälainen)? Ensimmäisenä tuli mieleen se, että männänrenkaan(tai -renkaiden, tai vain toisen -renkaan) katkos osuu väärään kohtaan. Sellaista on meinaa sattunut. Männät voi olla muuten yhteensopivia, mutta se katkospaikka eri kohdassa. Katkos ei saa osua sylinterissä olevan aukon kohdalle.

En tiedä miten se sitten pakoaukon puolelta lohkasee paloja, jos se katkos yleensä lähempänä imupuolta. Kuva männästä ja sylinteristä auttaisi asian tulkintaa

19.9.2005 13:40

joo Voin ottaa. Vuosimalli on -88, aika uudella sylinterillä oli ja wössnerin männällä muistaakseni.

19.9.2005 13:48

peppade kirjoitti:Puola saattaisi olla varteenotettava vaihtoehto. Tulpan, tulpanhatun ja tulpanjohdon oot varmaankin jo vaihtanu?


Tulpia ja eri hattuja olen kokeillut. Tiedätkö yhtään paljonko tuo puola maksaisi?

19.9.2005 20:23

Fuldo kirjoitti:
peppade kirjoitti:Puola saattaisi olla varteenotettava vaihtoehto. Tulpan, tulpanhatun ja tulpanjohdon oot varmaankin jo vaihtanu?


Tulpia ja eri hattuja olen kokeillut. Tiedätkö yhtään paljonko tuo puola maksaisi?
En tarkalleen, mutta satasia kuitenkin. kannattaa tietysti vaikka koittaa jonkun puolaa.

Joku muu saa kertoa, että mitkä mahdollisuudet on testata noita puolia?

20.9.2005 9:33

Eli osaisiko joku neuvoa miten tuon magneeton kunnon voi mitata? Kun näyttää tuo magneetto siltä, että se on joskus saanut hieman osumaa. Jos joku tosiaan neuvoisi miten tuon magneeton voi mitata ja mitä arvoja sen pitäisi näyttää?

21.9.2005 19:11

Sulla on tod.näköisesti menny se alakäämi paskaks virtapäästä.Antaa kyllä kipinää mutta ku laittaa käymään niin ottaa hetken aikaa kiekkaa ja sit sammuu.
Ota se virtapää pois siitä koneesta ja tarkista et ne johdot on ihan ehjät sieltä juuresta asti ja ettei oo mitään halkeemia.Jos on niin laita epoksi liimaa sinne juureen.Jos siellä on pieniki kuoriutuminen johdoissa niin niitten ei tartte ottaa edes yhteen ettei se laite toimi.
Sullahan on siinä pyörässä tod.näkösesti se motoplatin virtapää,löydät siihen testausohjeet monestaki paikkaa ku laitat googleen hakusanaks motoplat.Suomessa niitä ei ainakaan pysty enää korjauttamaan koska niitä ala/yläkämejä ei löydy enää mistään, mutta muistaakseni espanjassa motoplatin jossain omassa korjaamossa se onnistu vielä.
Mutta jos mikään edellämainituista vaihtoehdoista ei toimi niin sun ei auta muuta ku mennä maahantuojalta hakee siihen kokonaan uus sytytysjärjestelmä hinta n.700e.Käytettynä noita ei paljo liikuskele...

21.9.2005 20:46

Itseasiassa tuollaisen saa korjattua. Entinen omistaja on korjauttanut motoplatin käämit jossain jämsässä.