Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
27.1.2013 0:12
Stefat väärinpäin/työnnetty ruuvarilla sisään?
27.1.2013 12:35
All Balssin stefat.. Ja tuota väärinpäin asennusta mietin itekkin. Mutta eikös niitten kuulu niinpäin mennä että kun se kapenee toisestapäästä niin se pää tulee ylöspäin.
27.1.2013 13:38
Yam66 kirjoitti:All Balssin stefat.. Ja tuota väärinpäin asennusta mietin itekkin. Mutta eikös niitten kuulu niinpäin mennä että kun se kapenee toisestapäästä niin se pää tulee ylöspäin.
Lisää kysymyksiä:
- Millä tekniikalla / työkalulla vedit stefan liukuholkkiuran yli?
- Millä työkalulla naputtelit stefan paikalleen?
- Voitelithan stefat ennen asennusta?
En ymmärtänyt mitään lauseesta "se kapenee toisestapäästä". Stefan "umpinainen" puoli tulee luonnollisesti pölysuojan puolelle.
27.1.2013 14:13
No toinenpää stefasta oli litteä ja toinen kupera. Ja se prikka mitä vasten se stefa tulee oli myös kuperan mallinen niin tuntui kovin loogiselta laittaa ne niinpäin niin en kyllä kiinnittänyt mitään huomiota stefan avonaisiin/sulkinaisiin puoliin. Liukuholkki uran yli saa stefat hyvin vedettyä kun laittaa sen holkin paikallee, sähköteippiä päälle ja vielä ohuen muovipussin siihen päälle ja wd.tä liukasteeksi. itse stefan kyllä rasvasin vassulla. Ja mulla on sellane ammattilaistason seal driveri millä saa ne stefat mukavasti naputeltua kohilleen.
27.1.2013 15:31
Tuo puoli pitää tulla ulospäin..
27.1.2013 18:11
Yam66 kirjoitti:All Balssin stefat.. Ja tuota väärinpäin asennusta mietin itekkin. Mutta eikös niitten kuulu niinpäin mennä että kun se kapenee toisestapäästä niin se pää tulee ylöspäin.
Vika on toi All Balssi. Ite oon omissa projekteissani todennut että all balssia EI voi käyttää, ei laakereita eikä stefoja.
27.1.2013 19:16
Kyllä mul on laakerit ainakin istuneet ja kestäneet ihan normaalisti, en muista oonko stefoja käyttänyt.
27.1.2013 23:03
Nyt tarttis apua ! Ostin pari kuukautta sitten ktm 525sx -05. kuukauden ehkä kesti, sitten ei lähtenyt enää käyntiin... staattori oli hajonnut. Mittasin koneelta tulevan virran niin heilahtelee kaasua kääntäessa ~19 voltissa.. vaikka pitäisi olla se 14-15 volttia ? voisiko jännitteensäädin olla paskana vai onko kyse jostain isommasta ?
9.2.2013 17:17
Onko mitään keinoa mitata tai muuten tarkistaa sytytyksen toiminta, muutakuin katsomalla kipinän vahvuutta? Tarkotan kun hva wr 250 on niin huono käynnistymään, mutta kipinä silti näyttäisi normaalilta. Kuitenkin vika tuntuisi olevan siinä.
Selitinköhän tarpeeksi mutkikkaasti
9.2.2013 17:31
Jos vain jostain löytää oikeat vertaus arvot niin ainaskin puolalle tulevan virran voi mitata. Mutta yleisimmin tuntuu nämä käynnistys ongelmat olemaan kaasariperäisiä.
9.2.2013 18:02
Käykö puolikkaaseen hondaan minkä tahansa hondan crossiin vaihdepoljin? 01-07?
10.2.2013 20:37
Käykö mikunin tmx kaasarin kaasuvaijeri keihinin pwk:hon?
Kertokaas että miten noi pwk neulojen arvot menee?
13.2.2013 17:27
Joo elikkä oisko kellään antaa vinkkiä tämmöseen tappaukseen: 150cc -09 Crf:ä löi ekan kerran konneen jummiin ku polokiin sitä käyntiin ja sain sen taas pyörimään kun vaihe päällä liikuttelin ees taas ja rupes antamaan aina pari kertaa polokaseen ja sitte rupes kohta kunnolla toimiin ja käytin kytkinkopan auki eikä sielä näkyny mittään poikkeavaa. Asiaa en sen tarkemmin sitte tutkinu ja laitoin kassaan ja käyntiin, niin ihan normaalisti kävi eikä mittää ihimeellisyyksiä ja sen jäläkee sillä ajelin yli 3h kaikki pelas, tehot tallella, ei ylimääräsiä ääniä jne. ja nyt teki sillain että ajosa jarrutelin ja olin pysähtymäsä ja luulin että on vappaalla niin päästin kytkimen mutta olikin vaihe päällä niin sammu. Sitte koitin polokasta niin polin ihan jumisa, taas vaihe päällä ees taas ja sitte lähti polokasemalla käyntiin ja kuulu semmonen kilinä, sammutin ja ei ennään lähteny sitte käyntiin ja jumitteli... Nyt on kytkinkoppa auki ja kun konetta pyörittää kampiakselista niin jumittaa aina yhesä kohin mutta pyörähtää siitä kun vääntää räikällä vähän lujemmin. Kaikki konneeseen uusittu 25h sitte paitsi vaihteiso ja kytkin. Misä vois olla vika, kun kummallakin kerrala tuommosisa tilanteisa lyöny jummiin ja toimi välillä moitteettomasti? Kiitos etukäteen jos jollakin ois antaa jonkulaista neuvoa, vähän hankala kertoa täällä mutta toivotaan että joku sai jotaki selvää!
13.2.2013 19:02
ei kannata yrittää käynnistää jos selvästi on jotain vikaa koneessa; tietää vaan enemmän rahan menoa. ,ja purkaa se täytyy kuitenkin, ei ole vinkeistä ikävä kyllä apua.
15.2.2013 16:33
mitäähä nyt sitte ton kotari kanssa ku öljyä lisää mittarilmän mukaa puolee välii ni jonki ajan päästä ku kone hyrrää ni on työntäny huohottimesta desin öljyä... onkohan pariakaa tuntii ajettu sen jälkee kun käytin koneen levällää, tarkistin ja tiivisteteet uusin sieltä sun täältä. pyörä siis ktm sxs 400 -04