Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
23.2.2012 13:51
Masse^ kirjoitti:Ohjekirjasta pitäis löytyä vakiosäädöt, niillä lähdet kokeilemaan ja siitä sitten säätämään jos on tarvetta. Alkaa lämpötilatkin oleen jo plussalla niin luultavasti toimii mainiosti niillä.
....kokeillaan.. sanoo alhaalla sanoo "boota". joten kokeillaan vakio kuritonta putkea ja suuttimia taulun mukaan. keltainen jousi on säätimellä.
23.2.2012 14:38
Jätä ainakin se SXS-vaimennin kiinni, toimii koko kierrosalueella paremmin, paisari on taas makuasia. Mutta tietty näitä putkia on helppo vaihdella ja testailla maun mukaan. Itellä on FMF Gnarly kiinni sx 250:ssä, ja se on "vääntöputki", mutta se ei jollain rossiradoilla veny ylhäältä mielestäni tarpeeksi, mutta on loistava noissa CC-hommissa.
23.2.2012 17:17
everton kirjoitti:Jätä ainakin se SXS-vaimennin kiinni, toimii koko kierrosalueella paremmin, paisari on taas makuasia. Mutta tietty näitä putkia on helppo vaihdella ja testailla maun mukaan. Itellä on FMF Gnarly kiinni sx 250:ssä, ja se on "vääntöputki", mutta se ei jollain rossiradoilla veny ylhäältä mielestäni tarpeeksi, mutta on loistava noissa CC-hommissa.
Onko oikeesti eroa perstuntumalla tolla vaimentimella vrt vakioon? eihän se ole edes kummoisesti erimittainen. Itekki aattelin jotain putkea kokeilla kesällä, gnarly ei ainakaan omaan ajotyyliin sovi alkuunkaan, ja SST huono varmaan metässä..kellään kokemusta? tai sitten pitää vaan kokeilla sitä fattya.
23.2.2012 17:38
No mulla on FMF powercore 2 vaimennin, mutta oon jenkkifoorumeilta ymmärtäny että toi sxs on aika samanlainen käytökseltään, mullon itellä kans toi fatty, mutta ei niissä hirveitä eroja gnarlyn kanssa ole.
Toi gnarlyhän on aika nelarimainen ajaa, alhaalla paukkua ja ajoin 3 kautta 450:lla, joten se tuntuu aika kotoiselta. Tietty pitää muistaa että teillä on exec mulla sx, sx:ssä on kiukkusempi kansi, syttyboksi ja kevyempi vauhtipyörä.
23.2.2012 21:19
Paisarin vaihdolla tuli jo helpotusta alarekisteriin. Sytkään pitäisi pystyä muuttamaan/valitsemaan parista tehokäyrästä, miten noiden vaihtelu. Mistään tahdo löytyä ohjetta...
23.2.2012 22:37
vasemman syylarin yläletkun kohilla on semmonen yksinäinen piuha jossa valkoinen liitin. Irti= kesy, kiinni = voimaa (vakioasetus).
23.2.2012 23:56
sori tällänen äkillinen puheen aiheen vaihto. mutta ostin tossa liikkeestä ktm 250cc exc 2006v ja röpötti ihan homona alusta asti. ku löi kaasun pohjaan ni ekaks röpötti jonkun aikaa ja siitten lähti kunnolla. putsasin kaasarin ja kaikki, sitten huomasin että missä vika oli. pakoaukonsäätimessä!!!!! se oli ruuvattu ihan kiinni, avasin sitä aika paljon niin rupes toimimaan aika hyvin. rupesi vaan se peottaa että ruuvasinko liikaa vai mit. että voisko joku kertoa esimekin että paljonko sitä saa ruuvata auki, että jos esim pyörittää ihan kiinni ensin niin montako kierrosta auki että rupee olemaan säädöissä.???
5.3.2012 21:44
Jepulis, piti käydä heti tarkistamassa ja se oli irti (musta/valko=naaras ja musta=uros).
Säädöt tai jotain on nyt hukassa, kun alakierroksilla röplöttelee miten sattuu. Ylhäältä vetää hyvin, mutta alhaalta ei sitten millään. Suuttimet 42/175 ja G -neula. Millanen tuo pakoaukonsäädin on, ettei se jostain syystä kettuile?
Toisaalta EXC:lle löytyi juttua, kaasarin/kurkun jäätämisestä. Jäänesto voisi olla hyvä lisä, mutten ole oikein uskaltautunut käyttämään, kun niiden kanssa on ollut ongelmia voitelun (öljyn) kanssa? Mikä jäänesto käynee sitten 2T koneen bensan sekaan?
5.3.2012 21:54
Mikä jousi sulla on pakoaukonsäätimessä ? koska olet putsannut kaasarin ? tai tsekannu tulppaa ?
5.3.2012 22:21
Keltainen jousi, putsasin kaasarin ja vaihdoin tulpan+johdon+hatun. Laittoin 40tk suuttimen paikalla olleen 42 tilalle sekä pykälää laihemman neulan. Nämä laittelin perjantaina.
5.3.2012 23:29
mikä neula ? itse kyselin syskyllä racingbikestä että millä kannatais mennä näin talvella niin sanoivat että tk 42 ja neula n2zw kesällä tokassa ja talvella kolmannessa ,165 tai 162 suutin. näillä toiminu
6.3.2012 9:42
J!gs@w# kirjoitti:mikä neula ? itse kyselin syskyllä racingbikestä että millä kannatais mennä näin talvella niin sanoivat että tk 42 ja neula n2zw kesällä tokassa ja talvella kolmannessa ,165 tai 162 suutin. näillä toiminu
Kone-Jönneiltä tuli vinkkiä ja alla olevaan pitäisi olla laitettuna 172 pääsuutin.
Seuraavat setit:
- suuttimet 40/175
- neula N8RG 4-pykälä
- Ilmaruuvi 1,5 krs
6.3.2012 17:39
okei. kokeile noita mitä mulla oli ja kerro mitä tapahtu ?
6.3.2012 18:57
CR250 kirjoitti:
Kone-Jönneiltä tuli vinkkiä ja alla olevaan pitäisi olla laitettuna 172 pääsuutin.
Seuraavat setit:
- suuttimet 40/175
- neula N8RG 4-pykälä
- Ilmaruuvi 1,5 krs
Nuo on 250cc:n säädöt, ainakin mulle Holm anto juuri nuo. Paitsi talvella 42tk. Kolmesatkussa tietääkseni vähän pienemmät suuttimet.
7.3.2012 0:52
välzy kirjoitti:CR250 kirjoitti:
Kone-Jönneiltä tuli vinkkiä ja alla olevaan pitäisi olla laitettuna 172 pääsuutin.
Seuraavat setit:
- suuttimet 40/175
- neula N8RG 4-pykälä
- Ilmaruuvi 1,5 krs
Nuo on 250cc:n säädöt, ainakin mulle Holm anto juuri nuo. Paitsi talvella 42tk. Kolmesatkussa tietääkseni vähän pienemmät suuttimet.
Pyörään on tosiaan heitetty 300cc kitti. Taulukon mukaan suuttimet näyttäis menevän käsikädessä 250cc:n kanssa, mutta neulat on ainakin ihan muuta toista eli noita N2Z? -tyyppiä. Pitänee tilata N2Z neulasarja.
Suurin ongelma lienee tuo jäätäminen "nolla" -keleillä, joten pitää aloittaa telttapatja askartelut uudelleen. Yhtenä vaihtoehtona voisi olla tehdä jäähdytysletkun kierrätys kurkun ympäri, mutta tätä pitää vähän suunnitella, kun mistään ei löytynyt valmista mallia.