Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Kawasaki Kx

30.6.2012 13:11

osaisko joku antaa kawasaki kx 125 vm 93 kytkimen räjäytyskuvat kun kytkin luistaa levyt hyvät sekä jäykemmät jouet laitoin ja öljyt on oikiat

Kuuluuko kytkin paketin josa on levyt ja massalevyt lonksua kun irroittaa kytkin jouet?

Re: Kawasaki Kx

2.7.2012 13:11

en tiedä mut tossa jonkinmoinen räjäytyskuva: http://www.cmsnl.com/kawasaki-1993-j2-k ... _92081155/

Mistäs ootte mäntiä ostanu kx:sään? Tarvisin vm-91 sylinteriin ilmeisesti 56.50 männän ja niit ei taida muu ku wiseco tehä ja niitäkää ei scatteril ollu ni mistäköhä mahtais saada?

Re: Kawasaki Kx

10.7.2012 21:13

Tossa viime ajokerralla hukku -09 pikkunelarista pieni "kytkinkopan suoja" eli siis se snadi katteenpalane. Mistähän tuota löytäis? Stormilta ja keitaasta varmaa löytyy jos pistää puhelua menemään. Onko kellää tietoo mitä tommone kustantaa, et jos maksaa maltaita vois mennä ettiin sen vanhan sitte...

Re: Kawasaki Kx

11.7.2012 10:11

Kawasaki KX250 -88 kipinä ongelma

ViestiKirjoittanut Hyyti Eilen 17:51
Mulla on otsikon mukainen pyörä ja siinä tulee heikko kipinä. Yleensä kun pyörä on seissyt ja kokeilee että tulisko kipinää ja sieltähän se tulee toka polkasu eipä tule enään. Sitten jos vaihtaa toisen tulpan niin saattaa tulla, mutta katoaa taas.

Osia jotka vaihdettu:
-käytetty CDI boxi
-uusi puola+johto ja hattu
-magneeton käämit (uudet)
-tulppia 6kpl

Entinen omistaja oli vaihtanut magneetolle menevät johdot, joten en tiedä onko niissä käynyt käpy.
Tuolla sähkökaavio missä on epäselvänä miten voisi piuhat mennä:
http://www.kawasaki-techinfo.net/showOM ... ng_code=EN

Entisen omistajan tekemät johdotukset poikkeaa alkup. väreistä. Magneeton runkoon (maihin) menee yksijohto joka on kytketty sähkökaaviossa näkyvään musta keltaiseen. Isomman Magneetonkäämin käämin toinenpäähän menee maihin ja toinen lähtee johtoapitkin mustavalkoiseen.

valk/vihreä ja valk/pun menevät pienemmän magneetonkäämin vihrään ja punaiseen. Oletan että valk/vihreä menee vihreään ja punainen valk/punaiseen.

Onko kellääm mitään hajua mikä tossa olisi kun omapää ei enään ymmärrä.

Hyyti

Re: Kawasaki Kx

12.7.2012 1:43

Olisko kellään myydä 125 kx:sän putkea?
ja mites ku kattelin noita eri vuosimallisia kx:siä tuolta http://www.motodacross.com/kawasaki/kx125.htm?a niin näyttäis joka vuosimallissa putki olla aika erilainen ni meneeköhän ne päikseen erivuosimalleihin?

Re: Kawasaki Kx

13.7.2012 16:29

Mikä mahtais olla takajarrussa, kun joutuu painaan jarrun ihan pohjaan että alkaa jarruttamaan? Viime kesänä kun ajoin, niin ei tarttenut kuin vähän näpäyttää ni jo jarrutti, mutta nyt pitää iha kunnolla painaa? Jarrupaloja vielä on jäljellä hyvinkin ja jarrunesteet vaihdoin ja ilmasin jarrun kunnolla. Etujarrunkin ilmasin ja se toimii aivan loisteliaasti mutta takajarru ei.

Kiitos jo valmiiksi!

Re: Kawasaki Kx

25.7.2012 12:35

Hämäriä aina noi jarruongelmat, mut ei kettää osais sanoo mikä tulppa olis paras vm-91 KDX:sän 125 alakerralla olevalle koneella jossa kx:sän 125 yläkerta wisecon männällä ja sitä ruokkii 34mm vm mikuni?

Olisko joku 9 tai 10 ja mites olisko iridium tulppa hyvä vai millane se sytytyspään rakenne kannattais olla?

Mikäköhä ihme mahtaa olla ku ei millää meinaa lähtee kawa käymää mut sit ku antaa pikakäynnistysspraytä ilmanputsarinreijästä reilusti ni voi lähteä käymää ja sit sen jälkee pystyy ajelemaankin mut tyhjäkäyntiä ei vaan löydy ja jos sammuttaa ni ei lähe taaskaan käymään :O

Re: Kawasaki Kx

26.7.2012 18:42

Ostin tuommosen 05vm 250 kx:n, ja aloin montulla säätämään alustaa niin huomasin että eihän tuossa ole ollenkaan paluu vaimennuksen säätöä keulassa, eikä takaiskarissa ole nopeaa ja hidasta vaimennusta erikseen. Onko muissa samanlaisissa noita säätöjä, ja onko keulan säätö sen ison pohjamutterin alla? :s

Re: Kawasaki Kx

26.7.2012 19:38

Keulan rebound säädetään yläpäästä, keskellä putkea olevasta ruuvista, naksuja ei välttämättä tunnu noin vanhassa laitteessa.Keulan comp säädetään alapäästä talttapää meisselillä, kumitulpat pitää kaivaa ensin pois, jos ne ovat vielä tallessa. Perässä ei tosiaan ole kuin kaksi säätöä, rebound ja comp.

Re: Kawasaki Kx

26.7.2012 21:06

05 kawassa ei vielä ole nopean puristuksen säätöä?

Re: Kawasaki Kx

26.7.2012 22:16

Onko kdx:sän ja kx:sän läpissä ja läppärungoissa eroja? Pitäiskö niissä olla läppärajottimet ku itellä ei ainakaa oo, en tiiä mikä läppärunko mul on...
Entä onko eri vuosimallien läppärungoissa paljon eroja?

Re: Kawasaki Kx

27.7.2012 8:57

201262 kirjoitti:Keulan rebound säädetään yläpäästä, keskellä putkea olevasta ruuvista, naksuja ei välttämättä tunnu noin vanhassa laitteessa.Keulan comp säädetään alapäästä talttapää meisselillä, kumitulpat pitää kaivaa ensin pois, jos ne ovat vielä tallessa. Perässä ei tosiaan ole kuin kaksi säätöä, rebound ja comp.


Keulassa ei ole mitään talttapää ruuvia alapäässä, entisessä CR:ssä kyllä oli kaikki säädöt niin tiedän kyllä minkälaiset ne pitäis olla. Tossa on vaan alapäässä semmonen iso kuusiokolo kanta(n.15mm) eikä ollenkaan talttakärkeä, ei myöskään mitään kumitulppaa.

Re: Kawasaki Kx

27.7.2012 9:28

juusso kirjoitti:Keulassa ei ole mitään talttapää ruuvia alapäässä, entisessä CR:ssä kyllä oli kaikki säädöt niin tiedän kyllä minkälaiset ne pitäis olla. Tossa on vaan alapäässä semmonen iso kuusiokolo kanta(n.15mm) eikä ollenkaan talttakärkeä, ei myöskään mitään kumitulppaa.

Laita kuva keulasta, nyt kuulostaa hyvin erikoiselta.

Re: Kawasaki Kx

29.7.2012 20:43

Pitäs omaan kawasaki kx 250 -05 pyörään saaha "vesijetti, kelkka" tyylinen tappokatkaisija. Eli ranteeseen piuha ja kun käsi irtoaa tangosta tietyn matkan niin pyörä sammuu. Mutta onko kenelläkään ideaa miten saisin sen väsättyä vai onko niitä valmiina myynnissä? Olisihan se kätevä, kun tuolla pystyy eliminoimaan jalan jäämisen renkaan ja takahaarukan väliin. :)

Re: Kawasaki Kx

29.7.2012 21:35

juusso kirjoitti:
201262 kirjoitti:Keulan rebound säädetään yläpäästä, keskellä putkea olevasta ruuvista, naksuja ei välttämättä tunnu noin vanhassa laitteessa.Keulan comp säädetään alapäästä talttapää meisselillä, kumitulpat pitää kaivaa ensin pois, jos ne ovat vielä tallessa. Perässä ei tosiaan ole kuin kaksi säätöä, rebound ja comp.


Keulassa ei ole mitään talttapää ruuvia alapäässä, entisessä CR:ssä kyllä oli kaikki säädöt niin tiedän kyllä minkälaiset ne pitäis olla. Tossa on vaan alapäässä semmonen iso kuusiokolo kanta(n.15mm) eikä ollenkaan talttakärkeä, ei myöskään mitään kumitulppaa.

Se ruuvi on siellä kuusikulmaisen kolon pohjalla, se kumi pitäisi olla siinä kolossa.