Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
11.2.2009 16:25
Joo huomasin että entinen omistaja on mun mopon ajanut mummojen tyyliin sisään kun ohipuhallusta on ja on ajettu vasta 3600km.
11.2.2009 16:45
Ei ehkä kuulu tänne mutta mennään asiaan.
Eli siis täytyisi alkaan kattelee mäntiä tuohon mun Yamaha It 250 vissiinki vm.82, oon alkamassa entisöimään sitä ja pyörään on tehty alakerta remppa mutta yläkertaan ei olla kajottu..
Joten tietäisikö kukaan löytyisikö esim. Örtheniltä nuita mäntiä?? onko kukaan edes ostanut classic vehkeeseen sieltä mitään?? sivuilla ainakin oli VANHOIHIN yamaha 70-80 luvun crosseihin osia.
11.2.2009 16:51
ricede kirjoitti:Joo huomasin että entinen omistaja on mun mopon ajanut mummojen tyyliin sisään kun ohipuhallusta on ja on ajettu vasta 3600km.
Jospa menisit sitte tonne mopopuolelle jatkamaan.
13.2.2009 0:26
Pystyykö mäntään porattuja pakoaukonvälirivan voitelureikiä tukkimaan mitenkään? Kun olisi yksi ajamaton mäntä hyllyssä, mutta siinä on noi voitelureijät ja mun pakoaukko on välirivaton.
16.2.2009 21:26
Joskus 80 oli namuran mäntä ja se kesti noin 5 tuntia ja sitte lähti männän helmat kävelemään. Ja piikissä oli wiseco ja sekään ei 5 tuntia kauempaa kestäny ku meni männänrengas poikki ja teki jäljet sylinterin pinnoitukseen ja hajotti männänkin.
Kumpaakaan merkkiä en suosittele tierä sitte jos on ollu vaan paskaa tuuria mutta kumminki.
Parhaiten on kestäny alkuperäis männät ainakin hondassa ja gas gassis.
16.2.2009 21:59
Omasta puolesta suosittelen wisecoa lämpimästi. Kaikiin pyöriin aina ostanu wisecon, eikä ole koskaan ollu männän puolesta minkäänlaista ongelmaa.
17.2.2009 10:34
Kete kirjoitti:Joskus 80 oli namuran mäntä ja se kesti noin 5 tuntia ja sitte lähti männän helmat kävelemään. Ja piikissä oli wiseco ja sekään ei 5 tuntia kauempaa kestäny ku meni männänrengas poikki ja teki jäljet sylinterin pinnoitukseen ja hajotti männänkin.
Kumpaakaan merkkiä en suosittele tierä sitte jos on ollu vaan paskaa tuuria mutta kumminki.
Parhaiten on kestäny alkuperäis männät ainakin hondassa ja gas gassis.
Liittyykö tämä johonki vai laitoitko vain ihan by the way? Kyllähän se wisecoissa on kylmiltään heitettynä 99% rikkoutumisista käyttäjien vikoja. Vaatii hieman erilaista käyttöä kuin normimäntä. Mulla on puolessa kymmenessä kelkassa ollu wisecot ja parissa prätkässä. Ei mitään valittamista männän osalta. Valumäntiä nyt muutama on menny, muttei niitäkään mahottomasti. Alle 5h jos uus mäntä kestää niin vika on melko varmasti ihan jossain muualla kuin ite tavarassa, poislukien taiwanin markan puli vaahtomuovi männät. Toki voihan se olla pelkkää huonoa tuuriakin. Itse ainaki suosittelen wisecoa, oon sitä jonku verran käyttäny ja tulen edelleen käyttämään.
17.2.2009 16:53
samaa mieltä et jos wisecon hajalle saa nii vika asentajassa/ajajassa.. itsellä toimineet ilma mitään moitteita nuo wisecot ja onha niissä erimalliin vetojakin kun on nii pirun kevyt muki : )
18.2.2009 10:33
xQ kirjoitti:samaa mieltä et jos wisecon hajalle saa nii vika asentajassa/ajajassa.. itsellä toimineet ilma mitään moitteita nuo wisecot ja onha niissä erimalliin vetojakin kun on nii pirun kevyt muki : )
No eipä se nyt niin erityisen kevyt ole, ainakin -08 250 RM:n vakiomäntä on kevyempi kuin Wisecon
nimim. punnittu on
18.2.2009 15:53
Kete kirjoitti:Joskus 80 oli namuran mäntä ja se kesti noin 5 tuntia ja sitte lähti männän helmat kävelemään. Ja piikissä oli wiseco ja sekään ei 5 tuntia kauempaa kestäny ku meni männänrengas poikki ja teki jäljet sylinterin pinnoitukseen ja hajotti männänkin.
Kumpaakaan merkkiä en suosittele tierä sitte jos on ollu vaan paskaa tuuria mutta kumminki.
Parhaiten on kestäny alkuperäis männät ainakin hondassa ja gas gassis.
Niinno... Tuo piikki oli tietty joku museoikäinen vehjes jossa oli kovakromipinnotteinen sylinteri?
Kovakromisylinterissä ei wisecon männänrengas kestä ---> pinnoite lähtee kävelemään ja lopulta rengas katkeaa.
Nykyisissä Nikasil-sylintereissä wiseco toimii niinku pitääki.
Nykyään ei taida kovakromipinnoitteita löytyä mistään vehkeestä.
18.2.2009 16:10
itelläki tullu hieman ihmeteltyä kun wiseco kertoo et ei saa käyttää tätä m-rengasta kromi sylinterissä..
siis nikasil pinnotteisia nykyään nämä? mistä mihin vuoteen nuita kromi pinnotteisia on tehty siis noin suunnillee? ja kun sylinterin käyttää siellä hollannin suunnassa et ne laittaa sen 'powerseal' pinnotteen nii onko se tämmöne nikasil pinnote niinku orkkiksena on et voipi laittaa vielä pinnotuksen jälkee huoletta wisecon sisää?!
18.2.2009 17:48
xQ kirjoitti:itelläki tullu hieman ihmeteltyä kun wiseco kertoo et ei saa käyttää tätä m-rengasta kromi sylinterissä..
siis nikasil pinnotteisia nykyään nämä? mistä mihin vuoteen nuita kromi pinnotteisia on tehty siis noin suunnillee? ja kun sylinterin käyttää siellä hollannin suunnassa et ne laittaa sen 'powerseal' pinnotteen nii onko se tämmöne nikasil pinnote niinku orkkiksena on et voipi laittaa vielä pinnotuksen jälkee huoletta wisecon sisää?!
Kyllä powerseal.nl firma laittaa nikasil pinnotteen sylinteriin. Voin kyllä suositella paikkaa, sujui ripeästi ja sylinteri tuli uuden näkösenä sekä sisältä että päältä takas (puhallettu). Jos ei uutta sylinteriä halua ostaa nii powerseal on kyllä varteenotettava vaihtoehto.
18.2.2009 18:26
Akekli kirjoitti:xQ kirjoitti:itelläki tullu hieman ihmeteltyä kun wiseco kertoo et ei saa käyttää tätä m-rengasta kromi sylinterissä..
siis nikasil pinnotteisia nykyään nämä? mistä mihin vuoteen nuita kromi pinnotteisia on tehty siis noin suunnillee? ja kun sylinterin käyttää siellä hollannin suunnassa et ne laittaa sen 'powerseal' pinnotteen nii onko se tämmöne nikasil pinnote niinku orkkiksena on et voipi laittaa vielä pinnotuksen jälkee huoletta wisecon sisää?!
Kyllä powerseal.nl firma laittaa nikasil pinnotteen sylinteriin. Voin kyllä suositella paikkaa, sujui ripeästi ja sylinteri tuli uuden näkösenä sekä sisältä että päältä takas (puhallettu). Jos ei uutta sylinteriä halua ostaa nii powerseal on kyllä varteenotettava vaihtoehto.
mullaki kävi vissii tuol powersealilla ja sit ku tuli sielt nii heitin wisecon takomännän ja leipas puolen tunnin vaihtelevan ajon jälkee ja yks paikallinen tosiaanki asiansa osaava asentaja kahto sitä pyttyy ja sano et leipas sen takii ku oli kanavien reunat helvetin rososet ja terävät. Se sit hio ne kanavat timantilla ja sit heitin proxin sisää ja nyt on toiminu moitteetta.
18.2.2009 18:40
samanlainhan käy kun "pytty" tulee porauksesta, sinne kanaviin saattaa jäädä/jää terävät reunat.
E= Tosiaan, tietääkö kukaan tuosta Yamaha It 250j vm.1982 männistä että mistä saisi ostettua wisecoa/orkkista?
18.2.2009 18:59
Alrightista saa wisecoja, ja yamaha centeristä orkkista, tosin voi olla ettei enää valmisteta noin vanhaan