Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
12.2.2012 20:41
Miten 2009 katteet menee ristiin eri EXC pyörien kesken. Meneekö 125 EXC > 250/300 EXC?
12.2.2012 21:12
CR250 kirjoitti:Miten 2009 katteet menee ristiin eri EXC pyörien kesken. Meneekö 125 EXC > 250/300 EXC?
Kyllä menee, 125-530 pitäis kaiken järjen mukaan mennä samat katteet, ainakin 10 asti. Huomioi kans että yleensä kateuudistukset tullu sx vuotta aiemmin..
14.2.2012 16:20
Makk kirjoitti:CR250 kirjoitti:Miten 2009 katteet menee ristiin eri EXC pyörien kesken. Meneekö 125 EXC > 250/300 EXC?
Kyllä menee, 125-530 pitäis kaiken järjen mukaan mennä samat katteet, ainakin 10 asti. Huomioi kans että yleensä kateuudistukset tullu sx vuotta aiemmin..
Vähä myöhässä vastaan mutta EXC 09 125-530 käy 08-11 mallien katteet suoraan ja myös SX 125-500, 07-10
Tietysti sx katteista puuttuu kilventelineen kiinnikkeet ja numerokilpi maskina
16.2.2012 4:21
Nyt on alkanu kiinnostaa tollanen kakspuokki nelari niin kertokaahan vähän sen huolloista ja huolto väleistä ja mahdollisesti jotain muutakin. Eka mopoa isompi olis tarkotus hommata.
Valkokilpisenä nimenomaan.
18.2.2012 12:48
Terve!
Mikähän mahtaa olla vikana Ktm 250exc vm 2006, jäähdytinnesteen pinta tuppaa laskemaan syylärissä muutaman tunnin ajon jälkeen muutaman millin ( tarkistettu kylmänä ). Öljy on harmaan/valkoisen väristä, vuotaisko vesipumpun stefa? Vai voisiko johtua muusta?
18.2.2012 13:21
khotari kirjoitti:Terve!
Mikähän mahtaa olla vikana Ktm 250exc vm 2006, jäähdytinnesteen pinta tuppaa laskemaan syylärissä muutaman tunnin ajon jälkeen muutaman millin ( tarkistettu kylmänä ). Öljy on harmaan/valkoisen väristä, vuotaisko vesipumpun stefa? Vai voisiko johtua muusta?
onko sulla mitä öljyä?jotkut öljyt on aika vaahtoa jos ajon aikana tai heti sen jälkeen katsoo.Se stefa kannattaa kyllä vaihtaa jos vähänkin epäilee
20.2.2012 10:33
khotari kirjoitti:Terve!
Mikähän mahtaa olla vikana Ktm 250exc vm 2006, jäähdytinnesteen pinta tuppaa laskemaan syylärissä muutaman tunnin ajon jälkeen muutaman millin ( tarkistettu kylmänä ). Öljy on harmaan/valkoisen väristä, vuotaisko vesipumpun stefa? Vai voisiko johtua muusta?
Onko jäähdytin täytetty miten täyteen kylmänä? Vain hieman yli kennojen kun täyttää, niin lämpimänä sitten on varaa laajata. Ei yritäkään puskea ylimäärästä nestettä koneeseen sisälle.
Toki jostain on joku paikka falski jos öljyt harmaantuu. Vaikkapa kannentiiviste o-naru?
20.2.2012 20:28
Ei kai ne nyt kuitenkaan kannesta alakertaan pääse? Silloin savuttaiskin aika reippaasti... Taitaa tuo pumpun stefa olla ainoa paikka josta öljyjen sekaan pääsis vettä...
20.2.2012 21:06
Joka tapauksessa syylärit voi pistää nii täyteen kun vaan saa koska korkki päästää sitten ylimääräset pois. 2t mopossa ei kannetiivisteellä ole mitään tekemistä veden joutumiseen öljyihin. Enpä ole kotareita purkanut mutta hondissa ainakin on tähän mennessä aina ollu vesipumpun stefa syypää, ja oikeastaan ainoa mahdollisuus.
21.2.2012 9:50
Terve, nyt monen vuoden jälkeen päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja laittaa tuon oman puolikkaan kotarin kuntoon.
Nyt pitäisi tilailla oikeastaan kaikki alapäänlaakerit, mäntä, kiertokangen alalaakeri, tiivisteet, kickstartin koko akseli yms. Mitä sivuja suosittelette, missä on halpaa? Saako mistään käyettynä osia, tuota kickstarttia miettien? Suositelkaa jotain sivuja missä myydään kotarin osia laadukkaina & edullisesti. Ulkomailta tai suomesta. Ainiin kyseessä siis KTM EXC 250 2t -99. Kiitos!
21.2.2012 19:24
paapeli kirjoitti:khotari kirjoitti:Terve!
Mikähän mahtaa olla vikana Ktm 250exc vm 2006, jäähdytinnesteen pinta tuppaa laskemaan syylärissä muutaman tunnin ajon jälkeen muutaman millin ( tarkistettu kylmänä ). Öljy on harmaan/valkoisen väristä, vuotaisko vesipumpun stefa? Vai voisiko johtua muusta?
Onko jäähdytin täytetty miten täyteen kylmänä? Vain hieman yli kennojen kun täyttää, niin lämpimänä sitten on varaa laajata. Ei yritäkään puskea ylimäärästä nestettä koneeseen sisälle.
Toki jostain on joku paikka falski jos öljyt harmaantuu. Vaikkapa kannentiiviste o-naru?
Terve!
Nestettä täytettiin kylmänä vähän yli kennojen, parin ajon jälkee pinta oli laskenut jonkin verran (tarkistettu siis kylmänä). Joka tapauksessa en lisännyt nestettä, vaan seuraavan ajon jälkeisenä aamuna tarkistin niin pinta oli taas siinä missä pitikin, eli kennoista muutaman millin yli. Eli ei stefa ainakaan vuoda? Mistähän muusta tuo öljyn harmaus voisi johtua? Oisiko mahdollista että kampikammioon tippuisi palamatonta bensaa?
t
22.2.2012 1:17
Jos öljyn seassa on bensaa, se haisee bensalle.
22.2.2012 17:48
jos öljyt on harmaat nii niissä on vettä. Ei se vaadi kuin muutaman tipan että harmaantuu eikä välttämättä edes huomaa lyhyellä aikavälillä nesteen pinnan tasossa eroa.
23.2.2012 11:25
300 EXC -09 tuli talliin. Pyörän säädöt vaativat "hieman" viilausta. Pyörässä on SXS -paisari+änkkä, mikä vienee alhaalta vääntöjä poijes ja suuttimetkin on mitä sattuu.
Ajattelin pukata kurittoman Enskapaisarin ja vakkari änkän paikalleen. Tämän jälkeen pitäisi alkaa noita muita säätöjä rustailla. Millaisilla suuttimilla, pakoaukon säätimen jousella ja boxin säädöillä kannattaa lähteä liikenteeseen, jotta saa alarekisteriin puhtia ja herkkyyttä?
23.2.2012 13:42
Ohjekirjasta pitäis löytyä vakiosäädöt, niillä lähdet kokeilemaan ja siitä sitten säätämään jos on tarvetta. Alkaa lämpötilatkin oleen jo plussalla niin luultavasti toimii mainiosti niillä.