Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
5.6.2012 9:58
janisil kirjoitti:itel o 24 hylsy sopiva mutta ottaa runko vastaa ei saa pyörimään sitä mutteria. Saa olla melko ohut seinäne hylsy että saa kunnolla otteen siitä mutterista=/ kyllä menee hermot tuoho
Totta 24`on, muistelin sitä haarukan sisällä olevaa linkunakselin mutteria. Kyllä siinä mutterin ympärillä on ihan hyvin tilaa, meillä on kolme pyörää , kaikki tosin viimeistä mallia, eli 03-08.Eihän sulla ole paskaa se monttu täys?
6.6.2012 16:57
Voiko käyttää huoletta öljynä motulin 5100 15w50 -09 250f:ään? Kawahan suosittelee tuohon 10w40 öljyä, mutta onko tossa sitten niin paljon eroa? On meinaan jäänyt tota hyllyn nurkkaan ja ajattelin, että voisi sen käyttää sieltä tohon laitteeseen.
E: Ja kannattaisiko sellaista käyttää jossa on kytkimen lisäaineet vai onkohan noissa kaikissa moottoripyöriin tarkoitetuissa jo valmiina?
6.6.2012 22:11
Hyvin voi käyttää ainakin nyt kesällä. Jaso MA-luokituksella olevat öljyt sopivat märkäkytkimelle ja se pitäisi tuosta kyllä löytyä.
7.6.2012 19:09
Kuuluuko puolikkaan kawan nakuttaa hieman tyhjäkäynnillä? Kun antaa vähän enemmän kierroksia sitä ei kyllä kuule... Venttiileiden säädöissä vika vai missä?
Samanlailla kun
tässä videossa kohdassa 1:50
7.6.2012 19:09
Motot sekoo eli tuplat tuli...
Viimeksi muokannut Nrrow päivämäärä 7.6.2012 19:12, muokattu yhteensä 1 kerran
9.6.2012 12:27
mikäs tossa kx80 mahtaapi olla kun oli viime kesänä kipinä hukassa.. mutta se saatin takasin uuden puolan avulla
kuitenkin nytten saa kipinää ja ei lähde käymään vaikka olen sylinteriin suoraankin kaatanut bensaa ? kaiken järjen mukaan se silloin viimeistään lähtisi käymään ? olen koittanut myös täysin uutta tulppaa, mutta ei ?
9.6.2012 21:46
mitä ihmettä ostin juuri 3 päivää sitten kawasaki kx 85 ekana päivänä ajoin sillä pari kertaa sitten en saanut sitä enään käyntiin. tänään testasin uusiksi eikä lähtenyt mäkistarttiaki koitettu ja öljyt vaihdettu ja bensaa on mikä siinä voi olla tietääkö kukaan tai onko jollain ollut sama juttu?
10.6.2012 22:48
ssamis kirjoitti:mitä ihmettä ostin juuri 3 päivää sitten kawasaki kx 85 ekana päivänä ajoin sillä pari kertaa sitten en saanut sitä enään käyntiin. tänään testasin uusiksi eikä lähtenyt mäkistarttiaki koitettu ja öljyt vaihdettu ja bensaa on mikä siinä voi olla tietääkö kukaan tai onko jollain ollut sama juttu?
Tsekkaa nyt ainakin ensin saako bensaa, eli kastuuko tulppa ja sitten katso antaako tulppa kipinää. Voit myös putsata kaasarin ja ilmanputsarin
11.6.2012 1:19
tulppa kastuu kyllä voiko ilmanputsari tai kaasari mennä niin vähässä ajassa? otin tulpan irti ja annoin kuivua sitten laitoin sen takaisin kone käynnisty tuli aika paljon savua ja jonkun 5-10sec jälkeen sammu? :/
11.6.2012 13:45
Koita uudella tulpalla. Mahtaako kone vaan olla niin kännissä että kastelee tulpan?
11.6.2012 21:24
ssamis kirjoitti:tulppa kastuu kyllä voiko ilmanputsari tai kaasari mennä niin vähässä ajassa? otin tulpan irti ja annoin kuivua sitten laitoin sen takaisin kone käynnisty tuli aika paljon savua ja jonkun 5-10sec jälkeen sammu? :/
Pääsuutin liian iso, ja ajat sillä liian hiljaa, tai liian pitkä tyhjä käynti. Laitas uusi tulppa, ja ryyppy heti pois kun käynnistyy,ja kunnolla kierroksia
13.6.2012 1:50
Juu koitan uudella tulpalla sitten kun saan sen. Kiitos neuvoista!
17.6.2012 22:06
201262 kirjoitti:En tuota sun kaavaasi nyt ymmärtänyt, mutta -03 lähtien kaasari on Mikuni, pääsuutin 20 asteen lämmössä merenpinnan tasalla, 420. Vanhemmissa on Keihin, siihenkin kyllä tiedot löytyy jos tarvitaan.
niin juurikin tuota että jos on vaikkapa +20 astetta niin suuttimen koko pitää olla 420. jne.
22.6.2012 13:59
Mitä jarrunesteen vaihdossa tulisi huomioida ja olisiko jotain lisävinkkejä miten homman saisi hoidettua nopeimmin ja helpoiten? Molemmat jarrut tuntuvat todella löysiltä ja kun huoltokirjaa katsoin, niin huomasin että jarrunesteitä ei ole vaihdettu vielä kertaakaan ja kyseessä on siis KX85 -04! Ja miten toi jarrun ilmaus käytännössä tapahtuu?
-Kiitos!
22.6.2012 22:03
Jarrunesteiden vaihto käy kätevasti, kun hankit vain pätkän läpinäkyvää letkua joka sopii jarrun ilmaruuviin ja purkin johon valutat nesteet letkun kautta. Alkuun irrotat tietysti nestesäiliön kannen ja laitat sen letkun pätkän ilmaruuviin ja avaat ilmaruuvia. Sitten vain painelet jarrua ja lisäilet samalla uutta nestettä kun vanha neste valuu letkun kautta siihen purkkiin. Tarkkana sitten ettet lisää uutta nestettä liian myöhään ettei sitten imaise ilmaa ja sitten on nimenomaan ilmaustalkoot tiedossa. Lopuksi vaan ilmaruuvi kiinni ja neste pinta min-ja max merkkien väliin. Itse ilmaamisesta löytyy kyllä täältä keskusteluista enemmän ja vähemmän juttua.