Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
16.10.2009 9:41
moi
onko 125cc ja 80cc huimia teho eroja?esim. jos on ajanut 80cc ja sitten siirtyy piikkiin niin lähteekö samantien lapasista?
16.10.2009 11:20
eunikki kirjoitti:Joo elikkäs tekeekö noilla 2004 vuojen 450 Jammuilla mitään?? onko niissä ns. tyyppivikoja jnejne?
Vaihteet kannattaa katsoa erityisen tarkkaan sekä linkunlaakerit.
16.10.2009 12:13
Onko pahaa sanottavaa Hussen TE450:stä, Vm.07 -->
Eikös tuohon -08 tullut ruisku? Mites sen kanssa sitten talvella ajaminen?
16.10.2009 12:48
Ruiskuahan ei tarvi säätää talven ajaksi ollenkaan ?
16.10.2009 13:04
Sitä juuri mietinkin, vai onko siinä sitten niin paljon "oppivaraa" ja teknistä kehitystä mukana ettei tarvitse mitään powercommander-tyyppisiä ratkaisuja tarvitse lähteä tekemään.
Aika tuntematonta tuo ruiskutekniikka enduropyörissä...
16.10.2009 14:31
Nemo kirjoitti:Sitä juuri mietinkin, vai onko siinä sitten niin paljon "oppivaraa" ja teknistä kehitystä mukana ettei tarvitse mitään powercommander-tyyppisiä ratkaisuja tarvitse lähteä tekemään.
Aika tuntematonta tuo ruiskutekniikka enduropyörissä...
Villinä veikkauksena, ruiskupyörässä on ruiskun ohjauksessa imuilman lämpötilan mukainen korjaus seokseen. SMK:lta varmaan tulee parempaa tietoa asiasta.
Sitten kun tehdään moottoriin muutoksia peruskarttaa täytyy säätää. Onko sitten stanu boxi säädettävissä vai vaaditaanko siihen jotain racing osaa?
16.10.2009 15:19
amotin kirjoitti:moi
onko 125cc ja 80cc huimia teho eroja?esim. jos on ajanut 80cc ja sitten siirtyy piikkiin niin lähteekö samantien lapasista?
On teho eroja, mutta et niitä heti huomaa koska piikissä enemmän vääntöä ja muutenkin paljon helpompi hallita kun kasikymppinen piikillä pyrkii aina keulimaan ja menemään mihin sattuu ni piikki menee sinne mihkä tahtoo sen takia kun on pakoaukonsäädin ja useimissa kasikymppisissä ei ole.
16.10.2009 16:15
tapsuu kirjoitti:amotin kirjoitti:moi
onko 125cc ja 80cc huimia teho eroja?esim. jos on ajanut 80cc ja sitten siirtyy piikkiin niin lähteekö samantien lapasista?
On teho eroja, mutta et niitä heti huomaa koska piikissä enemmän vääntöä ja muutenkin paljon helpompi hallita kun kasikymppinen piikillä pyrkii aina keulimaan ja menemään mihin sattuu ni piikki menee sinne mihkä tahtoo sen takia kun on pakoaukonsäädin ja useimissa kasikymppisissä ei ole.
kiitos
16.10.2009 18:47
Valitan, ei tule. Koskaan en ole pärrissä asiaan sen kummemmin perehtyny, joku anturi siellä on ruutan kyljessä (tai ainakin sieltä myös tulee jotain, eikä vana mene) ja toinen pytyn kyljessä. Vaikuttais nää offivehkeet, muutkin kuin Sherco, olevan ton ruiskun ohjauksen osalta aika pelkistettyjä vs. autot. Eihän näissä toki oo kolmitoimikattiakaan (katuvehkeissähän on)., eikä siis lmbdaakaan.
No, hyvin toimii. Ja lohduttaa tieto et jos ei, niin komesta joku on rikki, 42e anturi tai 200 vai 300e koko ruutta tai min. olikohan 30 vai 40e ruutan suutin. Bensapumpun kuulee kyl jos siihen tule evikaa, releen samoin.
16.10.2009 19:56
amotin kirjoitti:tapsuu kirjoitti:amotin kirjoitti:moi
onko 125cc ja 80cc huimia teho eroja?esim. jos on ajanut 80cc ja sitten siirtyy piikkiin niin lähteekö samantien lapasista?
On teho eroja, mutta et niitä heti huomaa koska piikissä enemmän vääntöä ja muutenkin paljon helpompi hallita kun kasikymppinen piikillä pyrkii aina keulimaan ja menemään mihin sattuu ni piikki menee sinne mihkä tahtoo sen takia kun on pakoaukonsäädin ja useimissa kasikymppisissä ei ole.
kiitos
Älä nyt kuitenkaan ota tuota juttua kovin vakavasti,kaveri ei tiedä asiasta yhtään sua enempää.
16.10.2009 22:13
201262 kirjoitti:amotin kirjoitti:tapsuu kirjoitti:amotin kirjoitti:moi
onko 125cc ja 80cc huimia teho eroja?esim. jos on ajanut 80cc ja sitten siirtyy piikkiin niin lähteekö samantien lapasista?
On teho eroja, mutta et niitä heti huomaa koska piikissä enemmän vääntöä ja muutenkin paljon helpompi hallita kun kasikymppinen piikillä pyrkii aina keulimaan ja menemään mihin sattuu ni piikki menee sinne mihkä tahtoo sen takia kun on pakoaukonsäädin ja useimissa kasikymppisissä ei ole.
kiitos
Älä nyt kuitenkaan ota tuota juttua kovin vakavasti,kaveri ei tiedä asiasta yhtään sua enempää.
tapsu selittää pääasiassa jotain omiaan, mutta ei se piikkinen ole paha kasikympin jälkeen, vähän enemmän vääntöä, isommat pyörät ja enemmän painoa=se on paljon vakaampi ajettava. Omasta mielestä piikkinen on paljon mukavampi ajaa kun kasikymppi.
16.10.2009 22:22
Selvyyden vuoksi, tapsun juttu oli silkkaa puppua, unohda se. Piikkin on kaikin puolin helpompi ajaa kuin kasikymppi, ainoa syy olla ostamatta piikkiä on jalkojen pituus, +80cm pitäisi sisäpuolelta mitaten jalkoja olla niin pärjää mainiosti, mutta jo lk. 75cm yltää käynnistämään kaatumisen jälkeen.
17.10.2009 12:53
Onkos tuosta TE450:stä muuta sanottavaa kenelläkään, kuin ruiskun propleemat? Miten menee pros&cons vertailussa vaikka katumallisempaan TE610:iin?
18.10.2009 12:51
SMK) kirjoitti:Selvyyden vuoksi, tapsun juttu oli silkkaa puppua, unohda se. Piikkin on kaikin puolin helpompi ajaa kuin kasikymppi, ainoa syy olla ostamatta piikkiä on jalkojen pituus, +80cm pitäisi sisäpuolelta mitaten jalkoja olla niin pärjää mainiosti, mutta jo lk. 75cm yltää käynnistämään kaatumisen jälkeen.
Mitteenn ni puppua
Oon kyllä ajanu kasikypäsellä yzillä ja mielestäni hirvee laite piikkii verrattuna
18.10.2009 14:07
Ikää 16, pituutta 175cm ja puol vuotta ajellut virimopolla. Ihan harrastekäyttöön oon hommaamassa käytettyä Crossipyörää, varmaan joku 02-07vm 125cc 2 tahti vai 250cc 4tahti? Honda/Yamaha/Suzuki ollut mielessä. Onko merkeillä mitään isoja eroja?