25.4.2012 19:49
Täälähän ne parhaat taistelut näköjään käydäänPJK kirjoitti:Pitäisikö sinun taistella "smokereiden" puolesta vaikka jossain vintage puolella?
Valitettavasti tämä ei tainnu vastata mun kysymykseen. Vai miten se epätäydellinen huuhtelu kuluttaa bensiiniä? Onhan se totta, että jos ilmaa liikkuu väärään paikkaan, se on turhaa työtä, mutta mites edelleen ne nelarin kitkat siihen verrattuna?Oretna kirjoitti:Suorasuihkutteisissakin ongelmana on kait tuo huuhtelu. Hidaskäyntisissä pystytään hallitsemaan, joten toimii hyvin. Nopeakäyntisissä ja moottoreissa joissa kuormitus vaihtelee suuresti, huuhtelun optimointi on enemmän kompromissien kompromissi, vaikka kyseessä olisikin atommipommihuuhtelu.
Ei varmaan kovin moni, näillä nykyisillä pyörillä. Mutta vastaus pulmaan tulikin jo weetolta.jo kirjoitti:Nii ja kuka muka haluaa ajaa 2-tahti pyörällä kadulla nykypäivänä piikkiajan jälkeen. Hieno mennä sitten käymään jossain ku aina sama paskan käry seuraa perässä.
Mopopalstalta tulee perusteltua faktaa. Ja on mulla crossipuoleltakin vähän kokemusta.Ja en ymmärrä mitenkä voit tulla puhumaan että mikä nyt sitten olisi hyvä motocrossiin kun näyttää viestisi olevan mopopalstan puolelta
Mitä jos savuttajasta puhallettaisiinkin samallainen käyrä pihalle? Valitsisiko kisakuski kevyemmän vai painavemman ratkaisun? Entäs hyrrävoimat?Pyöriin saadan 4t tekniikalla enemmän tehoa mitä edes AMA:n kaverit pystyvät käyttämään, onkohan parhaita penkkituloksia 64hp mitä olen nähnyt ja kaikenlisäksi käyrä on tasainen ja testeissä olivat ihmetelleet kun oli rauhallisempi ajaa kuin vakio.
JAA! Sponssaatko mulle kyseisen projektin? Hoidatko samalla rahotuksen mun normaalielämään kun en kerkeä käymään töissä? Kai sulla rahaa on kun pyöriäkin löytyy useampia... Toinen juttu on se, että tässä alkaa olee ikää siihen (vauhtiin)nähden jos pitäs vielä maailmalle tähdätä.ruisku pelin voit sitten vaikka itse rakentaa ja pääset näyttämään maailmalle kuinka sieltä mutkasta sitten lähdetään.
25.4.2012 21:50
26.4.2012 11:04
26.4.2012 17:12
Bream kirjoitti:Haluaisin tietää, et onko kukaan täällä päässyt crossia vetämään 2tahdilla, josta olisi tehty laajasti vääntävä ja pitävä? Itse en ole törmännyt oikeen vielä, kaikki vähän meinaa sutata ja pitää olla todella tarkka kaasun kanssa. Ja tästä päästäänkin nelarin hyvään puoleen eli kevyempiä ja tasaisempia nopeita kierrosaikoja.. ja sehän on se juttu, ei se huudattaminen ja näyttävän näköinen meno. Ja niillä hyrrävoimilla on omat hyvät puolensakkin, ne vakavoittaa pyörää menosuuntaan esim patikossa. Hyrrävoimista taas päästään siihen, että ajotyylinhän pitää olla erilainen kuin 2tahdilla. Ajatellen enemmän rullaavasti, ylläpitäen sitä energiaa. Ei niinkään agressiivisesti kaasulla, jarrua, jyrkkä käännös ja urkua. Tässä jotain asioita, joita tuli vaan mieleen.
Täytyy myöntää, että yhtään ruiskuohjattua nelitahtista mulla ei oo ollu. Muuten kyllä. Ja myönnän senkin, että tän päivän nelarit voi olla useimmissa käsissä nopeampia kuin savuttajat. Mutta sen mä sanon, että kakstahtipuolella (ja kyllä nelarimaailmassakin) on vielä monta asiaa, mitkä vois olla paremmin.Oretna kirjoitti:Onkos rossipoika päässyt ajamaan modernia nelitahtista crossipyörää?
Mainitsisitko ne lähteet täälä foorumilla?Muutamassa lähteessä mainitaan
Näin siis silloin kun ei panosteta TARPEEKSI ISOLLA RAHALLA ja vaivalla?Toisin sanoen, nelitahtisiin panostaminen on halvempaa ja tulokset parempia. Näin siis yleisesti ajoneuvomoottoreissa.
26.4.2012 21:29
rossipoika kirjoitti:Jep. Ei olla vielä taidettu tehdä semmosta kakstahtista, mikä olis suunniteltu oikeesti tasaseen menoon. Ja sellasella ne erät voitetaan. Varmasti monet kuljettajat kokis kakstahtisen miellyttävämmältä jos niihin lyötäs kunnollisella hitausmomentilla olevat vauhtikset. Siinähän tulis niitä hyrrävoimiakin! Osasyytä vierittäisin kyllä tän päivän ihmisten lihaskunnon harteille. Harva sitä jaksaa koko erää enää puolikastakaan puikottaa.
26.4.2012 22:10
rossipoika kirjoitti: Mainitsisitko ne lähteet täälä foorumilla?
rossipoika kirjoitti:Näin siis silloin kun ei panosteta TARPEEKSI ISOLLA RAHALLA ja vaivalla?
26.4.2012 23:27
27.4.2012 8:07
jo kirjoitti:Nii ja kuka muka haluaa ajaa 2-tahti pyörällä kadulla nykypäivänä piikkiajan jälkeen. Hieno mennä sitten käymään jossain ku aina sama paskan käry seuraa perässä.
27.4.2012 10:36
27.4.2012 13:22
27.4.2012 15:20
27.4.2012 15:27
27.4.2012 16:29
Juu näillä varaosa hinnoilla tosiaankin säästää kun ostaa jonkun romun mihin pitää käytännössä vaihtaa kaikki ennen kuin pääsee kunnolla ajaa...EDU96E kirjoitti:Miks pitää kinastella paremmuudessa? Molemmilla hyviä puolia, ostakaa vaikka molemmat. Vanhemmat pyörät kun ostaa niin säästää perkeleesti, verrattuna uuteen, no laitella juotuu, mutta mielestäni se motocrossiin kuuluukin.
27.4.2012 16:44
Tätähän olis nimen omaa helppo pehmentää niillä ruiskun säädöillä yms. Miksikäs se tekee energiasta "raakaa" jos sitä tulee joka kierroksella?Bream kirjoitti:Oletko mahtanut pohtia minkä vuoksi ei ole kaksitahtisesta saatu samalla tavalla vetävää masinaa tehtyä? Olisiko juuri tuo raaka energian tuottaminen jokaisella kierrolla? Ongelman tuo juuri kaksitahtisen raaka tapa tuottaa energiaa. Osa jää täysin käyttämättä liian äkkinäisyyden vuoksi.
En tarkottanu mitään "juoksu"kuntoa, vaan ihan oikeeta RAAKAA voimaa. Jos verrataan nykypäivän kuskeja jonnekin 80- 90-luvun taitteen tekijöihin niin aika pulkannarujahan nuo on. 2-tahtisen agressiivinen ajotyyli vaatii kuskilta maksimivoimaa. Ja sillon pitää olla oikeesti fysiikka kunnossa jos sitä maksimivoimaa lähtee koko erän ajan. Näiden nykyjamppojen vartalo ei oo kaikista paras savuttajan viemiseen.Ja lihaskuntoa on ehkä turha syyttää. Ne jotka ajaa tosissaan, treenaa tosissaan. Ja huipulla, fysiikka on korkeintaan koventunut kehittyneempien treeniohjelmien ja paremman ihmisen fysiologian tuntemuksen vuoksi viime vuosikymmeninä. Kova kuntoinen kaveri, jaksaa vetää rauhallisemmalla helpommalla vehkeellä nyt vain kovempaa pitempään menettämättä vauhtiaan ja tekemättä virheitä. Cairoli on ehkä hyvä esimerkki tästä, kaveri ajaa täyden moton ja lopussa vielä voi iskee kirivaihteen päälle.. tätä ei tehdä huonolla peruskunnolla.
Voiskohan tän tulkita niin ettei kyseisiä lähteitä ole edes olemassa...?Oretna kirjoitti:Etti ite
Eipä tahdo saada. Mainosmiehet on tehny niin hyvää työtä nelarien myymiseksi, että ei saa. Vai sultako sitä saa?Rahaahan noin hyviin projekteihin saa vaikka kuinka ja paljon.
Ja viihdyttävää tänne on jotain möläytelläkin Olisin kyllä odottanut nelarimiehien tarttuvan muutamaan täkyyn suoraan tarjottimella, mutta ei... harmi. Ei päästä kunnolla kinastelemaanOA243 kirjoitti:Tää on kyllä viihdyttävää seurattavaa...
Eihän tää mitään kinastelua ole. "Sivistynyttä" väittelyä sanosin Ja jos oikeesti on tarkotus ajaa ehjällä pyörällä, niin vanhan ostaminen ei välttämättä tuu kovin halvaks. Äkkiä saa menemään pari kiloo tuohta, että pelistä saa tikissä olevan.EDU96E kirjoitti:Miks pitää kinastella paremmuudessa? Molemmilla hyviä puolia, ostakaa vaikka molemmat. Vanhemmat pyörät kun ostaa niin säästää perkeleesti, verrattuna uuteen, no laitella juotuu, mutta mielestäni se motocrossiin kuuluukin.
27.4.2012 17:27