Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
8.2.2009 1:40
Mul kävi pytty pinnotuksessa ja iskin tommosen wisecon takomännän sisää jota sai vaa yhtenä kokona ja niihä siin kävi et puol tuntii kerkesin ajella ja leipas. Johtu varmaa siitä liian pienestä välyksestä mistä toi xQ tos puhuki
9.2.2009 11:55
Hemuli: millaista ajoa männänvaihdon jälkeen ja millainen öljy/sekoitussuhde?
Laitoin kokeeksi halvimman mahdollisen männän (mitaka) kx250:een kun ei varmuutta ollut lähteekö tuo ilman putkitusta tai pinnoitusta toimintaan. Lähtihän se
Punnitsin tuon männän niin vaaka näytti 235g. Millaisia painoja muut punninneet puokkien männistä?
9.2.2009 18:35
Sillonku vanhaa temeliä laiteltiin( TM MX 125 1988) niin siihen tuli asso werken mäntä, 4% seoksilla sitä käytettiin jonkun aikaa ja sitten pientä "kierrättelyä"... Sitten rauhassa ajeleen, eihän se sitten kestänyt ku 2 päivää ku meni männänrengas poikki... mutta cr 80 wisekon mäntä oli perkuleen hyvä... Kesti erittäin kauan ja toimi myös erittäin hyvin. Isä siis koneet rakentanut.
9.2.2009 19:07
Jaymz kirjoitti:Hemuli: millaista ajoa männänvaihdon jälkeen ja millainen öljy/sekoitussuhde?
Laitoin kokeeksi halvimman mahdollisen männän (mitaka) kx250:een kun ei varmuutta ollut lähteekö tuo ilman putkitusta tai pinnoitusta toimintaan. Lähtihän se
Punnitsin tuon männän niin vaaka näytti 235g. Millaisia painoja muut punninneet puokkien männistä?
Ajo oli todella rauhallista sisäänajoa. Koko ajan alle puolen kaasun. Ja seokset oli semmoset reilu 3,5% ja shellin huippuöljyä et noista asioista ei ainakaa ollu kiinni se leipominen. Yks kunno asentaja tyyppi sano kyl et sen pytyn kanavien reunat oli nii saatanan terävät nii sen takii leipo ja itekki kyl vähä kahtelin sillo ku sain sen et ompa rososet ja terävät. Sit se tyyppi hio timantilla ne kanavien reunat ja teki alakerran rempan toho ja sen jälkee on pelittäny hyvi.
Onneks ei pyttyy tullu mitää jälkiä ku leipo, on meinaa sen verra kestävää se pinnotus
9.2.2009 21:04
Sisäänajossa tulisi antaa koneelle runtua välillä ihan kunnolla, että männänrenkaiden taakse saadaan kunnolla painetta jotta ne/se hioutuvat kohalleen. Mikäli sisäänajo tapahtuu mummojen tapaan, niin tuloksena on mustakylkinen mäntä = ohivuotoa.
9.2.2009 22:41
motopete kirjoitti:Sisäänajossa tulisi antaa koneelle runtua välillä ihan kunnolla, että männänrenkaiden taakse saadaan kunnolla painetta jotta ne/se hioutuvat kohalleen. Mikäli sisäänajo tapahtuu mummojen tapaan, niin tuloksena on mustakylkinen mäntä = ohivuotoa.
Tai sitten voi kokonaan unohtaa noi sisäänajo hömpötykset ja seosten muutokset. Suoraan vaan kovaa ajoa niin hyvä tulee.
10.2.2009 0:49
yksi entinen MM tason crossikuski käytti männänvaihdon jälkeen pyörää tyhjäkäynnillä n7sek jonka jälkeen tokas et eiköhän se ole sisään ajettu.vaihde silmään ja torvet selälleen testikierrokselle!et näin joskus -90 luvulla ainaskin
kyllä mun mielestä on aivan turhaa ruveta ainakaan mitään 4%seoksia tekee,tukkii vaan koko pyörän!2%,hieman rauhallista ajoa hetki,ja sit niinkuin on ennenkin ajanut
10.2.2009 8:39
Tuskin se mm-tason kuski vaihtaa sitä mäntää ite vaikka leikkaiskin, et ihan sama varmaan.
10.2.2009 9:38
Omaan jääratalaitteeseen vaihdoin toissaviikolla männän. Käytin kerran lämpimäks, ja sitten Saarijärven kisoihin harkkoihin. Ei 2t mäntiä sisäänajeta.
10.2.2009 17:18
Että sellasta, noh kannattaa varman päälle pelata:)
10.2.2009 18:42
motopete kirjoitti:Sisäänajossa tulisi antaa koneelle runtua välillä ihan kunnolla, että männänrenkaiden taakse saadaan kunnolla painetta jotta ne/se hioutuvat kohalleen. Mikäli sisäänajo tapahtuu mummojen tapaan, niin tuloksena on mustakylkinen mäntä = ohivuotoa.
no ajoin ton nykyisen proxinki sisää aika rauhallisesti ja reilumilla seoksilla ja nyt sil on ajettu ehk reilu 25h ja nyt kahoin missä kunnossa se oli ni eipä ollu ohivuotoo tai muutakaa vastaavaa havaittavissa.
10.2.2009 22:26
JAYMZ mitenhän tän selittäisin etten kuullostaisi niin vittumaiselta
tiedätkö et MM-crossia on joskus ajettu myös täysin niin sanotusti omasta pussista,hiacen takalasissa on lukenut"sponssi"tarrojen kohdalla kuski ja mummo!sillon ainakin niin sanotut mekatsut huolsivat vehkeitä täysin ilmaiseksi kunhan saivat olla hommassa jotenkin mukana.joten jos koneet leikkas kiinni NIIN kyllä ne ihan omista rahoista maksettiin!joten minun mielipide on että ei kannata aivan älyttömiä sitä mäntää"sisään ajaa"
11.2.2009 11:06
Tapauksia varmaan monenlaisia, mutta mielestäni en rahoituksesta mitään puhunut.
11.2.2009 11:47
Väittelyä ja paskanjauhamista tällä forumilla on varmaan jo ennestään niin, ASIAAN:
Onko joku muu punninnut 250cc mäntiä ennen sen koneeseen laittamista? Olisi kiva saada vertailukohtia tähän tinamäntään.
Seuraavaksi voisi laittaa varmaan vertexin kun tuntuu nekin olevan kohtuuhintasia eu:n alueella. (Tämä nykyinen maksoi 43£)
11.2.2009 15:40
et puhunut rahoituksesta,mutta kommentoit että tuskin itse mäntää vaihtaa,joten ihan sama!
no ei se nyt ihan sama silloin ole jos itse maksat varaosat ja kuski/mekatsu tekee työn.ei sitä silloin mietitä et ihan sama vaikka kiinni leipos
kyllä ne huolellisesti ja ammatitaitoisesti hommat on hoitanu,kun tietää et itse joutuu kuitenkin kaiken maksamaan
ja kaikella tällä yritän vain kertoa että ei kannata tehdä 20l jerryyn 4% seoksia jolla uutta mäntää ajellaan viikkotolkulla sisään!