Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
5.1.2011 23:43
No näillä pakkasilla toi tulppa on ensinnäkin turhan kylmä, puolikkaaseen käy jopa 7, piikkiin 8 ainut oikee talveksi. Sit kun seokset menee vielä paksulle, eli tulpan jäähdytys entisestään paranee, oot ihan mettässä ja suorastaan hämmästelen että pääsit tunteja minuuttien sijaan... sit kun vedät rajotinta vasten päässuutimella, voi 9 nippa nappa mennä ilman lunta putsarissa.
E: on muuten aiak tyhmää ajaa etuvastuksettomalla ja etenkin etusvastuksettomalal liika kylmällä tulpalla, kohta taas joku kyselee CDI:tä kun saa sen tapettua risalla väärällä tulpalla....
7.1.2011 12:07
mikähän laisia säätöjä oikein pyörä tarvis jäälle ? entä nämä nesteet että minkälaisia ? pyörä on ktm 250 4-tahti ?
7.1.2011 12:40
Isompi tyhjäkäynti ja pääsutin. välit isommaks jos vingutat jäällä ja tarvitaessa neulaa yks rikkaammalle...
7.1.2011 13:40
ok kiitos, tarviiko nesteille tehdä jotain ?=)
7.1.2011 16:10
Bensaan tenua, eipä sitä muuten pitäs ihmeempiä tarvita tehdä. Jäähdyttäjiä kannattais varmaan jäälle peittää? Vaikka puolet ja puolet molemmista syyläreistä.
7.1.2011 16:39
Ei varmaan olisi pahitteeksi tarkistaa minkälainen pakkasen kesto jäähdytysaineella on. Varsinkin jos ei itse ole nesteitä syylariin laittanut.
5.2.2011 23:37
onkos porukka muokannu mitenkään noita ruiskupyöriä talvella??? tarviiko syyläreitä peitellä jne?? pyörällähänä ajettasi enskaa ja mopeti on 250 -10 Crf
6.2.2011 21:53
eiköhän niitä syyläreitä joudu peittämään jos ei tarpeeks lämpimänä käy, voithan sitä kokeilla ilman niin sitten tiiät
7.2.2011 22:50
Kuinkas muilla nämä 4-t crossit lähtee talvella käyntiin pikku pakkasilla, kun oma pyöräni YZ250F -03 ei tunnu sitten käynnistyvän millään. Onko jotain hyviä vinkkejä mistä kannattais vikaa etsiä vai onko tämä joku pyörän ominaisuus että ei vain tykkää pakkasista? Suuttimet vaihdeltu isommiksi Pilot 42, Main 185 ja muut suuttimet onkin alkuperäiset sekä neula nostettu 5. loveen.
7.2.2011 23:39
Ja venojen välykset pakkasessa oli? Vai oliko lainkaan?
12.3.2011 13:07
Nyt kun on taas lunta niin että riittää ja spoorit on kunnossa niin tuli tämmöistä talvisäätöä tehtyä:
Elikkäs laiskan/köyhän miehen gripper-seat
Ajattelin koittaa, kun aikaisemmin ollu vaikeuksia pysyä satulassa kun lunta pöllyää hanurin ja satulan väliin niin se on niin pirun liukas. Satula toimi upeasti! Perse ei menny verille ja satulassa pysy todella hyvin! Se on toteutettu vetämällä ilmastointiteippiä satulan alle normaalisti kiinni, vedetty reunan yli, pyöritetty rullalle ja uudestaan alle kiinni. Huolella kun teki niin meni 15min ja teipit kestää ajaa ja pysyy hyvin paikoillaan kun laitto tarpeeks kireelle.
12.3.2011 13:18
Ompa komia
Oletko kokeillut käyttää kitkasprayta?
12.3.2011 13:31
zeizei125 kirjoitti:Ompa komia
Oletko kokeillut käyttää kitkasprayta?
En. Enkä ajatellutkaan kokeilla, en usko että se toimii kun lippaa ja satulan päälle tulee lunta ja housut on lumessa. Ja eikös se sotke?
12.3.2011 15:22
Sotkee niin perkeleesti, ainakin mitä autojen kanssa tullu kitkasprayta käytettyä.
12.3.2011 16:11
Justiinsa hyvää tavaraa, en ainakaan huomannu mitenkään ihmeenpää sotkeutumista. Melkein kaikkihan sitä käyttää, ainakin suosittua tavaraa kilpakuskien keskuudessa.