Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Huolto & korjaus

9.1.2013 22:31

Pari kyssärii. Miten kannattaa sisäänajaa täyden koneremontin kokenut pikkunelari. Ja mahtuukohan 110 levee kendan piikkirengas pyörimään 2012 kx250f.

Re: Huolto & korjaus

9.1.2013 23:06

Eiköhän se samanlailla ku uusikin pyörä, eli joku 15-30min köröttelee vähä hitaammin :)

Kyllähän sitä kokoa usein käytetään, mutta saattaapi siitä huolimatta raapamia tulla vaimentimeen jos on kovin leveää mallia. Crf on vähä ahdasta ku tuplaputket Noh saapahan hyvän syyn ostaa sitte jonku hillittömän tehopöntön kesäksi :seko:

Re: Huolto & korjaus

10.1.2013 0:07

Muutaman millin holkit vaimentimen kiinnityskorvakon ja takahäkin väliin auttaa monesti tuohon että piikit ei naarmuta pönttöä kun iskari menee tarpeeks sisään.

Re: Huolto & korjaus

10.1.2013 23:00

Mistäköhän sais pk seudulla yhen pinnan. ku isot puljut myy vaan pinnasettejä.. kx250f 2011 ja taakse 19 kiekkoon.

Re: Huolto & korjaus

11.1.2013 1:05

Kannattaa käydä kysymässä vaikka Örtheniltä tai vastaavasta liikkeestä joka myy ja huoltaa crossi pelejä(ota ehjä pinna malliksi mukaan)..ja samalla ostaa vähän jotain muutakin,niin tulee tuettua paikallista yrittäjää. :)

Re: Huolto & korjaus

11.1.2013 10:05

Yam66 kirjoitti:Mistäköhän sais pk seudulla yhen pinnan. ku isot puljut myy vaan pinnasettejä.. kx250f 2011 ja taakse 19 kiekkoon.

Osta koko sarja, tarvitset niitä kuitenkin. Huomasit varmaan että takapyörässä on kahden pituisia pinnoja?

Re: Huolto & korjaus

14.1.2013 16:19

FOX151 kirjoitti:
Kervine kirjoitti:
FOX151 kirjoitti:Jees jäi näköjään säädöt edellisestä viestistä. Eli 180 pääsuutin, 48tk, neula kolmannessa lovessa, seosruuvi 1 2/8 auki.


Kokeile avata seosruuvia lisää. Pari kierrosta auki pitäis iriittää. Jos parantuu mutta ei riittävästi niin laita 50 tyhjäkäynti suutin. Neula ja pääsuutin on ok.


Avasin pari kiekkaa ja nostin aavistuksen tyhjäkäyntiä, niin pysyy nyt käynnissä. Siitä huolimatta kaasua joutuu avaamaan jos haluaa lämpösenä käyntiin.

Täytyy ensiviikolla hakea 50tk.


Nyt 50tk ja seosruuvi vajaa kolmekierrosta auki. Edelleen käyntiin lämpimänä vain jos avaa kaasun.

Turhaa hommaa sinäänsä säätää nyt näille keleille kun pyörä ei ole ajossa, mutta olisin vain halunnut varmistua, että ongelma on säädöissä eikä venttiileissä.

Mistähän löytyisi vastaavuudet leak jetin ja säädettävän kiihdytyspumpun välille? Eli montako kierrosta kiihdytyspumpun skruuvia pitää avata tai sulkea, että vastaa vakio leak jettia?

Re: Huolto & korjaus

14.1.2013 21:31

Venttiileissä ei ole vikaa jos käynnistyy kylmänä hyvin. Venttiilivaivaista pyörää on liki mahdoton saada käyntiin kylmänä. Kiihdytyspumpun ajoitusruuvi siellä oikealla kyljellä on ajoitusruuvi ja säätää eri asiaa kuin leak jet. Leak jet määrää kuinka paljon bensaa ruutataan ja joitusruuvista säädetään milloin. Laita se 48 tk takaisin ja seosruuvi pari kierrosta auki. Kokeile onko tyhjäkäynnin nostamisesta apua käynnistymiseen kuumana.

Re: Huolto & korjaus

14.1.2013 22:45

Jaahas, Kyseessä on siis tuo twentyn kiihdytyspumpunkansi, jota myydään nimellä adjustable leak jet. Eli taidetaan puhua nyt eri ruuveista. Tarkoitin tuota kiihdytyspumpun kannessa olevaa säätöruuvia.(Pahoittelut äsköisen viestin epäselvyydestä)

Kokeilen tuota tyhjäkäynnin nostoa.

Re: Huolto & korjaus

15.1.2013 0:05

Piti tosta uudesta kotarista vetää sitte heti ekana ajopäivänä putki kannon kylkeen ku spoorin vieressä meni ja nyrkin kokonen lommohan siihen sitte tuli..

Kukaan kokeillu oikasta liukuvasaralla?

Tai onko muita oikasukeinoja? Pakkaseen en viittis laittaa ku vanhan kotarin putki halkes siellä ja lämmitysmahiksia ei ole että sais lämpöä ja paineilmaa..

Re: Huolto & korjaus

15.1.2013 11:28

Vesipaineella oikaisten tulee nätisti ylös. Ns. rykipumpulla. Tietty sorvatut tulpat o-renkaiden kera putkenpäihin.

Re: Huolto & korjaus

17.1.2013 23:12

kuinkas olette ajaneet sisään ajon kun koko kone on uusittu wisecon yläkerran kanssa 125cc husse cr:ään ? jotku puhunu että pari tankillista noin 3% seoksella ? ehdotuksia ja omia kokemuksia =)

Re: Huolto & korjaus

18.1.2013 8:15

eikai piikkistä tarvi sisäänajaa kuin puol tuntia rauhallisesti ;)

Re: Huolto & korjaus

18.1.2013 15:49

Nää vessat mitään sisään ajoja tarvitte, mopopoikien juttuja. Kerran käyttää vehkeet kuumaks paikkallaan, antaa jäähtyä ja eiku vetämään. Ja eikös 3% ole nytten ihan normaali seokset?

Re: Huolto & korjaus

18.1.2013 18:46

Jalka tapit täytys vaihtaa kotariin niin kumpaa näistä suosittelisitte? Onko teillä kokemuksia Jaxin jalkatapeista?

http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... 0304003390
vai
http://www.fmx.fi/Pages/Products.aspx?p ... &cid=23055

Riittääkö 4% seos kun talvella ajelee? Kesällä ajoin samalla seoksella.