Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
5.10.2011 9:49
Kato ensin johdot ja liittimet läpi, löytyy melko varmasti vika sieltä.
21.11.2011 19:04
Onko tietoa miten monta tuntia KTM:n sx-f 250:n kampiakselilla on tarkoitus ajaa? Manuaaleista löysin vain nuo mittaukset mitkä pitäs aina tehdä ku avaa koneen. Ajatteko niin kauan että sanoo PUM! tai remontin ohessa huomaatte että ei ole enää toleranssien sisällä. Mietin vain että kun remontoi koko paketin talvella niin vaihtaisiko kampiakselin samalla. Vai pelkän kiertokangen sinne kampuran väliin mäntineen.
21.11.2011 19:45
Voisin kuvitella että jos ei ajossa kilahda niin viimestään kiertokangenvaihdossa limppuja irrotellessa väljistyy pilalle. Noista liikkeistäkään ei välttämättä aina tiedä ketkä osaa tehdä, esim omalla kohdalla pilasivat akselin 07 kotkasta juuri kiertokangenvaihdossa, ja kyseessä vieläpä kestävämpi 2t akseli.
Jotain huhua oli myös joskus liikkeellä että 07 kotareissa oli kampuran seos jotain pehmeempää tavaraa ettei pysyny pidemmän päälle limput säädöissään tjsp? Tiedä sitten.
21.11.2011 21:47
Yeap, sama kävi mielessä tosta veivin vaihtamisesta, et kuka sen nyt sitten saa kohdalleen niin kuin pitää. Onko pahaa sanottavaa esim. Hot Rodsin kampurapaketeista kenelläkään?
http://www.ktm-parts.com/09210238.html Näyttää korvanneen alkuperäisen monessa paikkaa varaosana.
21.11.2011 22:27
Mulla on kokemusta kahdesta Hot rodsin kampurasta, ei valittamista. Käytin ne vielä koneistamolla kellotettavana ennen kuin kasasin koneen, tais olla 4 tonnia heittoa, ukko meinas että harvoin näkee niin suoraa kampuraa.
22.11.2011 14:06
Toi setti on ihan eri maata kuin vakiokampura, vakiokampuran ostamiselle en keksi mitään hyvää (teko)syytä.
22.11.2011 20:12
Jep, thx.
Nyt vielä saadukas mäntä siihen kepin nuppiin ja päästään asiaan. Sylinteri näytti todella hyvältä ja teräsvenat oli pysynyt loistavasti spekseissä koko kesän. Enemmän laittamista on melkein tuol iskunvaimenninpuolella ja yleiskunnossa. Mut, eiköhän tos aika hyvin talvi mene taas rakentaes.
26.12.2011 19:57
Jan_ne89 kirjoitti:valot alko vähän temppuileen. Eli kun kierrättää niin etuvalo välähtelee välillä mutta tyhjäkäynnillä on pimeenä. Jos laittaa parkkivalon päälle niin jarruvalo toimii ihan normaalisti jarruapainaessa, mutta jos ajovalo on päällä niin takavalo pimeenä. Onko tuolta konkka tai jännitteensäädin mennyt ?
joo elikkä tänään purin pyörää ja vikaa ei löytynyt. Yhdestä liittimestä oli lukitus-sokka rikki ja ajattelin että siitä pätkii virtoja mutta ei ollut vika siinäkään. Suihkun liittimille tarkotettua kontakti/suoja ainetta jokaseen liittimeen pyörässä ja tsekkasin mahdolliset hiertymät johtonipuissa läpi mutta ei löytynyt yhtäkään poikkinaista johtoa. Laitoin pyörän käyntiin niin polkiessa ajovalo välähti aina kirkkaasti mutta heti kun pyörä käynnisty niin valo palo todella himmeästi. Onko tosta nyt konkka vai mikä kärähtänyt ?
4.1.2012 22:16
Jan_ne89 kirjoitti:Jan_ne89 kirjoitti:valot alko vähän temppuileen. Eli kun kierrättää niin etuvalo välähtelee välillä mutta tyhjäkäynnillä on pimeenä. Jos laittaa parkkivalon päälle niin jarruvalo toimii ihan normaalisti jarruapainaessa, mutta jos ajovalo on päällä niin takavalo pimeenä. Onko tuolta konkka tai jännitteensäädin mennyt ?
joo elikkä tänään purin pyörää ja vikaa ei löytynyt. Yhdestä liittimestä oli lukitus-sokka rikki ja ajattelin että siitä pätkii virtoja mutta ei ollut vika siinäkään. Suihkun liittimille tarkotettua kontakti/suoja ainetta jokaseen liittimeen pyörässä ja tsekkasin mahdolliset hiertymät johtonipuissa läpi mutta ei löytynyt yhtäkään poikkinaista johtoa. Laitoin pyörän käyntiin niin polkiessa ajovalo välähti aina kirkkaasti mutta heti kun pyörä käynnisty niin valo palo todella himmeästi. Onko tosta nyt konkka vai mikä kärähtänyt ?
joo ja päivitystä asiaan. Koitin kaverin pyörästä toimivaa konkkaa ja jännitteensäädintä=ei vaikutusta. etupolttimolle tulee jännitettä 4-5v
18.1.2012 23:51
Takapyörän laakerien malli, ja saakos mistää tarvikkeena vai tarviiko jälleenmyyältä noutaa? Jos jollain myydä piikkirenkaita tai katteita 03:see niin ilmoittautukoon
19.1.2012 0:19
Saa tarvikkeena, esim. Hämeenlinnassa Hydrauliikka Oy:stä. En kyllä millään muista mallia tai kokoa, mutta nappaa vanhat irti ja mene niiden kanssa johonkin alan liikkeeseen kyselemään
22.1.2012 12:29
Mites ku tuli tosiaan ostettuu tollane puolikas kakstahti. Pääsuutin pyörässä näytti olevan 155, eli vakioo pienempi. Pyörässä hgs putki ja boyesenin läpät. Kysymys siis että millä suuttimilla kannattais lähtee kokeilee nyt talvee vasten. Ja pyörä siis 250 sx 2t.
Kiitos
24.1.2012 22:08
jermux kirjoitti:Takapyörän laakerien malli, ja saakos mistää tarvikkeena vai tarviiko jälleenmyyältä noutaa? Jos jollain myydä piikkirenkaita tai katteita 03:see niin ilmoittautukoon
saa tarvikkeena, hain itte täältä tampereelta laakeriliikkeestä. Stefat oli joku ktm:n oma koko jota ei ole tarkalleen samaa kokoo standardina joten hiukan leveemmän stefan sinne joutuu laittaan mutta hyvin mahtuu.
28.1.2012 15:17
jermux kirjoitti:Mites ku tuli tosiaan ostettuu tollane puolikas kakstahti. Pääsuutin pyörässä näytti olevan 155, eli vakioo pienempi. Pyörässä hgs putki ja boyesenin läpät. Kysymys siis että millä suuttimilla kannattais lähtee kokeilee nyt talvee vasten. Ja pyörä siis 250 sx 2t.
Kiitos
Pistä ainakin isompi tyhjäkäynti suutin ja pari pykälää isompaa pääsuutinta ja kokeilemaan. Kyllä sen huomaa jos on rikkaalla tai laihalla.
7.2.2012 19:31
ei nyt ole se 250 kuutioinen mutta kuitenki..
eli pitäis saada moottorinosia tohon omaan kotariin jostain netin syövereistä.. tai siis jos löytyy edes kilpailukykyiseen hintaan kun vertaa esim. racingbike.. eli mistä saa koneen osia tohon 300cc exc vm- 08.. ite katellu mutta joko en lähetä suomeen/ulkomaille jenkeistä tai jostain saksasta mistä sitten olen löytänytkin..
ja toiseksi saako jostain samaan pyörään sitä fmf powerparts mustaa äänenvaimenninta ulkomailta..