Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Kawasaki Kx

21.5.2012 23:37

Ota se kumiflärpäke pois ja kato liikkuuko se tappi kun kierrättää, sitte jos se liikkuu ni kato liikuttaaks se sitä juttuu siel sylinteris. Sit jos se sitäki liikuttaa ni ota putki pois ja liikuta ite sitä juttuu siin sylinterin vieres ja kato aukeeks ne läpät sielt oikein, toivottavast ymmärsit jotai :)



Siis katoin tuos sydeemin otin sen kopan pois ja liikettä ei näkynyt eikö se pitäisi tyhyjä käynilläkin liikkua se pakoaukon säädin.
Elikkä se toimii kun ottaa siitä tapista ja vetää ulos päi pakopuolella aukeaa ne kanavat,mutta mitään vastusta ei ole kun vetää ulos päin tuota tappia (pitäiskö olla :/)
Saa nähä kunhan saan kasaan että toimiiko en ainakaan mitään vikaa huomannu kun nyt koko kytkinpuoli purettu..

Ja oisko kenelläkään myyä tuohon pyörääni kawasaki kx 125cc vm.93 kytkinpuolenlohkoa tai tehoputkia tms, mistä sais olen soitellu motomasterille ,mp-pitstopille ,eikä löydy...

Re: Kawasaki Kx

22.5.2012 15:12

Miten se pakoaukon säädin toimii? Tarkemmin siis ne kuulat siellä ja tuleeko ne asetella jotenkin kivasti kun sitä kasaa.

Mun pyörä siis 250 -86nen...Jos joku tietää ja osaa auttaa?

Re: Kawasaki Kx

22.5.2012 15:54

Ville4321 kirjoitti:Tulipa käytyä ekaa kertaa ajamassa radalla uudella (mulle uudella) vm 2008 kx 125:lla, radalla kaikki meni kivasti mutta sitten kun ajoin sivutiellä niin se hyytyi koska se päätti pilata tulpan.

Tälläsiä oireita siitä nyt löytyy:

-Savuuttaa melko kivasti, käytän 3,4% seosta tällä hetkellä joka taitaa olla ehkä pikkuriikkisen kova koska ohjekirjassa sanotaan että se tulisi olla "31 to 1" joka vissiin on 3,1% mutta vaikuttaako se NOIN PALJON?

Lisättäneen että se ei savuta tyhjäkäynnillä niin paljoakaan mutta kun vääntää kaasua ja päästää kaasun niin putkesta tupsahtaa kivat savut (löysät paksut harmaat savut) .

-Kiihdyttäessä rätisee ja pätisee vähäsen

-Tulppa lilluu mustassa öljyssä, on vähän jopa kierteilläkin. -Tulppana toimii BR8ES ja stantardi on BR9ECMVX ja sais olla myös 8, joten se ei varmaan niinkään vaikuta.

Onko kyse nyt liian kovasta seoksesta vai mistä, suuttimien kokoja en tiedä kun en ole kaasaria availlut, neulan asentokin on tuntematon...

Kaupassa sanottiin pyörän olevan kesä-asetuksilla. :seko:

Tulppakin kyllä oli meleko karstanen ja musta että olisko sekin jo kohtalaisen vanha, ota ja tiedä.
Todennäköisesti ajoit vain liian hiljaa, ja neula on liian ylhäällä, ts sokka liian alhaalla. Katso myös pääsuutin, pitää olla 420, takarunko muuten pitää ottaa ylös , jotta kaasarin saa pois

Re: Kawasaki Kx

22.5.2012 18:03

Mitenkä muuten ton neulan saa pois siitä "liukuhommelista" johon kaasuvaijeri on kytkettynä? (joo ei tuo liukuhommeli varmaan ole virallinen nimitys mutta enpä muutakaan keksinyt :nolo: ) miten se vaijeri on sinne oikein kiinnitetty?

Re: Kawasaki Kx

22.5.2012 19:47

Jos olet noin aloittelija, ja yksin touhuat niin vaikeaksi menee."liukuhommeli" on luisti, ja vedät sen jousen kasaan kantta vasten ja koukkaat sen vaijerin kolostaan pois. Siellä luistin sisällä on mutteri 7mm kannalla, jossa on se kolo vaijeria varten, otat mutterin pois ja neula irtoaa. Neulan sokka pitää olla kolmannessa, eli keskimmäisessä urassa.

Re: Kawasaki Kx

22.5.2012 19:51

malo kirjoitti:Ota se kumiflärpäke pois ja kato liikkuuko se tappi kun kierrättää, sitte jos se liikkuu ni kato liikuttaaks se sitä juttuu siel sylinteris. Sit jos se sitäki liikuttaa ni ota putki pois ja liikuta ite sitä juttuu siin sylinterin vieres ja kato aukeeks ne läpät sielt oikein, toivottavast ymmärsit jotai :)



Siis katoin tuos sydeemin otin sen kopan pois ja liikettä ei näkynyt eikö se pitäisi tyhyjä käynilläkin liikkua se pakoaukon säädin.
Elikkä se toimii kun ottaa siitä tapista ja vetää ulos päi pakopuolella aukeaa ne kanavat,mutta mitään vastusta ei ole kun vetää ulos päin tuota tappia (pitäiskö olla :/)
Saa nähä kunhan saan kasaan että toimiiko en ainakaan mitään vikaa huomannu kun nyt koko kytkinpuoli purettu..

Ja oisko kenelläkään myyä tuohon pyörääni kawasaki kx 125cc vm.93 kytkinpuolenlohkoa tai tehoputkia tms, mistä sais olen soitellu motomasterille ,mp-pitstopille ,eikä löydy...

Olisi jäänyt käyttämättömiä vaijereita 92-02 kx 125:een, kaksi kaasu ja yksi kytkinvaijeri. yht 25€, jos kiinnostaa, niin yv...

Re: Kawasaki Kx

22.5.2012 20:02

201262 kirjoitti:Jos olet noin aloittelija, ja yksin touhuat niin vaikeaksi menee."liukuhommeli" on luisti, ja vedät sen jousen kasaan kantta vasten ja koukkaat sen vaijerin kolostaan pois. Siellä luistin sisällä on mutteri 7mm kannalla, jossa on se kolo vaijeria varten, otat mutterin pois ja neula irtoaa. Neulan sokka pitää olla kolmannessa, eli keskimmäisessä urassa.


No se on kyllä totta että oon alottelija mutta oon kyllä tutkinu noita juttuja melkein jopa pakkomielteisesti niin en usko että siinä mitään kovin isoja ongelmia tulee, mutta kaikki nuo manuaalit ja videot on englanniksi niin nuo termit ja nimitykset on suomenkielellä melko hakusessa :lol: mutta tunnustan kyllä etten oo tätä päivää ennen kaasuttimia irrotellu ja aukonu mutta onpahan nytkin sekin hoidettu alta pois.

Ilmottelen asian etenemistä sitten kun taas kerkiää alkaa värkkäämään ton parissa, tänään irrotin ja avasin vaan kaasarin ettei sitten mene sormi suuhun kun joutuu alkamaan oikeasti vaihteleen suuttimia ja säätämään neulaa.

Re: Kawasaki Kx

23.5.2012 23:09

Mitenkäs suuttimen koot menee 125kxssä kelien mukaan? 10+ asteella= 15+= 20+= jnejne.

Re: Kawasaki Kx

24.5.2012 20:28

En tuota sun kaavaasi nyt ymmärtänyt, mutta -03 lähtien kaasari on Mikuni, pääsuutin 20 asteen lämmössä merenpinnan tasalla, 420. Vanhemmissa on Keihin, siihenkin kyllä tiedot löytyy jos tarvitaan.

Re: Kawasaki Kx

29.5.2012 16:18

Ostin kx:sän vm-91 sylinterin, ni kuuluuko tossa huuhteluitten vierestä niitten alapuolelta mennä kanteen asti joku ura sylinterissä :O luulin et jostai männänrenkaast olis vetässy uran siihe mut näyttää nii symmetriselt ni onks sil joku tarkotuski, kuten joku öljykierto tai yms. ?? :O
Ja miten toi kipsin säätö meni ku toi menosuuntaa nähden vasemman puoleine tappi ni pitääks se kohdistaa siihe uraa siihe poikittaistapis, ite mun mielest se näytti paremmal ku pisti siit urast yhen pykälän oikeel?

Re: Kawasaki Kx

29.5.2012 19:14

Sylinterissä ei kuulu, eikä saa olla mitään uria, mietis hetki itse miten käy puristusten jos siellä on pystysuuntaisia uria.

Kawasaki Kx 125cc

2.6.2012 10:41

Oisko kellään tietoa että passaako vm.94 kawasaki kx 125cc rossista omaani vm.93 125cc kawasaki kx:ään kytkinlevysarja sekä muutkin osat?

Re: Kawasaki Kx

2.6.2012 22:04

Moro! itellä on kawasaki kx 125 vm 1998. Ny pitäs moottori ottaa irti ja remonttia tehä mutta on pikku pulma että minkälaisella avaimella saa pultin mikä menee takahaarukan ja moottorin läpi jalka tappien yläpuolella. Kun se mutteri on siellä sisässä eikä ainakaan hylsy mene niin kertokaa tosiaan millä avaimella se aukastaan

Re: Kawasaki Kx

3.6.2012 8:45

19mm hylsy, ja pitkä jatko

Re: Kawasaki Kx

4.6.2012 21:54

itel o 24 hylsy sopiva mutta ottaa runko vastaa ei saa pyörimään sitä mutteria. Saa olla melko ohut seinäne hylsy että saa kunnolla otteen siitä mutterista=/ kyllä menee hermot tuoho