Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
10.9.2014 16:21
Omalla kohdalla (vakuutus If:stä) sietää vielä jokusen 15% korotuksen nykyiseen 215e vuosimaksuun, jos pyörän vaihto pompsauttaa vastaavasti hinnan liki tonniin vuosi missä tahansa firmassa.
Mutta pyörää ei voi vaihtaa.
11.9.2014 18:37
Mä en vieläkään käsitä millä perusteella ne päättää kuka on syyllinen ja kuinka paljon. Esimerkki: Kahvakumi-Keijo ajaa radalla ensimmäistä kertaa elämässään ja lähestyy hyppyä. Takaa tuleekin Veikko vetomies ja rajottimen paukkeesta säikähtäneenä Keijo sekoilee ajolinjansa kanssa juuri ohitustilanteessa hyppyrin nousussa, jolloin Veikko tekee hätäisen väistöliikkeen ja hyppy lähtee 90 asteen linkussa heittäen kuskin pyörineen radan reunalla seisovan traktorin tuulilasiin.
Kertokaahan tyhmälle miten tässä menetellään. Nopeet kaverit ohittaa montesti ihan karvan päästä lisäten riskiä, ihan kuin kisassa oltais. Mutta periaatteessahan tää hidas jannu toki aiheutti sen tässä stoorissa.
Kohta varmaan vois harkita trialiin vaihtamista.
11.9.2014 21:44
Koska missään kilpailutilanteessa ei olla niin eipä mielestäni voi muutakuin Veikkoa tässä syyttää. Hidastaa nyt siihen yhteen hyppyyn vauhtia ja sitten seuraavalla suoralla tai mutkassa sitten ohi. Kenenkään treenit/harrastamiset eivät pitäisi mennä yleisen turvallisuuden takia pieleen.
11.9.2014 23:31
Kai se nyt on selvä että jos ei osumaa tapahdu niin Keijon vika. Se onkin musta kiinnostavampi skenaario että esim tullaan rinnakkain mutkaan ja mutkassa toinen leikkaa sisään ajoissa ja toinen meinaa leikata myöhään ja osutaan yhteen. En oo koskaan kenenkään kanssa kolaroinu niin että ois paikkoja tai pyöriä hajoillu (tai ei oo kukaan tullu kertomaan, pariin kertaa muhun osuttu ja kertaalleen ajanu pyörän yli crossilähdössä) niin en tiedä sit miten todellisuudessa menee. Kai noi aika arpaonnee on.
Ois kans tarkotus ens vuonna ajaa nyt kun alkaa selkävammasta lopulta toipua mutta taitaa kyllä jäädä jos ei alle tuhannen euron saa vakutuusta, varsinkin kun suurin osa ajokaudesta varmaankin menee armeijan harmaissa. Kilpaakin ois kiva ajaa mutta kun CC:kin on heti muutaman satasen reissu (kertalisenssi, osallistumismaksu, bensat, hotelli jos yöpyy ym.) niin taitaa jäädä sekin haaveiks. Siistit valkokilpisetkin tuppaa alkamaan sieltä 6000€ paikkeilta mikä opiskelijalle tuntuu vähän kovalta.
12.9.2014 13:52
Eikös nyt olla vähän hakoteillä, ajetaan motocrossia, ja puhutaan syyllisistä ja korvauksista ? Eihän tälläisesta tarvitse edes puhua missään muussa motorsportissa.
12.9.2014 15:19
Meanwhile in Finland.
6.10.2014 10:17
Huhhuh ja halleluuja. Tähän mennessä ei ole vakuutusta ollut, ja sellaista nyt rupesin harkitsemaan. Mutta ei näillä hinnoilla kyllä tule todellakaan kysymykseenkään. Muutenkin tiukilla tää ajatusmaailma harrastusta kohtaan kun pelkät ajokamat maksaa tuhannen euroa ja tänäkin vuonna ajot voi laskea kahden käden sormilla. Ja tämmönen harrastelijan pyöräkään kun ei ostohinnaltaan ollut kuin pari tonnia + huollot ym. päälle.
Siihen ei paljo huvita opiskelijana maksella 2000 euron vakuutusta, vaikka kuinka hyödyllinen olisikin onnettomuustilanteessa...
Toivottavasti tilanne muuttuu.
6.10.2014 12:56
Harmi, että tähän on tultu.
Nyt jos liiton lisenssissä olisi vakuutukset sellaiset, ettei mitään tuplavakuutusta tarvisi ostaa olisi jäseniä aikalailla. Sillä edellytyksellä tietysti, että lisenssi maksaisi sen nykyisen.
Pakko ajaa myös ilman liikennevakuutusta ensi vuosi ei voi mitään.
7.10.2014 20:57
Ei kai siinä nyt oo mitään tolkkua ajaa ilman sitä liikennevakuutusta? Itseä ainakin pelottaisi sen verran enemmän rahalliset vastuut tossa touhussa kun jotakin sattuu. Vai jäikö mulla nyt jotakin ymmärtämättä?
7.10.2014 21:38
En nää siinäkään mitään tolkkua, että maksaisin vähintään viisinkertaista hintaa entisiin vakuutuksiin nähden. Ei mitään järkeä maksaa tonnitolkulla pelkästään vakuutuksia.
Pistetään sit kalusto myyntiin jos liikaa jännittää.
7.10.2014 22:37
Ohan toi mennyt ihan pelleilyksi. Ratalajien puolella homma on aina mennyt, että kaikki tietää mitä tekee kun radalla ollaan. All-in kun pyörä käy ja jos kolaroidaan ni kaikki maksaa omasta taskustaan/vakuutuksestaan omat vammat ja pyörät niin kisoissa kuin treeneissäkin. Kertaakaan en ole kuullut, että kukaan olisi toisen pyörän remppaa maksanut vaikka kolhassu etugummin alta ja toinen menny seinään.
7.10.2014 22:39
Mä nään siinä paljon enemmän tolkkua kun siinä että hyppää kaatuneen kuskin päälle ja maksaa miljoonakorvauksia loppuikänsä kun ei vakuutuksia löydy. Mutta jokainen tavallaan...
7.10.2014 23:12
Pahoin pelkään, että radoilla on nykyhinnoilla aika paljon vakuuttamattomia pyöriä valitettavasti. Voi kumpa tarvitsisi pelkän lisenssin joka kattaa tarvittavan.
Onko Virossa tai Ruotsissa otettava liikennevakuutus crossipyörään vai vakuuttaako lisenssi?
8.10.2014 8:33
Bream kirjoitti:Ohan toi mennyt ihan pelleilyksi. Ratalajien puolella homma on aina mennyt, että kaikki tietää mitä tekee kun radalla ollaan. All-in kun pyörä käy ja jos kolaroidaan ni kaikki maksaa omasta taskustaan/vakuutuksestaan omat vammat ja pyörät niin kisoissa kuin treeneissäkin. Kertaakaan en ole kuullut, että kukaan olisi toisen pyörän remppaa maksanut vaikka kolhassu etugummin alta ja toinen menny seinään.
Just saying... Kuulopuheita, mutta ko. lajin kustannukset ja vahingot kippaustilanteessa vs. esim. motocross niin en sinällään ihmettele. Katso viimeisen kommentin (Kirjoittanut Raaseri, 12.12.2013, 16:12) alku:
Liikennevakuutuksien hintavertailu @Xracing.fi
8.10.2014 18:00
JayDaddy kirjoitti:Just saying... Kuulopuheita, mutta ko. lajin kustannukset ja vahingot kippaustilanteessa vs. esim. motocross niin en sinällään ihmettele. Katso viimeisen kommentin (Kirjoittanut Raaseri, 12.12.2013, 16:12) alku:
Liikennevakuutuksien hintavertailu @Xracing.fi
Veikkaisin että tuo kommentti tarkoittaa roadracing/tt-ratalajia, mut voin olla väärässäkin. Haaste voisi olla saada/ylläpitää vakuutusta kun rungot ja moottorit vaihtuu pitkin kautta useasti. Ei ne renthalin tangot, maguran kytkinkahvat, hiilikuitulokarit yms. sen halvempia ole ratalajeihin kuin motocrossiinkaan. Ja kaikki runkoa, moottoria ja kaasaria lukuunottamatta onkin mielestäni moottoripyörässä vain kulutustavaraa, ei sellasia pitäisi muutenkaan vakuutusten maksaa.