Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

16.4.2008 16:40

jonttumo kirjoitti:Tuli tässä mieleen, että lukeeko jossain päin sylinteriä minkäkokoinen mäntä on oikea? A,B yms...

Meinasin vaan, että kun olisi mäntää vaihtamassa niin ei tarttis mitata ja oottaa paria viikkoa uusia osia. Vaan osais suoraan tilata oikeet osat ja iskee kiinni, jolloin homma hoituis hetkessä.


Sehän riippuu miten paljon sun sylinteri on kulunut, et minkä kokonen mäntä menee.

16.4.2008 16:45

AlluMan kirjoitti:
jonttumo kirjoitti:Tuli tässä mieleen, että lukeeko jossain päin sylinteriä minkäkokoinen mäntä on oikea? A,B yms...

Meinasin vaan, että kun olisi mäntää vaihtamassa niin ei tarttis mitata ja oottaa paria viikkoa uusia osia. Vaan osais suoraan tilata oikeet osat ja iskee kiinni, jolloin homma hoituis hetkessä.


Sehän riippuu miten paljon sun sylinteri on kulunut, et minkä kokonen mäntä menee.


Juujuu. Mietin vaan, että eihän tollanen pinnotettu sylinteri erioisemmin kulu. Mutta joo täytyypi sitten mittailla kun tarttee uus mäntä ostaa.

16.4.2008 16:48

jonttumo kirjoitti:Tuli tässä mieleen, että lukeeko jossain päin sylinteriä minkäkokoinen mäntä on oikea? A,B yms...

Meinasin vaan, että kun olisi mäntää vaihtamassa niin ei tarttis mitata ja oottaa paria viikkoa uusia osia. Vaan osais suoraan tilata oikeet osat ja iskee kiinni, jolloin homma hoituis hetkessä.


Itse koitin etsiä myös tuota a,b,c tunnusta sylinteristä, mutta en löytänyt. Joitain mäntiä (en muista merkkiä) oli myynnissä kolmea eri mäntää samaan pyörään, mutta wisecolla esim ei ole kuin yhtä standardi mäntää. Uskaltaisikohan sen wisecon tilata mittaamatta?

16.4.2008 16:49

jonttumo kirjoitti:Juujuu. Mietin vaan, että eihän tollanen pinnotettu sylinteri erioisemmin kulu. Mutta joo täytyypi sitten mittailla kun tarttee uus mäntä ostaa.


Eikös se yleensä oo niin että jos ei tiedä minkä kokonen menee niin ostaa saman kokosen kun minkä sieltä otti ulos. Varman päälle tietty saa kun mittaa.

16.4.2008 17:12

superlon kirjoitti:Itse koitin etsiä myös tuota a,b,c tunnusta sylinteristä, mutta en löytänyt. Joitain mäntiä (en muista merkkiä) oli myynnissä kolmea eri mäntää samaan pyörään, mutta wisecolla esim ei ole kuin yhtä standardi mäntää. Uskaltaisikohan sen wisecon tilata mittaamatta?


Kotarissa löytyy männän koko kaiverrettuna männän laesta. Osta ennemmin alkuperäinen Vertexin mäntä, kuin ylihintainen/-arvostettu Wiseco. Tuon ikäiseen peliin voi melko huoletta laittaa pykälää suuremman männän.

16.4.2008 17:51

Juu itellä oli kans tuo ongelma etten löytäny kirjainta pytystä, niinpä laitoin sen std koon wisecon ja ei siinä hyvin tuntuu pelittävän,10h alla..

16.4.2008 18:13

kotaris sylinteri on aina uutena a kokonen ja sitte niitä isompia mäntiä laitetaan sen mukaan ku tunteja kertyy. mä laitoin vanhaan pyörään jossain 80h kohdalla b männän ja hyvin se sillä toimi

16.4.2008 19:43

JM82 kirjoitti:
superlon kirjoitti:Itse koitin etsiä myös tuota a,b,c tunnusta sylinteristä, mutta en löytänyt. Joitain mäntiä (en muista merkkiä) oli myynnissä kolmea eri mäntää samaan pyörään, mutta wisecolla esim ei ole kuin yhtä standardi mäntää. Uskaltaisikohan sen wisecon tilata mittaamatta?


Kotarissa löytyy männän koko kaiverrettuna männän laesta. Osta ennemmin alkuperäinen Vertexin mäntä, kuin ylihintainen/-arvostettu Wiseco. Tuon ikäiseen peliin voi melko huoletta laittaa pykälää suuremman männän.


Otin männän pois äsken ja kyllähän siellä tosiaan oli päällä koko ilmoitettu taisi olla 53.950. Huomenna ostamaan uutta tilalle ja yrittää saada vielä paikalleen.

16.4.2008 20:05

toi on sitten 2-koon mäntä eli vähä niinku b

17.4.2008 20:57

Lisää apua kaipaisin. Eli edelleen se 01 125sx kyseessä. Minkähän paksuinen sylinterin alapään tiiviste kuuluu olla? Voin vanhan toki mitata, mutta sehän on jo hieman litistynyt.

17.4.2008 21:27

0,5mm

17.4.2008 22:53

okei kiitti.

18.4.2008 9:54

Joo ja voi sen alatiivisteen mitatakin. Tiivistesarjassa tais olla 3 eri vahvuutta ja ei se paperi siellä kymppää litisty. TM:ssä on kympän välein ja kyllä sen vanhan mittaamalla ja uuden mittaamalla aina samaan päätyy. Siksi kannattaa mitata molemmat kun noi tönärit ei ole kovin tarkkoja, oli sit digitaalinen tai ei. Perinteisessä voi toki vielä katsojan silmästä tulla yks 5 satkua lisää, tai voihan sitä tietty tulal vaikak kuinka plajon, riippuu katsojasta ja silmästä...

jarrupalat

6.5.2008 22:34

Onko kellään tietoa onko sxs:ssä SBS sinter jarrupalat ja onko eroa normaaliin sx:ään?

7.5.2008 17:03

mistä porukka ostaa/tilaa kotareihin varaosia yms?
pitäis ite hankkia kytkimen työsylinteri ku eturatas meni hajottaan siihen reiän :(