Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
6.12.2010 16:37
Voisko joku kertoo mitä pitäs tehä yz250 2T kun olis tarkotus vääntää enskanastat alle ja lähtee pakkasee survomaa
Pääsuutin on nyt 185 ja kesällä kävi hiukan rikkaalla, mikä pitäs nyt laittaa jos on noin -10 pakkasta. Ja mihin kohti neula? Tarviiko peittää syyläreitä? Tulee ajettua metässä, pellolla, järvellä ja välillä tulee päästettyä siirtymäpätkiä aika vauhillaki, että luultavasti toisen peitän, mitä ootte mieltä?
7.12.2010 12:35
Suuttimien arpominen pyörään, josta ei tiedä ku värin, on aika haastavaa. 170 ja 190 välillä on varmaan se oikea. Kokeilemallahan se selviää. Lisäks se pääsuutin vaikuttaa ylimpään neljännekseen, eli tk-suurin ja neula pitäis kans laittaa sopiviks, ku et sä kummiskaan kokoajan lakse naru kireellä. Huomioi myös, et metsään sopivat säädöt on vähän turhan laihat jäällä ajeluun. Jäällä vehkeet käy myös herkästi liian kylmänä, ku taas umpihanges pelit keittää aika helpostikki. Toisinsanoen yksiselitteisiä ohjeita ei ole, mut yleisesti vois talviajosta sanoa:
- Kaasarin säädöt ajon ja sään mukaan.
- Molemmista syyläreistä noin puolet peittoon.
- Kaasarin ympärille suojaa (huopaa, pahvia yms.), ettei lumi pääse pölisemään/pakkaantumaan kaasariin. Samalla moottorin lämpö pitää kaasarin sulana.
- Ilmanputsarin päälle vaikka muovikanisterista läppä, ettei penkin välistä pääse tippumaan lunta/vettä suoraan putsarin päälle. Muutenkin vähän putsarikotelon tiivistystä niin, ettei lunta pääse pölisemään suoraan putsariin.
- Tarkista, että kaikki nesteet soveltuvat talvikäyttöön
7.12.2010 12:44
HiTech kirjoitti:Voisko joku kertoo mitä pitäs tehä yz250 2T kun olis tarkotus vääntää enskanastat alle ja lähtee pakkasee survomaa
Pääsuutin on nyt 185 ja kesällä kävi hiukan rikkaalla, mikä pitäs nyt laittaa jos on noin -10 pakkasta. Ja mihin kohti neula? Tarviiko peittää syyläreitä? Tulee ajettua metässä, pellolla, järvellä ja välillä tulee päästettyä siirtymäpätkiä aika vauhillaki, että luultavasti toisen peitän, mitä ootte mieltä?
CR205R -98 säädöt
Vakio(t): tk 55 / ps 175
Talvi: tk 58 / ps 192
Näillä neula samassa lovessa ja lisäksi kelien mukaan syyläriä peittoon. Itse olen -5°C lähtien peittänyt toisen puoliskon syyläristä. Nämä siis jäällä ajoon, radalle voisi ps olla pienempi?
15.12.2010 16:37
Eli mitä suuttimia suosittelette kyseiseen pyörään talveksi? Tähän asti ollut vakio 188 pääsuutin, hyvin toiminut mutta onko liian pieni talveksi?
15.12.2010 19:51
Jos se toimii niin elä koske mihinkään!
16.12.2010 18:07
-joona- kirjoitti:Eli mitä suuttimia suosittelette kyseiseen pyörään talveksi? Tähän asti ollut vakio 188 pääsuutin, hyvin toiminut mutta onko liian pieni talveksi?
En nyt vanno että muistan oikein, mutta muistaisin että 195/50 ja neula keskellä tai toisiks rikkaimmalla
27.12.2010 21:41
Moro ! Mulla on Yamaha wr 450f -04. Nyt talveksi vaihdoin pää-ja tyhjäkäynti suutimia noin. 5 numeroa isommiksi, kuin kesällä on. Tietenkin niitä pitäisi tarkemmin vaihtaa, mutta luulen, että vielä pitäisi neulaa vaihtaa koska ei tunnu ihan säädöissä olevan. Minkälaista neulaa pitäisi lähteä hakemaan, etttä mihin erilainen neula vaikuttaa ja millä tavalla? Nyt kiinni on 170 pääsuutin ja 50 tyhjäkäynti.
27.12.2010 23:02
Kuinka paljon noita jäähdyttimiä pitäisi peittää talvella,tulee suurimmaksi osaksi ajettua jäällä ja sitten jonkin verran enskaspooria.Peitetäänkö molemmat syylärit osittain vai ainoastaan yksi?
Pyörä on nelipuolikas kxf.Muista kokeilemistani nelareista poiketen käy tosi viileenä.Talvella ei ole ikinä tullut ajettua mutta nollakeleillä tuntuu jo käyvän liiankin viileenä.
28.12.2010 8:13
MCL kirjoitti:Kuinka paljon noita jäähdyttimiä pitäisi peittää talvella,tulee suurimmaksi osaksi ajettua jäällä ja sitten jonkin verran enskaspooria.Peitetäänkö molemmat syylärit osittain vai ainoastaan yksi?
Pyörä on nelipuolikas kxf.Muista kokeilemistani nelareista poiketen käy tosi viileenä.Talvella ei ole ikinä tullut ajettua mutta nollakeleillä tuntuu jo käyvän liiankin viileenä.
Se peittäminen riippuu aivan täysin kelistä ja vauhdista. Et sinä sitä tunne yhtään milläänlailla, että käykö se viileänä vai kuumana. Ainut keino katsoa lämpöjä on lämpömittari(piste). Toinen vaihtoehto on IR-lämpömittari mikä ei ole enää tarkka.
Nelarille 90´c ja 2t 55´c. Mutta käytännössä 60-80´c välillä tuntuu nelareissa lämmöt seilaavan ja ihan hyvä sielä pitää.
3.1.2011 19:33
Mistä johtuu kun tulpat eivät kestä crossissa? Edellinen tulppa (NGK B9EG) kesti 2-3 h. Ennen tulpan kastumista pätki alakierroksilla. Kuivasin tulpan ja laitoin takaisin paikoilleen ,lähti käyntiin ja sammui heti
. Voiko käydä liian rikkaalla vaikka kaasuttimessa vakio säädöt?
eli 188 pääsuutin, tyhjäkäynti 48 ja ilmaruuvi reilu kierroksen auki. Pyörä on ktm sx 125 06.
3.1.2011 20:24
lunta ilmanputsarikotelo täynnä?!
3.1.2011 21:44
KTM250SX kirjoitti:lunta ilmanputsarikotelo täynnä?!
Olihan tuo täynnä kun puuterissa ajoin
. Johtuuko tulpan rikkoutuminen siitä? Nyt peitin kaikki raot mistä lunta voisi mennä koteloon
4.1.2011 1:39
99,9% juurikin tuosta syystä
4.1.2011 3:07
Noin niinkun jos ihan järjellä miettii, niin jos kone ei saa ilmaa, niin seos menee vähän rikkaan puolelle. Ja tietty palaminenkin tapahtuu huonosti ilman happee.
4.1.2011 16:04
OA243 kirjoitti:Noin niinkun jos ihan järjellä miettii, niin jos kone ei saa ilmaa, niin seos menee vähän rikkaan puolelle. Ja tietty palaminenkin tapahtuu huonosti ilman happee.
Tuo on kyllä totta. Kiitoksia paljo avusta