Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
28.8.2012 22:31
öö2 kirjoitti:ja jos säädölle on tarvetta niin tarvitseeko kytkinkopan sisältä mitään ronkkia? vai ihan vaan vaijerista säädellään?
Normaalisti ihan kahvasta vaijeria säätämällä pitäisi saada säätöihin, ja jos ei säätö riitä niin kytkinkopan puolella tosiaan on ainakin yleensä sellanen ruuvisäätö, jossa lukitusmutteri päässä.
Jos siis nyt tarvitsee muutenvaan säätää kytkintä, mutta toi käyntiinlähtöhän on tärkeä ominaisuus ettei tarvitse startin jälkeen ekan mutkan kasassa könytessä ruveta vapaata etsimään.
28.8.2012 22:35
Tossa purkasin pyörän täystuhon jäljiltä: molemmat pakoventtiilit poikki, toinen imuventtiili vääntynyt. männässä näkyy pieni reikä, kansi sai kovat jäljet myös. sylinterissä ihan pikku jälki.
- kansi koneistukseen (hitsattavaksi ja ronklattavaksi), pytyn hoonaus, uudet- venttiilit, -mäntä, -nokka ketju ja tiivisteet. < näillä ois tarkotus lähteä pyörää herättelemään eloon. Hintaa tulee sellanen n.1000
Miten muut on näitä ajanut sisään remontin jälkeen ?
Pyöränä: ktm sx-f 450 -07
28.8.2012 22:42
Vielä et oo syytä saanut selville?
Täytyypä sanoa että pysyttelen edelleen noista nelareista kaukana (ei kasveja nenään eikä 4tvs2t väittelyitä)
28.8.2012 22:54
Dappis kirjoitti:Miten muut on näitä ajanut sisään remontin jälkeen ?
Tyhjäkäynnillä ja rauhallisesti ajellen öljyt lämpimäksi, sen jälkeen torvi auki. Jos ei kestä niin ei ollut tarkoitettu kestämäänkään.
28.8.2012 23:08
todennäkösesti tullut vaan tunnit täyteen toiselle pakoventtiilille, joka sitte antautunu ja menny poikki samalla rikkoen kaiken muun. muuta syytä ei oikee löytyny.
pienonen kammo tosta kyllä jäi itellekki. ei enää meinaa uskaltaa ajaa millää vekottimella ku koko ajan kutina perseessä että kohta pamahtaa
29.8.2012 21:01
Moi,
Itellä meni 85 kotarista ohjaus laakereista alempi hajalle ja laakerit tippu ja kehän lähti mut holkki on sitkeesti putkessa kiinni. Miten sen laakerin holkin sais pois? On sen verran sitkeesti kiinni putkessa ettei ruuvarilla takominen auttanu ainakaa.
29.8.2012 21:43
Lämpöä, kylmää, tollanen työkalu:
http://www.revzilla.com/product/park-to ... ce-removerTaisitkin tarkoittaa sitä akselissa olevaa sisäskoolia. Lämpöeroja ja ruuvarilla tai jollain paremmalla taltalla takomaan.
30.8.2012 8:06
Tai sitten hiot sen sisäkoolin snurralla tai rälläkällä liki poikki ja lyöt loput tuurnalla. Sen jälkeen kun kehä on poikki se tulee ihan kevyesti ruuvarilla vääntämällä tms.
Älä hio akselia kuopalle...
30.8.2012 8:29
8ade8 kirjoitti:Moi,
Itellä meni 85 kotarista ohjaus laakereista alempi hajalle ja laakerit tippu ja kehän lähti mut holkki on sitkeesti putkessa kiinni. Miten sen laakerin holkin sais pois? On sen verran sitkeesti kiinni putkessa ettei ruuvarilla takominen auttanu ainakaa.
Vedät migillä sauman koolin ympäri, ja odottelet...
30.8.2012 20:47
Kuinkas suuria tuloksia noilla venttiilinsäätöpaloilla saa aikaiseksi? Tsekkasin hondan välykset ja aika tiukat olivat. Pako puolella varsinkin, kun minimi saisi olla 0.25mm ja max. 0.31mm. 0.25mm ei mennyt ,0.20mm tulkki meni tiukasti ja vasta 0.15 meni löysästi. Nyt kun männän vaihdan, niin pitäisi saada myös kansi kuntoon. Miten venttiilien pitävyyden voi testata? Pakkoaukko todella nokinen -> mistä johtuu? Jotain hyviä paikkoja, jossa kannen saisi kerralla kuntoon sopivalla hinnalla?
Kiitos.
30.8.2012 21:31
Onhan noita paloja varmaan välillä 1mm-3mm eli ihan heti ei säätövarat lopu. Toinen juttu on sitten se, että kun titaanivena alkaa kulua, niin kannattaa alkaa tilailla uusia, koska venan pinnassa on vain ohut kova pinnoite ja sen alla paljon pehmeämpää kamaa joka kuluu tosi nopeasti. Vaikea tietysti sanoa mitä pyörässäsi ovat välykset olleet aiemmin, jos et ole niitä mittaillut.
Itse tykkään GT Motorista.
http://www.gtmotor.fi/
30.8.2012 22:03
Olen mittaillut ennenkin ja viimeksi kun mittasin olivat vielä kohdillaan. Pyörässä tunteja 44h ja venttiileitä ei ole vaihdettu. Ja tuskin noissa tunneissa tarviikaan? Putsarit pidetty puhtaana ym. Imupuolella siis toinen oli tiukempi ja mutta toinen oli kohdallaan. Ja tämä tiukempi vaatisi vain pikkasen suuremman palan. Pakopuolella ei siis titaaniventtiilejä. Ja pakopuolella ne välykset ovat tiukat.
5.9.2012 14:41
Tallistani löytyy vm.03 Kawasaki kx 125. Männän vaihto aikaan huomasin että petareissa on väljää? Elikkäs magneeton puolelta heiluttamalla testasin, tuloksena että laakeri on väljä ylhäältä alas päin heiluttaessa, kun taas sivuttais suunnassa ei välystä olekkaan. Magneettoa pyörittäessä välys tuli eri kohtiin että esim. puolen kierroksen pyöräytyksen jälkeen välys olikin sivuttais suunnassa, mutta ei ylhäältä alas heiluttaessa. Tämä tuskin on kunnossa olevan laakerin merkki? Ja sitten itse huoltoon. Olen ollut mukana koneen avaamis- ja kasausvaiheessa, onkos kawan kone kuinka vaikea kasata avauksen jäljiltä? Avausvaiheessa leviääkö esim. loota käsiin kun ottaa lohkot irti toisistansa? Tarvitsenko muita "erikoistyökaluja" kuin ulosvetäjän magneetolle? Hinnallisestihan nuo laakerit eivät ole kalliit? Jollain sivustolla oli wisecon runkolaakerit n.30e, eikös runkolaakeri ole synonyymi sanan petari kanssa? Ja tottakai parhaat sänkikelit alkoivat juuri ja sitten tulee tämmöinen takapakki. Mahdollisia räjäytyskuvia, hyviä vinkkejä etc, otetaan vastaan !
5.9.2012 15:41
Vaihdata kiertokanki samalla. Se porsii muuten heti perään ja sitten vituttaa...
5.9.2012 21:38
Paljonkos kiertokangen vaihdattaminen maksaa?