23.11.2012 0:40
23.11.2012 3:08
23.11.2012 9:09
Bream kirjoitti:Yksi asia mikä olisi kiva "harrastajan silmistä", ottaa käyttöön lisenssi jolla saa ajaa VAIN Suomessa. Nykyisen kaikki lajit -lisessin hintaa tunnetusti nostaa siinä oleva vakuutus lentokuljetuksesta mistä tahansa. Huvittavaa vain on, että esim. jos ajaa Suomessa motocrossia/speedwaytä.. maksat saman verran lisenssistä kuin, että jos ajaa ammatikseen sarjakilpailuita ympäri Eurooppaa.
23.11.2012 12:26
23.11.2012 14:03
2Skull kirjoitti:Samaa mieltä lisenssiasiassa. Kansallinen lisenssi kehiin.
Meillä on työpaikan puolesta sairaskulu/tapaturmavakuutus, joka kattaa "kaiken mahdollisen kilpaurheilun". Mutta ei piisaa Moottoriliitolle, koska totta kai pitää olla vakuutus joka korvaa ambulanssilennot Austraaliasta, jos käy kotimaassa ajamassa pari cross countryä kesässä...
23.11.2012 19:19
23.11.2012 19:30
24.11.2012 14:54
24.11.2012 21:03
24.11.2012 21:22
mikulov kirjoitti:jos tulee mxv55 luokka niin hankin sen nelarin
24.11.2012 22:02
24.11.2012 23:42
25.11.2012 2:54
25.11.2012 13:35
zeizei125 kirjoitti:Ongelmana on se että, miksi kumisaapasjaskan pitäisi maksaa liittoon joku maksu omasta harrasteajostaan? Mitä hyötyä hänelle siitä olisi? Ensin oman kerhon jäsenmaksu ja sit liittoon vielä joku harrastelisenssi, eli tuplamaksu?
25.11.2012 17:32
JayDaddy kirjoitti: Voisin kuvitella että harrastajat olisivat kiinnostuneita harrastamaan "yli rajojen" isommalla porukalla.
No yleisesti toi veteraanihomma alkaa muissa lajeissa 35 vuodesta joten siitä se on lähtöisin. Yritettiin laittaa tuota ehdotusta läpi jo 2009 lajiryhmästä alkaen mutta veteraanien puolella nousee aina hirveä haloo jos joku nuorempi on tulossa ajamaan. Toi on mun mielestä tosi hyvä homma, sillä A-luokan kuskit jotka heivaavat tosissaan ajamisen yleensä juuri siinä 35 vuoden kohdilla joutuvat muuten lopettamaan kilvanajamisen pariksi vuodeksi jos eivät halua MXA:ssa kurvailla ja sitten kun pääsevät pudottautumaan MXB:hen joutuvat varomaan etteivät aja liian kovaa ja päädy takaisin A-luokkaan. Nyt voivat suoraan vaihtaa veteraaneihin. Ainoa huono puoli tossa uudistuksessa on, että meikäläisen numero oli jo varattu veteraaneissa eli joudun ajamaan MXB:ssä ja veteraaneissa eri numerolla ja se saattaa hämätä fanejaJayDaddy kirjoitti:Onko tämä veteraanien 35v jotain harmonisointia muita maita vasten, vai mistä tämä muutos tulee? Sinällään ihan OK muutos, koska tuossa iässä ei enää niin tosissaan kahvaa väännetä, ja MXB:ssä on aika nuorta kohmottajaa seassa. Ei välttämättä sekään ihan se optiimaalinen luokka "aikuisharrastajalle" ole, oli se nopeus sitten mitä tahansa.
Turun moottorikerhon oma päätös ja mun mielestä TODELLA huono päätös. Perusteluna on, että rata ei ehdi kuivua siihen 11.5 mennessä. Suomen kesä on yleensä vähäluminen eli on ihan sama milloin se kisa on niin vettä voi tulla (vrt. 2011), mutta se että Harrin ei ole mahdollista olla ajamassa siellä on tosi perseestä. Tollasella toiminnalla vesitetään koko Supercrossin SM sarjan idea siitä, että oikeasti Suomen parhailla kuskeilla (jopa semmoisilla jotka ajaa ammatikseen) on mahdollisuus kisata mestaruudesta ja yleisölle on jotain nähtävää. Motocrossin harrastajille on jo MX1 ja MX2 luokka jossa voi ajaa kavereiden kanssa.JayDaddy kirjoitti: Supercrossille (Turun kilpailulle) buuuu, mutta oliko tämä enemmänkin sitten halliyhtiön (oletus: samoilla mestoilla vedetään) vai minkä sanelema päivämäärä? En tiedä taustoja.