Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
3.10.2012 17:34
Miten helposti tollasesta 07-> suzukin pikkunelari rossista saa väännettyä enskapyörän?
Onko mitään jäätävän suurta eroa koneen luonteessa verattuna enska pikkunelareihin?
Entä minkätason hintoja noista japsien iskarihuolloista yleisesti pyydellään, siinä mielessä kysyn kun noi tuntuu vaihtelevan aika paljonkin. Esim. hussen marsu keulaan kuulemma +-400e ja kotarin wp taas reilusti halvemmalla.
Treenaisin pääosin vmk:n polulla, eli melko tekninen pätkä ja jousitus sais olla melko herkkä ja löysänpuoleinen.
Eli onko aivan tuhoontuomittu idea kun noi valmiit enskapyörät tuntuu olevan niin törkeissä hinnoissa. Entä miten toi pikku rm-z yleensä, tiedän että vanhemmat on susia mutta miten noi uudet 07->?
3.10.2012 18:41
Kyllähän ihan vakio crossilakin enskaa ajaa.
Enskamoottorissa on yleensä painavampi vauhtipyörä (ottaa hitaammin kierroksia, vääntävämpi) ja ainakin oma yamaha oli melkosesti helpompi stumpata kun enska Sherco. Iskarihuollon hinta riippuu ihan siitä mitä siellä on paskana ja mitä tehdään, monessa ton ikäluokan pyörässä sinne saa vaihtaa ekalla kerralla jonkun verran sisuskaluja ja se 400€ voi olla aika hollilla jos liikkeeseen vie.
Kaveripiirissä oli muutama vuosi sit neljä tollasta -07-08 suzukin pikkunelaria J-luokan kuskeilla ja kolmesta levisi laatikko, kuten myös omassa piikissä josta johtuen mulla on vähän huono kuva noista suzukin laatikoista mutta varmasti jollain on aivan toisenlaisia kokemuksiakin... Parin -09 pyörän kanssa ei kellään mun tietääkseni vaihteisto-ongelmaa sit ollutkaan.
15.10.2012 18:14
Mitä eroja on -11 ja -12 mallin 450 rm-z:toilla? Uutta mopedia kattelemassa ja pitääs tietää, että onko niillä suurta eroa..
12.12.2012 10:11
Onko muilla ollut samaa oiretta? Suzukit RM-Z 250 -08 ja -09 alkaa pätkimään kuumana veto päällä. Eli kone kuumana ampuu putkeen ja kuolee kun kääntää kaasua veto päällä. Vapaalla kun kiertää kaasusta niin kone kiertää puhtaasti, mutta vetoa ei kestä. Tulppa, kaasari ja venttiilivälykset tarkastettu, ei vaikutusta.
12.12.2012 10:13
NeKi kirjoitti:Mitä eroja on -11 ja -12 mallin 450 rm-z:toilla? Uutta mopedia kattelemassa ja pitääs tietää, että onko niillä suurta eroa..
http://motocrossactionmag.com/Suzuki/Ne ... -8480.aspx
12.12.2012 16:05
pecu_83 kirjoitti:Onko muilla ollut samaa oiretta? Suzukit RM-Z 250 -08 ja -09 alkaa pätkimään kuumana veto päällä. Eli kone kuumana ampuu putkeen ja kuolee kun kääntää kaasua veto päällä. Vapaalla kun kiertää kaasusta niin kone kiertää puhtaasti, mutta vetoa ei kestä. Tulppa, kaasari ja venttiilivälykset tarkastettu, ei vaikutusta.
Eikös tuo ole kaasarilla vielä? Onko pyörä seisonut pitkään?
12.12.2012 18:45
Laske neulaa.
13.12.2012 12:43
rjm kirjoitti:Laske neulaa.
Mitenkäs se nyt yhtäkkiä ois alkanu tuosta oireileen? Ja laskemallahan se menis laihemmalle. Eikös talvella pitäs toiseen suuntaan mennä jos meinaa röpeltää, mutta sitä se ei tee. Ei oo kumpikaan pyörä seisonu pitkään. Sähkövialta vaikuttais omaan korvaan, jos tulppa ei anna kipinää suuremmalla kuormalla? Ehkä puolavikaa?
Ei oo kumpikaan pyörä seissyt pitkään ja tosiaan paikallaan kierrättämällä vastaa kaasuun ja kiertää tosi hyvin, mutta kuormaa ei kestä (kuumana). Ei oo vissiin muilla ollut vastaavia oireita?
13.12.2012 18:14
Itseasiassa mulla on välillä samanlainen vika mopossani(rieju rrx) ...
joo, ehkä vähän asian ohi mut silti
13.12.2012 20:26
Ajatuskato siis nosta neulaa eli rikkaammalle.
Aikanaan kaverin pyörän (250 rm-z -09) kanssa ihmeteltiin vastaavan ongelman kanssa. Välykset jne ok ja kaasarin säätöihin ei oltu ajan myötä koskettu.
Ehkä neula ja suutinputki kuluu? Mutta neulan säädöllä tuo kyseinen laitos alkoi taas toimimaan. Helppo ja nopea kuitenkin tuo koittaa.
25.12.2012 15:36
Vantage kirjoitti:Mitenkäs näissä noi vuosimallit menikään? Oliko vm 2007 450cc vielä jotain ongelmia vai uskaltaako semmosen hommata?
Tämän minäkin haluaisin tietää. Ja pikkunelkku myös??
26.12.2012 22:10
Ainaki 250cc on ilmeisesti uus runko etupamput vesipumppu isompi jäähdytin ja renthalin stonga ja jotain.. Kokonaan eri pyörä kuin vanhemmat.
12.2.2013 18:38
Mistä vois johtua et 450 rm-z kilajaa kun käy? justiin kuulemma edellisen omistajan toimesta vaihdettu ihan kaikki koneeseen.ja se et väräjää aika rajusti.... ja mikä on eturattaan stefan koko.... ei tarvis koko sarjaa tilata....
12.2.2013 18:53
Nooh aika vaikea sanoa, niin monta paikkaa mistä väristä ja kilistä ihan jo rungosta ja pakoputken jousista lähtien. Mutta sen sanon että osta se stefa suzuki alkuperäis osana, ehkä hivenen kalliimpi mutta varmasti oikeanlainen. En nytten muista onko 450 se stefan pidike/suoja mutta piikkisessä välillä tarvike stefoja pullahdellut ulos.
13.2.2013 16:46
Joo täytyy ostaa uus alkuperäänen... Seurata vähä mistä kilinä kuuluu.... kuulostaa kyl et koneesta jostain tulis.... toivottavasti on joku turha/ ylimääräänen kilinä joka kuuluu tohon vuosimalliin