Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
4.2.2011 11:55
http://www.afterburnermx.com/Tuolta tilasin aikanaan itelleni ja taitaa vielä saada halvemmalla. Tietysti jos hyllystä löytyy suoraan ja tarve saada heti niin ei auta jenkeistä tilailla.
4.2.2011 18:14
Mites tommonen tehari vaikuttaa tohon peliin. olen ajellut samaan aikaan samanlaisen kanssa ja siiinä oli tehari huomas heti et otti alhaalta heti paljon paremmin kierroksia? oliko teharin ansiota?
4.2.2011 19:43
no riippuu tietenki putkesta että parantaako ala alueen vai yläalueen tehoja, kyllä tuosta pieni hyöty voi olla mutta itselläni ei ainakaan entisessä piikkisessä RM:ssä spessin putki vaikuttanut oikeastaan millään tavalla
4.2.2011 21:31
Kaverin pyörä on voinut olla monella muullakin tavalla parempi kuin sinun. Vähemmän ajettu mäntä, erilainen kansi, paremmin säädetty kaasari jne...
Mutta toki putkellakin on asioihin oma vaikutuksensa ja kuten edellinen kommentoija sanoi niin se riippuu putkesta miten se vaikuttaa tai vaikuttaako ollenkaan. Sanoovat että HGS parantaa alavääntöä ja pro circuit tuo korkeammille kierroksille potkua.
5.2.2011 0:12
enskapena kirjoitti:Joo, ei noi hirveen kalliilta tunnu. Löytyykö Gnarlyä 300 Husseen?
Saa sitä vanhempiin malleihin. Gnarly on nimenomaan vääntöputki, SST on tehoputki. FMF on sikäli hemmetin hyvä merkki kun löytyy valikoimasta putkia "joka lähtöön", useimmilla valmistajilla on vaan se oma visio millanen putken pitää olla ja se on sit kaikkille hyvä...
Mikes, ei ole hyllyssä, ei mitenkään voi noilla katteilla olla millä nuo on hinnoteltu (mx24 hinnoilla voisi ollakin). FMF vaan on jenkkiosa, joten jenkeissä se on halvempi, mutta kun maksaa rahdin, tullin ja alv:n, ei ole ero jenkkihintaan enää suuri, osassa putkista jopa halvempi. Kyllä tavote on myydä oikeesti siedettävällä ja varmalla toimitusajalla osia semmoseen hintaan mihin niitä itsekin mieluummin kotimaasta ostais - siis kun nyt vertaa reilun viikon toimitusaika vs. jenkeistä maksat Saverinä 100e veroineen rahtia.
5.2.2011 8:45
SST putken kanssa sitten täytyy pitää varansa. Männän päällä on nimittäin aika lämmintä sen kanssa.
Ideahan siinä on hieno, toimivuudesta voidaankin sitten olla monta mieltä.
5.2.2011 15:35
hp199 kirjoitti:SST putken kanssa sitten täytyy pitää varansa. Männän päällä on nimittäin aika lämmintä sen kanssa. Ideahan siinä on hieno, toimivuudesta voidaankin sitten olla monta mieltä.
Tää on kyllä sellainen kommentti, että mielelläni kuulisin aiheesta lisää...
5.2.2011 19:20
Tekeekö semmosella db killerillä mitään? Kuumeneeko kone?
5.2.2011 21:47
DB killeri tekee sen mitä lupaakin, eli madaltaa mölyä.
Crosseissa en ole noita käyttänyt, mutta RR-pyörissä kyllä ja niissä ei ole ollut koskaan mitään ongelmia.
5.2.2011 22:39
Millanen tehoalue tossa FMF:n Fattyssä on hussessa, siis piikkisessä??
Aika yläkiertonenhan se on, mutta porukka kyllä puhuu, että olis aika hyvät väännöt alhaallakin, onko jollain kokeneella tästä sanottavaa??
5.2.2011 23:09
Riippuu nyt vähän siitäkin mistä vuosimallista puhut, -04--08 on menny piikin alavääntä koko ajan alaspäin ja vakioputki syvältä, toisaalta 03 jajopa vielä 04 oli suht ok. Mutta pelkällä putkella ei siitä kivikkoon rauhallista loihdi. Ja rossissahan se piikin alavääntö ei mihinkään riitä oli mitä tahansa, silti tulee turpiin joka mutkasta ulos jos väärällä vaihteella on. Eli on se niin iso ero pitääkö päästä tasavauhtia läpi kivikasan mopo edeten eteen vai sivuille tai sit radalla.
5.2.2011 23:13
wolvie kirjoitti:hp199 kirjoitti:SST putken kanssa sitten täytyy pitää varansa. Männän päällä on nimittäin aika lämmintä sen kanssa. Ideahan siinä on hieno, toimivuudesta voidaankin sitten olla monta mieltä.
Tää on kyllä sellainen kommentti, että mielelläni kuulisin aiheesta lisää...
Nyt ollaan sellaisen Pandoran laatikon äärellä, etten edes raota kantta.
Viimeksi muokannut hp199 päivämäärä 6.2.2011 10:02, muokattu yhteensä 1 kerran
5.2.2011 23:33
Tää lienee KTMtalk'sta suoraan kopioitu? Olisko syytä mainita lähde ja kirjottaja?
Mulla ei ole MITÄÄN omaa kokemusta SST:stä, mutta selvää on, että mitä enempi huipputehoo haetaan, sitä agrempi putken pitää olla poistamaan kaasuja KORKEILLA kierroksilla - eli noin järjellä, huono alakiekoilla ja saattaahan se pakolämpöjäkin nostaa jos kerta korkeille kiekoille on viritetty!
Ei sillä että SST putkea kellekään suosittelisin, mutta piikkikuski joka oikeesti osaa ottaa kaiken irti, siitä hyötyy... mä e silleen osaa ajaa, en nyt, en tulavaisuudessakaan, mulle siis SST olis kaikin puolin pelkkää suurta ongelmaa.
7.2.2011 8:07
wolvie kirjoitti:hp199 kirjoitti:SST putken kanssa sitten täytyy pitää varansa. Männän päällä on nimittäin aika lämmintä sen kanssa. Ideahan siinä on hieno, toimivuudesta voidaankin sitten olla monta mieltä.
Tää on kyllä sellainen kommentti, että mielelläni kuulisin aiheesta lisää...
Palotilan muotoilua ja soppaa koneeseen ettei nakuta ja pakolämmöt saa pidettyä kurissa.
7.2.2011 23:57
Näinhän sihen suositellaan, ei palotilan muotoilua mutta neulan vaihtoa rikkaammaksi ja pääsuutinta isommaksi. Ei liene ollenkaan huono ajatus avartaa vähänä palotilaakin, kunhan SB pysyy pienenä ja bensan todelliset oktaanit ylhäällä, tk-ajajille tai enskaan ihan väärä valinta.