Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
15.8.2011 21:32
Tuli tossa kuukausi sitten korkattua pyörästä kone viikon omistuksen jälkeen... On tää harrastus niin halpaa. Puolpuristaja halkes ja pyörähti venttiilin ja nokan väliin joilloin jäi pako vena auki.. lopun varmaa arvaattekin.. kierroksia oli riittävästi
noh tossa on nytte sitten vanhaa pelkästään vaihteisto, lohkot, kytkin ja sähköt. Ei maksanu remppa kun 2600 € heh
12.9.2011 21:24
Menossa katsomaan TC 450 vm.04 Kertokaas mitä kannatta tutkia pyörästä, onko jotain sellaista johon kannattaa kiinittää erityisesti huomiota? Ensimmäinen husqvarna hankinnassa. Kiitos jo etukäteen jos joku viitsii valaista tietämätöntä.
21.9.2011 20:54
katiska kirjoitti:Menossa katsomaan TC 450 vm.04 Kertokaas mitä kannatta tutkia pyörästä, onko jotain sellaista johon kannattaa kiinittää erityisesti huomiota? Ensimmäinen husqvarna hankinnassa. Kiitos jo etukäteen jos joku viitsii valaista tietämätöntä.
Pyörä haettu vähä testailtu, purettu ja kasattu kulutusosia ja muoveja lukuun ottamatta vaikutti kohtalaiselta yksilöltä. Onko normaalia että pakoputken alkukäyrät helahtaa kylmänä ryyppy päällä pyöriessä punahehkuun melko heti? Oisko puoli minuttia menny nii oli punahehkussa. Muuten tuntus pelaavan.
22.9.2011 0:47
Syyspimeässä on ihan normaalia.
2.10.2011 23:22
Moi, mulla on -09 TE450 ja pitäisi huoltoon viedä kun noin 65 tuntia mittarissa (venojen välykset katsomatta ja itse en osaa/en viitsi/ei ole aikaa). Kuristukset on muuten otettu pois, mutta äänenvaimentajassa on 15cm pilli kuristuksena. Kone toimii moitteetta tämän kanssa, mutta etenkin valkokilpisenä pieni teholisä ei tekisi pahaa. Jos otan kurin pois,niin meteli on aika mahtava. Ja kaasua reilummin avatessa kone nukahtaa hetkeksi, kunnes alkaa vetää -> ei pysty metsässä ajamaan.
Kysymys kuuluu, että onnistuuko, jos kurin tilalle hommaa ns. noiskillerin ja säätää ruiskun uusiksi? Vaikuttaako tehoihin minkään vertaa? Vai säädätänkö ruiskun toimimaan ilman mitään tulppaa vaimentajassa ja annan mantujen raikaa metelistä?
3.10.2011 10:47
Kannattais joo varmaan kokeilla "Racing" mallista noisekilleriä eli Hussen osanro: 8000b1546. Toi on noin 5cm pitkä tumppi joka ainakin 2008:ssa suitsee pahimman mökän muttei mun TE250:ssä ainakaan persdynolla vaikuttanut tehoihin.
Millainen toi -09:n vaimennin on rakenteeltaan, onko puhdas absorptio vaimennin eli pelkkä läpinäkyvä reikäputki vai onko siinä lisäksi jonkinlainen kammio-osa?
3.10.2011 16:57
Ei ole pelkkä reikäputki, hieman monimutkasempi. Laiskana en jaksa tallista lähteä irrottamaan ja kuvaa ottamaan. Kävinkin sitten sopimassa huoltoajan, jossa kattovat myös ton ruiskun kohdalleen ilman tätä kuristusta. Onhan se vähän äänekäs sitten, mutta pitää laittaa tulpat korviin. Tuskin toimii enää tuon kuristuksen kanssa. Ja aika hintava tollanen noisekillerikin ostaa "siirtymiä" varten.
http://www.mp-racing.fi/killer-short-te450-p-4172.htmlEdit: luin kysymyksen uudelleen, siis kuristuspilli on hieman monimutkaisempi kuin vain ohut reijitetty putki. Itse vaimennin näyttää vain pöntöltä, missa sisällä reikäputki. Vakio -09 mallin vaimennin.
4.10.2011 9:21
Heh! Hassu virhe nettikaupan kuvassa...
Eli tuossa 8000H2003:ssa tulee mukana sekä Racing-ECU että tuo lyhyt tumppikilleri.
Pelkkä tumppikilleri 8000B1546 maksanee noin 30-40€. Tosin sen varmaan tekee siitä orkkis kuristuspillistäkin.
Melkein suosittelisin laittaamaan sen killerin ihan vaan naapurisovun ja sinivuokko-ongelmien välttämiseksi. Tosiaan tuo tumppi ei juuri tehoihin vaikuta mutta suitsee sen kamalimman papatuksen...
Käsittääkseni Husse ei mene edes enskakisojen äänimittauksista läpi ilman tuota lyhyttä killeriä.
4.10.2011 16:22
Ok, pitää kysyä asiaa huollosta. Sehän olisi varsin kätevä, jos saisi 2 ohjelmaa neitinapilla. Toinen ohjelma ilman noisekilleriä ja toinen sen kanssa, jos yksi ohjelma ei toimi molemmissa tapauksissa. Huomasin itsekin kuvia selatessa, että 240€ sisältää myös tuon ecun.
5.10.2011 8:00
No ainakaan mun 08:ssa se killeri ei vaikuta käyntiin (seoksiin) oikeastaan mitään eli neitinappin taakse kannattaa ehkä laittaa vaan normaali ja "pehmennetty" kartta.
Olihan sulla muuten se lambda korvattu terminaattoriplugilla? Ks ylempää ketjusta.
5.10.2011 17:40
En ole varta vasten tarkistanut, mutta olen olettanut niin. Anturia ei ainakaan ole, eikä pitäisi olla muitakaan kureja paikalla. Peilin voisi hommata satunnaisia tieliikennelain piiriin kuuluvia ajoa varten, ei varmaan kovin paljon vaikuta vauhtiin
Eikä ole iso homa ruuvata paikoilleen tarpeen vaatiessa.
6.10.2011 17:21
Jos joltain löytyy ylimääräinen 21" etuvanne Husseen, niin ottakaa yhteyttä... Olen epätoivoinen
Jarrulevy neljällä pultilla.
tuplavee at kymp.net
15.2.2012 17:04
On nyt katellu kyseistä pyörää ja mielenkiinto on heränyt.
Kuitenkin en oo nyt oikei saanu selkoo et millaset huotovälit näis on (öljyt,mäntä,venat jne..)
nii voisko joku hiuka selventää? pyörä tulee puhtaasti katuräpläilyyn
15.2.2012 18:03
Lyydia kirjoitti:On nyt katellu kyseistä pyörää ja mielenkiinto on heränyt.
Kuitenkin en oo nyt oikei saanu selkoo et millaset huotovälit näis on (öljyt,mäntä,venat jne..)
nii voisko joku hiuka selventää? pyörä tulee puhtaasti katuräpläilyyn
Ei sitä sen enempää tartte huoltaa ku muitakaan 450cc mopoja,
19.2.2012 0:37
Lyydia kirjoitti:On nyt katellu kyseistä pyörää ja mielenkiinto on heränyt.
Kuitenkin en oo nyt oikei saanu selkoo et millaset huotovälit näis on (öljyt,mäntä,venat jne..)
nii voisko joku hiuka selventää? pyörä tulee puhtaasti katuräpläilyyn
Vaikka takavalon alla on valkoinen kilpi, ei katuja pitki tee mieli ajaa siirtymiä enempää. Ja jos siirtymäkin on yhtään pidempi siivu, on kivempi mennä pakulla.