Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
10.11.2009 12:00
"Parin viikon sisään teen jompaan kumpaan suuntaan voltin tässä asiassa, ellei suomimaasta löydy sinä aikana keulaa mihin mulla on varaa, niin sit lähtee ostos ebay:stä."
Missä hinnoissa noi öhlärin kepit on maailmalla? Ruotsissa näyttävät paljon käyttävän Öhlinssiä Kotarissa
10.11.2009 20:22
Mitä nyt ebaytä ihan vaan selasin, osta heti -vaihtoehtoja löytyy 300-400e haarukkaan useampia, joissa myyjällä k. min. satoja positiivisia palautteita ja luvataan olevan täysin kunnossa.
11.11.2009 1:41
Pistin huutonettiin myyntiin vanhan prässin, kohdenumero 119870413
Nyt sais huokeella 1,5kk vanhan ovh 320e vehkeen, fiksu rakenne mut vaatii käyttäjältä enempi massaa kuin 46kg... siis käytännössä näppärä pikkuprässi poistetaan, koska ei mahdu tiloihin samaan aikaan ison kampuraprässin kanssa. Hydrauliikkakin valmiiksi ilmattuna pakettina vs.kaupassa
12.11.2009 0:14
Itse itselleni vastailen, kun lupasin infota asiasta, nyt on siis Showa hankittu. Eroa herkkyydessä on, mutta parempi taas toisilta osin.
12.11.2009 18:24
Onko miten normaalia ku ktm öljyt vaihoin ja magneetisa oli aika reilusti metallin purua? Öljyä oli mielestäni kulunut jonkin verran ja se oli aivan vettä. Öljyillä oli ajettu 12h tässä varmaan lienee syy? Täytyy ruveta vaihtaa 5-10h välein.
12.11.2009 18:30
no vähän riippuu minkä kokosta moskaa siellä on ollu..
14.11.2009 15:32
Mikäli etujarruun tarvis saada enemmän jarrutehoa ja tuntumaa, niin selviikö hommasta vaihtamalla esim. pelkän pääsylinterin/työsylinterin? Vai onko aina "pakollista" tai kannattavaa vaihtaa molemmat sitten samalla kertaa? Meinaan, että onko pelkällä pääsylinterin vaihdolla brembosta nissiniin minkäänlaista jarrutehon tai -herkkyyden lisäystä?
14.11.2009 21:18
Guuna#243 kirjoitti:Mikäli etujarruun tarvis saada enemmän jarrutehoa ja tuntumaa, niin selviikö hommasta vaihtamalla esim. pelkän pääsylinterin/työsylinterin? Vai onko aina "pakollista" tai kannattavaa vaihtaa molemmat sitten samalla kertaa? Meinaan, että onko pelkällä pääsylinterin vaihdolla brembosta nissiniin minkäänlaista jarrutehon tai -herkkyyden lisäystä?
ite varmaan lähtisin ennemmin ylikoko levystä liikenteesee sillähä pitäis tulla tehoa ja tuntumaa aika hyvin ja teräspunos letkut sulta varmaanki löytyy jo.
14.11.2009 22:07
Katsoisin kyllä ennenkuin alkaisin sylintereitä vaihtamaan että jarrulevy on naarmuton, suora ja palat ovat uudet ja parhaat mahdolliset , männät liikkuu ym ym.
Kyllähän pelkästään pienemmällä männällä varustetulla pääsylinterillä saadaan tehoa jarruun lisää jos ei vipuun tule liikaa matkaa. AJP on myös varteenotettava vaihtoehto jos alat sylintereitä vaihtamaan.
14.11.2009 22:10
Siis vika ei ole missään mistä kehotat tarkastamaan. Vaan nuo johtuu ihan pelkästään järjestelmästä, Brembo. Nii kotarin banjoinhi kannattaa poraa toinen reikä tai sit ostaa uudet jos et oo viellä tehny niille mitään.
15.11.2009 0:03
kiits, pitää kattella.
15.11.2009 0:14
Se pääsylinterin vaihto voi auttaa kans aika positiivisesti, siinä brembossa on vissiinki liian pieni se öljyn paaluu reikä tms.
15.11.2009 1:13
Domizz kirjoitti:Se pääsylinterin vaihto voi auttaa kans aika positiivisesti, siinä brembossa on vissiinki liian pieni se öljyn paaluu reikä tms.
Joo ilmailin sitä ja kattelin ni näytti, et se liike minkä se nykyinen pääsylinteri tekee on aika pieni. Siis työntää tosi hintsusti sitä öljyä eteenpäin putkessa.
Lueskelin jostain jenkkifoorumilta ku kaveri vaihto pelkän nissinin pääsylinterin, jonka sai '05 250crfstä: "diffrence between day and night, now the bike actually stops". Ko. herralla oli siis myös kotarin brembot..
15.11.2009 3:04
Kuten Trial jo totes, mietippä AJP:tä ensin, mm. kaikissa trialeissa, eli on varmasti LOISTAVA jarrukomponentti. Kaiken kukkuraks hinta maailma lk. Nissin, Suomessa paljon huokeempi kun Nissin.
Jos kyseessä on siis kutne ymmärsin, Brempuli pääsylkky, putsaa koko järjestelmä ensin HUOLELLA PILLUA NUSSIMALLA, sen jälkene ostat sinne pehmeet jarrupalat ja jatkossa vaihtelet niitä jarruliemiä muutaman tunnin välein. Toisilla pyörillä voi ajaa vaikka 100h samoilla, toisissa muutama, mutta pääasiahan on, että alal on porkkana
15.11.2009 14:21
onhan ainakin 2004 temmissä nissin pääsylinteri ja brembon puristin tehtaalta lähtiessä. En nyt kovin huonona ideana pidä vaihtaa kotariin sitä Hondan pääsylinteriä. Kannattaa sitten ostaa 2007 tai uudempi puristaja koska tehoa on enemmän.
Esim jenkeistä saa uusia kohtuuhinnalla ebayn kautta. Toinen hyvä modi siihen kotarin jarruun on kaventaa hiomalla sitä kahvaa(vertailu kappaleena vaikka nyt hondan kahva) tai vaihtaa asv kahva siihen. Asv kahvalla saa säädettyä sen vähän parempaan kulmaan ja siinä on jo vakiona kapeampi vipu osa. Nää siis kaikki koskee etujarrua. Isolla levyllä siihen saa sitten lisää voimaa mutta tunnokkuuteen se ei mun mielestä vaikuta. Itse en tosin ole omissa laitteissa ole viiteen vuoteen ajanut muulla kuin 270 etulevyllä.
Jos takajarru on huono niin kannattaa ensin poistaa mahdolliset jarruvalokytkimet ja vaihtaa letku punosletkuksi. Ainakin tm:ssä se brembo takajarru on hyvä ja tunnokas takana mutta hussen versio samasta aiheesta on melko kauhea.
Ensiapua levyille voi antaa vaikka oikaisemalla niitä aina kun tarvetta ilmenee ja karhentamalla niiden pintaa vaikka rälläkän karkealla virsikirja laikalla. Paloina taitaa melkein kaikissa merkeissä parhaiten toimia ne orkkis palat. Ainakin hondaan en viitsi laittaa muita ku niitä alkuperäisiä, sama oli yamahassa ja kawassa. Silloin ku ajoin italian peleillä ni ei edes saanut tilaamatta niitä brembon alkuperäisiä ni tuli ajettua vähän milläkin.