Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
11.9.2013 13:35
Craig ois kyllä todella kova!
11.9.2013 18:21
Uskomattoman hyviä uutisia suomen moottoripyöräilystä!
11.9.2013 20:26
Frossard signs with the Kawasaki Racing TeamHmmm. Erikoinen valinta, mutta ilmeisesti luottoa riittää.
11.9.2013 22:15
Erikoinen yritys, ei voi muuta sanoa.
Homma kuitenkin luultavasti (toivottavasti) jää sille yrityksen tasolle, juuri noista Kurren mainitsemista syistä.
Jokunen vuosi sitten kun crossilisenssin hintaa nostettiin, yksi kaveri selvitti Viron lisenssin hankkimista. Hinta olisi KV-lisenssille ollut selkeästi halvempi mitä SML tarjoaa, mutta Viron kansalaisuus siihen olisi tarvittu.
Se onkin sitten eri asia mitä kuluja liiton pitäisi noissa reissuissa maksaa. Nyt Offroadpron artikkelissa oli:
Mauno Hermunen on jo aiemmin kertonut olevansa tyytymätön Moottoriliiton toimintaan ja siihen, että joukkuekilpailussa vain matkat ja majoitukset maksetaan.
11.9.2013 23:28
No eikö Hermunen sanonut siinä samassa Offroadproon jutussa et asiat on hoidossa tai ne yritetään hoitaa kuntoon? Kannattaisko Kurren kurkata peiliin jos sieltä mahdollisesti löytyis joku vastaus kun selvittää onko asiassa tehty rikosta? Paljon herättää kyllä kysymyksiä nämä joukkueMM kilpailut joka lajissa.
Kuinkahan nopeasti tuollainen kansalaisuus asia hoituu näissä Itä-euroopan maissa? Väitän että jos haluat esim. Viron kansalaisuuden niin homma hoituu muutamassa viikossa kun oikeat henkilöt hoitaa asiaa ja voihan asiaa vauhdittaa muutamalla taalallakin.
11.9.2013 23:31
M-Racer kirjoitti:Sellaista mietin, että nyt kun Christian Graig on heivannut tosissaan ajamisen, niin olisko siinä sopiva ajomies Helsingin Supercrossiin? Voisi vielä hyvällä tsägällä innostua ja vauhti tuskin mihinkään ehtisi kadota?
Mä oon sitä mieltä et jos yhdestä kaverista saa eniten vastinetta rahoilleen niin se on Vince Friese!
11.9.2013 23:33
Tossa juuri kuuntelin jotain podcastia niin esim. Zach Osborne maksaa ainakin osittain itse ISDE reissunsa, koska haluaa edustaa jenkkejä. Jos joku suomalainen rahakysymysten takia haluaa edustaa Bulgariaa, niin kai se jotain kertoo kyseistä ihmisestä. Itäblokissahan tunnetusti raha menee kunnian edelle
12.9.2013 0:04
En tiedä itse mitään kaverin motivaatioista ajaa Bulgarian väreissä, mutta en yhtään ihmettelisi, että se liittyisi SML:n isäntien pööpöilystä liiton rahoilla kissanristiäisissä ympäri maailmaa? Tuosta asiasta olen saanut kuulla niin paljon katkeraa puhetta kuljettajien puolelta.
12.9.2013 0:10
Vois kuvitella että toi kansalaisuus yms. hommat on vaan järjestelykysymys, kun on kuitenki ammattiurheilijasta kyse jonka avulla vielä saadaan se joukkue MM-kultakin sinne Bulgariaan. Tiedä sitte. Eiköhän siellä aika selvät sävelet kun kerta asia on jo julkistettukin.
Ite oon sitä mieltä että ihan oikein.. Suomessa nää asiat on nyt pitemmän aikaa jo hoidettu niin näppärästi että sietävätkin saada pikku näpäytyksen.
Ja täytyy muistaa että smoto on manulle duunia, jostainhan se palkka on saatava. Suomen joukkue t-paidalla ja lippiksellä ei laskuja maksella. Puhumattakaan siitä että Suomen joukkueella ei niistä kinkereistä mitalia irtoa, nyt saattaa jopa irrota.
12.9.2013 0:15
Mitä tuohon liiton rahoilla edustamiseen ympäri maailmaa tulee, niin ei ehkä kannata kaikkea uskoa mitä varikolla jengi puhuu. Mitä olen liiton tyyppejä tuolla maailmalla ikinä nähnyt (Konttinen, Vehviläinen) niin ihan duunissa ne siellä on ja auttamassa niitä kisassa olevia Suomi-kuskeja. Samoin jotkut FIM:n kokoukset, jotka on eri maiden lajiliitoille pakollisia niin ei nekään mitään lomahommia ole vaan kokouksissa nököttämistä. Tässä kun on crossijengin kommentteja melkein mihinkä asiaan tahansa liittyen lukenut ja kuullut, niin pakko ihmetellä kuinka katkeraa, kiittämätöntä ja yksisilmäistä jengi on. Ainakin itsellä alkaa into suomicrossin puskemiseen olla finaalissa, eikä ole ihme ettei esim. lajipäällikköä löydy. Varmaan ensi kaudella vaan satsataan omaan tiimihommaan ja niiden jätkien auttamiseen.
EDIT: Ja mitä tuohon ammattilaisuuteen tulee, niin mitäpä luulette onko esim. jenkkien MX of Nations tai monen muun maan joukkueessa ammattilaisia? Ja ei niillekään siitä palkkaa makseta...
12.9.2013 0:25
Ach! mutta mainitsemani kisat eivät ole olleet kurakisoja vaan esim.isoja ratalajien kisoja joissa liiton herroilla ei ollut mitään tarvetta olla mukana, ja joista kyseiset liiton kaverit asiantuntijan mukaan eivät tunne "vittuak**n!"
Mutta, joo homma on ok jos ollaan tukemassa porukkaa kisoissa. Näitä turhia keikkoja ei varmaan tapahdu onneksi ihan hirveästi enää tänä päivänä.
Onko liitolla muuten mitään henkistä valmentajaa, joka tuntee urheilupsykologiaa jne?
12.9.2013 9:27
M-Racer kirjoitti:Samoin jotkut FIM:n kokoukset, jotka on eri maiden lajiliitoille pakollisia niin ei nekään mitään lomahommia ole vaan kokouksissa nököttämistä.
^^Tämä. Tämä tuli itselle snadisti yllätyksenä jokin aika sitten kun "sisäpiiriläisten" kanssa asioista keskusteltiin. Kärjistettynä: vaikka Suomesta ei lähtisi Des Nationsiin joukkuetta niin "liiton miehet" sinne silti joutuvat menemään juuri näiden FIM velvoitteiden takia. En tiedä onko näin, mutta mahdollinen skenaario kuitenkin. Kerrotaanko tästä jäsenistölle? Ei. Sinne mennään ja joku bench racer kun ukot sieltä bongaa niin hell breaks loose. Pidän harmillisena että Moottoriliittoa syynätään suurennuslasilla ja nostetaan aina paikan tullen äijjät tikun nokkaan, mutta ei pysty symppaamaan: läpinäkyvämpi toiminta olisi paikallaan. Eteenpäin on menty, mutta silti tulee 6-0 kuokkaan. Ei riitä.
M-Racer kirjoitti:Ainakin itsellä alkaa into suomicrossin puskemiseen olla finaalissa, eikä ole ihme ettei esim. lajipäällikköä löydy.
NO NYT! Alkaa kamelin selkä katkeemaan!
Rehellisesti, olen tässä jo ~vuoden päivät ihmetellyt et miten jäbä jaksaa vääntää ja puskea. Itselläni olisi jo moneen kertaan lentänyt pensselit pitkin varikkoa. Vaikka en aina samaa mieltä olekaan niin hattua pitää silti nostaa.
12.9.2013 11:24
Kurren tullessa moottoriliiton johtoon oli kova usko paremmasta. Kurre on kuitenkin keskittynyt vaalimaan Eino "Pohjola" Louhion perintöä. Itseäni ainakin närästää moottoriliiton toiminnassa:
- "Kansallisen" lisenssin tahallinen ambulanssilento pakko - omien vakuutuksien käyttö mahdotonta
- Sarjakrossien kampittaminen
- Satakunta-Enduro Cup kisoihin osallistuneiden kilpailijoiden "rankaiseminen"
- 2011 Six Days järjestäjän valintaprosessi ja siihen liittyvä perseily
- FINNMOTORACE pelleily
- Moottoriliiton vakiofraasi - "Meille on suotu lajin ylin valta ja kunnia"
Mitkä moottoriliiton toimet ovat edistänet harrastajapohjan kasvua? Eikö kaikille moottoripyörä lajeille olisi parasta mahdollisimman isot harrastajamäärät? Paljon kuskeja - raha liikkuu - junnuista uusia menestyjiä?