Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Huolto & korjaus

3.1.2013 19:42

arsori kirjoitti:Voisko olla vaan niin täynnä ilmaa ettei saa yhtään paineita? Koitappa lääkeruiskulla laittaa ilmausnipasta jarrunestettä, kunnes tulee jarrunestesäiliöön nestettä ;)


Ei ole kokemusta tällaisesta ongelmasta ennen. Pari kertaa renun jarrut joutunut ilmaamaan eikä se tällaista taistelua ollut. :)

Siis jos siellä on liikaa ilmaa niin eikö se enää lähde pumppaamalla kahvasta/ilmanippa kiinni-auki..?

Ei kait tuo kuitenkaan jarrunesteistä vois johtua? Kävin hakeen biltemasta jotain halpaa dot5.1 brakefluidia.

No, pitää käydä huomenna katseleen liikkeistä jos löytäisi jonkun pruutan/ruiskepullon jolla saisi pukattua jarrunesteet väärin päin, eli ilmanusnipasta jarrunestesäiliöön.

Miten mahtaa toimia nämä ilmauslaitteet, jossa siis ruiskepullo vetää alipaineella ilmausnipan kautta nestettä ja nestettä lisätään normaalisti jarrunestesäiliöön? Saako näillä hyvin ilmat pois järjestelmästä?

joutuuko tässä nöyrtymään ja viemään romu liikkeeseen, PRKL. :(
Viimeksi muokannut CRhonkkeli päivämäärä 3.1.2013 20:39, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Huolto & korjaus

3.1.2013 19:53

Mihin suuntaan pitäisi lähteä hondan kaasaria säätelemään kun ongelmana on edelleen huono käyntiin lähtö kuumana? Pyörän käyttäytyminen on seuravaa:

Lähtee kylmänä nätisti käyntiin -> käy aluksi hyvin tyhjäkäyntiä, kunnes alkaa heikentyä ja pyörä sammuu, ellei anna kaasua -> Jos sammahtaa, hotstarttia käyttämällä ei käynnisty, mutta kun kaasua aukaisee n.1/4, niin käynnistyy.

Kuinka suuri vaikutus akran kokoputkistolla on säätöihin? Vakioputkilla menin ohjekirjan säätöjen mukaan.

Re: Huolto & korjaus

3.1.2013 20:19

Kerrohan nykyiset säädöt niin autetaan.

Re: Huolto & korjaus

3.1.2013 20:32

Jees jäi näköjään säädöt edellisestä viestistä. Eli 180 pääsuutin, 48tk, neula kolmannessa lovessa, seosruuvi 1 2/8 auki.

Re: Huolto & korjaus

3.1.2013 21:00

[^lollero^] kirjoitti:Putkea en ole vaihtanut, mutta sylinteri pinnoitettu hollannissa 2kertaa kiitettävällä arvosanalla. Hintaa tulee se n.200e mutta jälki ollut tosi hyvää, samalla selvästi kanaviakin siistitty.

Pahaa sanottavaa yleensä putkituksesta aina kuullut.


Tiiä sitte ku entinen omistaja sano, että kun oli männän vaihtanu nii pyttysä oli vähän jälkiä. Auttaako hoonaus tämmösissä mitään jos esim. Naarmuja ? Tai jos on pykälää ?

Re: Huolto & korjaus

3.1.2013 21:18

jontte92 kirjoitti:Onkos porukka täällä paljon vaihatellu noita sylinteriputkia? Itellä todennäköisesti olis semmonen eessä ja tuo pinnoitus vähän arveluttaa ku ei suomesta tunnu onnistuvan. Oulun moottorikoneistamolta kysäsin ja 180,00€ lupas sen homman koneistuksen kans. Nyt oon lähetelly sähköpostia vähän mihin sattuu ja kattelee millasia hintoja ne tarjoaa. Ois hyvä tietää joku "halpa ja hyvä" vaikka nuo ei samassa lauseessa toimikkaan :lol:

Putkituksessa palataan takaisin -80 luvulle, eli laitetaan valurauta putki alumiinisylinteriin. Kiinnileikkaamis riski kasvaa oleellisesti, eli välyksen on oltava suurempi, joka taas lyhentää männän ikää. Eli jos pyörällä aikoo oikeasti ajaa, on pinnoitus parempi vaihtoehto.

Re: Huolto & korjaus

3.1.2013 21:28

Ahaa eli sen voi jättää pois vaihtoehdoista. Vähä voi olla itsestäänselvyyksiä nämä kysymykset vaa ekaa kertaa värkkään näitten 2-tahtien kans. Tässähän tätä oppii :D

Re: Huolto & korjaus

4.1.2013 14:43

Onko kenelläkään kokemuksia tuosta Suitzaman yrityksestä? Tuolla ainakin pinnoitetaan sylintereitä ilmeisesti 240€ hintaan

http://www.suitzaman.fi/index.php/huoltopalvelut

Re: Huolto & korjaus

4.1.2013 15:02

No tossahan lukee että nekin lähettää sen hollantiin.

Re: Huolto & korjaus

4.1.2013 20:29

FOX151 kirjoitti:Jees jäi näköjään säädöt edellisestä viestistä. Eli 180 pääsuutin, 48tk, neula kolmannessa lovessa, seosruuvi 1 2/8 auki.


Kokeile avata seosruuvia lisää. Pari kierrosta auki pitäis iriittää. Jos parantuu mutta ei riittävästi niin laita 50 tyhjäkäynti suutin. Neula ja pääsuutin on ok.

Re: Huolto & korjaus

4.1.2013 21:22

CRhonkkeli kirjoitti:
arsori kirjoitti:Voisko olla vaan niin täynnä ilmaa ettei saa yhtään paineita? Koitappa lääkeruiskulla laittaa ilmausnipasta jarrunestettä, kunnes tulee jarrunestesäiliöön nestettä ;)


Ei ole kokemusta tällaisesta ongelmasta ennen. Pari kertaa renun jarrut joutunut ilmaamaan eikä se tällaista taistelua ollut. :)

Siis jos siellä on liikaa ilmaa niin eikö se enää lähde pumppaamalla kahvasta/ilmanippa kiinni-auki..?

Ei kait tuo kuitenkaan jarrunesteistä vois johtua? Kävin hakeen biltemasta jotain halpaa dot5.1 brakefluidia.

No, pitää käydä huomenna katseleen liikkeistä jos löytäisi jonkun pruutan/ruiskepullon jolla saisi pukattua jarrunesteet väärin päin, eli ilmanusnipasta jarrunestesäiliöön.

Miten mahtaa toimia nämä ilmauslaitteet, jossa siis ruiskepullo vetää alipaineella ilmausnipan kautta nestettä ja nestettä lisätään normaalisti jarrunestesäiliöön? Saako näillä hyvin ilmat pois järjestelmästä?

joutuuko tässä nöyrtymään ja viemään romu liikkeeseen, PRKL. :(


Löytykö mahdollinen vika...

Eli nyt hoksasin, että kun yritin ilmata etujarrua niin kahvasta pumpatessa ei jarrunestesäiliön pinta noussut/laskenut yhtään. Siis onkohan vikana, että neste ei yksinkertaisesti pääse säiliöstä sylinteriin? Nestepinnanhan pitäisi kohota/laskea, kun kahvaa painellaan... :eek:

Siinä nestesäiliön pohjalla on semmonen valkoinen muovikiekko jossa olikohan 4 reikää. Onkohan tuo kanavat tukossa.. Niihin kai luulis uskaltavan esim. paineilmapistoolilla puhaltaa, jos rupiais röörit aukenemaan.. :s

Kävin hakeen motonetistä MOTULin dot4 jarrunestettä sekä biltemasta sen halvan ilmausputelin, jossa letku ja se venttiili. Harmikseni en mistään kunnon mittaruiskua löytänyt.

Re: Huolto & korjaus

4.1.2013 23:59

Onko sulla siinä kahvan juuressa se säätöruuvi? Pyöritäppä sitä auki, saattaa olla että ei avaudu tarpeeksi se pumppu vetääkseen nestettä sieltä nestesäiliöstä.
Just nimittäin muistin että mulla oli ilmaus ihan mahdotonta kun oli tuo esisäätö jäänyt niin, ettei vetänyt säiliöstä yhtään nesteitä.

Re: Huolto & korjaus

5.1.2013 20:08

Kervine kirjoitti:
FOX151 kirjoitti:Jees jäi näköjään säädöt edellisestä viestistä. Eli 180 pääsuutin, 48tk, neula kolmannessa lovessa, seosruuvi 1 2/8 auki.


Kokeile avata seosruuvia lisää. Pari kierrosta auki pitäis iriittää. Jos parantuu mutta ei riittävästi niin laita 50 tyhjäkäynti suutin. Neula ja pääsuutin on ok.


Avasin pari kiekkaa ja nostin aavistuksen tyhjäkäyntiä, niin pysyy nyt käynnissä. Siitä huolimatta kaasua joutuu avaamaan jos haluaa lämpösenä käyntiin.

Täytyy ensiviikolla hakea 50tk.

Re: Huolto & korjaus

8.1.2013 20:28

arsori kirjoitti:Voisko olla vaan niin täynnä ilmaa ettei saa yhtään paineita? Koitappa lääkeruiskulla laittaa ilmausnipasta jarrunestettä, kunnes tulee jarrunestesäiliöön nestettä ;)


Kävin tänään hakeen 100ml vetävän lääkeruiskun. Liittelin ruiskun päähän lyhyen pätkän letkua ja pyöritin ohuesta rautalangasta kiristyksen liitoksiin. Aika helvetin lujaa piti puristaa kunnes tuntui, että lähti neste kulkemaan pitkin jarruletkua. Mutta niinhän tuo prkele auttoi. Pistin ensin jarrunestesäiliön pohjalle vähän nestettä että huomaisin, jos tulee ilmaa. Ja tulihan sitä, aivan helvetisti. Sitten kun ilman tulo loppui nostin nestepinnan aivan säiliön ylärajalle ja sitten ilmausnippa kiinni. Ja avot, samantien jarrukahvassa tunto. :)

Mahtavaa. 8)

Ei olisi uskonut kaiken sen pumppaamisen jälkeen, että noin helpolla se onnistuisi ilmanipan kautta ruiskulla... En tiiä olikohan tuossa järjestelmässä joku tukos, kun ensin sai painaa niin stn lujaa, että tapahtui mitään ja sitten yhtäkkiä lähti neste kulkemaan...

Re: Huolto & korjaus

8.1.2013 21:05

Hienoa! 8)

Nyt vaan koko järjestelmään tuoreet nesteet ja kovaa ajoa!