Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
4.12.2010 15:54
weeto269 kirjoitti:Missä päin ajelette talvisin? Ku tuntuu et ei oikeen missään pysty enään ajaan :-/. Minkä laisia seuraamuksia voi tulla jos sattumoisin poliisi pysäyttää kelkkareitil tai jossakin metässä kun rossilla ajelee? Toinen asia pysähtyykö
Meinasit vai pyörällä päästä kelkkaa karkuun ? Ei tule onnistumaan.
4.12.2010 16:15
En. Mutta mitä seurauksia ylipäätänsä voi tulla jos jäät kiinni jos ajat kelkkareitil,jääl,metäs. Se kiinnostaa suurimmaksi osaksi. Crossilla siis.
4.12.2010 22:39
Miltäs noi radat näytti tänään? Lavanko, Hyvinkää, Pippo?
4.12.2010 23:44
Lavanko oli ihan hyvässä kunnossa, oltiin siellä pari tuntia ajamassa.
5.12.2010 0:03
NIin ja mites noilla Anssin mainitsemilla radoilla on kestäneet nastat? Toi Toijala on ollu sen verran paha nastarenkaille että rupesin laskeskelemaan että kannattaa lähtee vähän kauemmaskin jos pystyy samoilla renkailla ajamaan useamman tunnin.
5.12.2010 0:08
OA243 kirjoitti:NIin ja mites noilla Anssin mainitsemilla radoilla on kestäneet nastat? Toi Toijala on ollu sen verran paha nastarenkaille että rupesin laskeskelemaan että kannattaa lähtee vähän kauemmaskin jos pystyy samoilla renkailla ajamaan useamman tunnin.
Lahti (Pippo) on paras tossa suhteessa. Toinen hyvä Karkkila. Noissa ajaa renkailla hyvinkin koko talven.
5.12.2010 0:10
Jos on kovempi kuski, eli antaa kaasua reilusti niin lavankoon ei varmastikkaan kannata mennä. Siellä ei kuulemma nastat kestä. Tänään pari isää valitteli että pikkupyöristä alkaa nastat irtoamaan 2h ajon jälkeen.
Karkkilan, Espoon ja Lahden radathan on savipohjaisia, joten siellä nastojen pitäisi kestää paremmin.
Hyvinkää ei ihan niin paljoa kuluta nastaa kuin lavanko, mutta kuluu ne kuulemma sielläkin ihan hyvää vauhtia.
5.12.2010 0:20
Espoossa on niin tajuttomasti kiviä että jos ajaa niissä sinne aina muodostuvissa spooreissa, on se nastoille ihan yhtä paha kuin Lavanko, vaikka ehkä vähän eri lailla (kaksi pahinta ihmisten ilmoilla sijaitsevaa rataa tuossa suhteessa).
5.12.2010 17:47
Onko porukka kymeenlaakson alueella jo käynyt ajamassa jäällä crossilla/enskalla ?
5.12.2010 19:24
Käytiin sitten faijan kanssa kuitenkin Espoossa. Viimeisen lumisateen jälkeen ei ollut ehditty aurata, ja ajetun uran ulkopuolella näytti pohja sen verran epämääräiseltä että sinne ei kovin kovaa viitsinyt lähteä sudittelemaan. Vielä en viitsinyt pilata nastoja ajelemalla spooreissa.
5.12.2010 20:08
Me kävästiin kanssa espoossa, tosin vain katsomassa missä kunnossa rata on. Radalla näytti olevan yksi ura jossa kaikki ajoivat. Ohittaminen näytti olevan todella hankalaa.
Me ollaan käyty lauantaina ja sunnuntaina vantaalla. Rata on muuten hyvässä kunnossa, mutta muutamaan kohtaan on päässyt muodostumaan aika pahoja reikiä. Esimerkiksi maalipöydässä ajolinjalla on yksi.
Nastat kyllä näytti kuluvan aika hurjasti.
5.12.2010 22:35
Kattelin juuri Vantaan moottorikerhon kotisivuilta, että 2011 kausikortti maksaa 200e/hlö ja kortin voi ostaa vain kerhon jäsen. Aikaisempina vuosina oli jäsenen ja ei-jäsenen kausikorteilla erikseen hinnat.
Positiivista uudessa systeemissä on se, että ottavat käyttöön perhekortin. Meidän tapauksessa perhekortti uudella hinnalla on 50e halvempi kuin 2010 hinnalla kolme kausikorttia ja uudella hinnoittelulla kahden hinnalla saa koko perhe ajaa.
6.12.2010 0:49
wolvie kirjoitti:Positiivista uudessa systeemissä on se, että ottavat käyttöön perhekortin. Meidän tapauksessa perhekortti uudella hinnalla on 50e halvempi kuin 2010 hinnalla kolme kausikorttia ja uudella hinnoittelulla kahden hinnalla saa koko perhe ajaa.
Missä kerhossa teillä on oikein lisenssit? Monessa kerhossahan lisenssikuskit ajaa ilmaiseksi, näin ainakin TamMc ja AMK. Ei oo kyllä halpoja kausikortteja, mutta onhan toi vähän eri luokan ratakin.
6.12.2010 16:32
OA243 kirjoitti:wolvie kirjoitti:Positiivista uudessa systeemissä on se, että ottavat käyttöön perhekortin. Meidän tapauksessa perhekortti uudella hinnalla on 50e halvempi kuin 2010 hinnalla kolme kausikorttia ja uudella hinnoittelulla kahden hinnalla saa koko perhe ajaa.
Missä kerhossa teillä on oikein lisenssit? Monessa kerhossahan lisenssikuskit ajaa ilmaiseksi, näin ainakin TamMc ja AMK. Ei oo kyllä halpoja kausikortteja, mutta onhan toi vähän eri luokan ratakin.
VMK:n "virallinen" kanta on, että heidän ei tarvitse ostaa jäseniä joten kaikki ostakoot kausikorttinsa. Itse ajattelen asian siten että kun kerho antaa omalle lisenssikuskille ilmaisen kausikorti tukee kerho oman kuskinsa ajamista. Jokainen kisakoski myös jollain tavalla mainostaa omaa seuraansa.
Kyllä VMK:kin jakaa ilmaisia kausikortteja, mutta niitä jaetaan vain harvoille ja valituille.
Koska jäsenenä voi olla useammassa kerhossa, niin meidän tapauksessa on aika todennäköistä että ajamme ensikaudella Hyvinkään moottorikerhon lisenssillä ja olemme jäseninä vantaalla. Syynä tähän on se, että hyvinkäällä tunnutaan panostavan enemmän junnuihin ja tyttöihin kuin Vantaalla.
6.12.2010 16:36
Oli muuten aika makeeta tänään ajaa lavangossa. Oltiin ajamassa ennen radan aurausta, eli päästiin ajamaan umpihangessa. Likka meni ekana radalle yhden 85 kuskin kanssa tekemään ajouraa että muutkin pääsivät ajamaan. Likka kävi myös mini-mini ja mini-radalla tekemässä uria.
Likka pääsi myös ajamaan lavangon alaparkkiksella hangessa joka ylsi pyörän napoihin saakka. Oli nimittäin likka ihan täpinöissään kun pääsi laskemaan oikein kunnolla umpihangessa. Onneksi oli videokamera mukana niin sain vähän ajoa muistikortille. Pitää pistää tuubiin jahka ehdin editoida sen.
Tollanen pehmeässä umpihangessa ajaminen on ihan uskomattoman opettavaista ja raskasta. Suosittelen ehdottomasti kaikille!