Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
22.11.2006 19:06
Micce kirjoitti:Kytkinakseli? Kumpaa tarkoitat, se mihin tulee kytkinvaijeri kiinni, vai se koneen sisällä oleva paksu akseli johon kytkinpaketti on pultattu?
Edit: Ja multa saattaa löytyä molemmat tarpeettomana.
Tämä viesti tulee vähän myöhään. Tarkotin sitä akselia joka on koneen sisällä. Eikä tosiaankaa tarvinnut levittää konetta. Riitti se, että ottaa kytkinlevyt irti, ja se tappi joka nostaa sitä kytkinlevyä. Sitten otin sen akselin ylä puoliskon ylös ja painoin meisselillä sinne reikään, ja sillä meisselillä sain sen akselin ala puoliskon. Nyt se akseli on hitsattu kiinni. Ja on kestänyt myös.
24.11.2006 14:25
Tässä nyt mietin sitä, että miten tossa Suzuki Rm säädetää tota tyhjäkäyntiä ja seosta. Kun siinä kaasarissa ei ole tyhjäkäynti ruuvia, eikä seos ruuviakaan.
24.11.2006 15:24
On siinä. Senkus jatkat ettimistä vaa.
24.11.2006 15:26
Husky 55 kirjoitti:On siinä. Senkus jatkat ettimistä vaa.
Niin ne kaveritkin on sanonu kun joskus aikoinaan samaa ongelmaa valittaessani moposta mutta entä jos tällä herralla on joku halpis kaasari missä ei niitä ruuvveja oikeasti ole... niitäkin on
eli osta joku kunnollinen 38mm (vai mikä milli kokolienee) mikuni
24.11.2006 16:40
Risord kirjoitti:Husky 55 kirjoitti:On siinä. Senkus jatkat ettimistä vaa.
Niin ne kaveritkin on sanonu kun joskus aikoinaan samaa ongelmaa valittaessani moposta mutta entä jos tällä herralla on joku halpis kaasari missä ei niitä ruuvveja oikeasti ole... niitäkin on
eli osta joku kunnollinen 38mm (vai mikä milli kokolienee) mikuni
No luulisin kyllä, että RäMässä on sentään kaasarissa säätömadollisuudet.
24.11.2006 16:49
Husky 55 kirjoitti:Risord kirjoitti:Husky 55 kirjoitti:On siinä. Senkus jatkat ettimistä vaa.
Niin ne kaveritkin on sanonu kun joskus aikoinaan samaa ongelmaa valittaessani moposta mutta entä jos tällä herralla on joku halpis kaasari missä ei niitä ruuvveja oikeasti ole... niitäkin on
eli osta joku kunnollinen 38mm (vai mikä milli kokolienee) mikuni
No luulisin kyllä, että RäMässä on sentään kaasarissa säätömadollisuudet.
No eipä välttämättä oo vakio kaasari. edellinen omistaja (perinteisesti) ostanu vaan jonku mahollisimman halvan osan vanhan tilalle.
24.11.2006 16:51
No minkä merkkinen se on? Tos on kai keihin cvk?
Itellä oli ainaki keihin -99 piikissä
24.11.2006 17:17
shadowknight kirjoitti:Tässä nyt mietin sitä, että miten tossa Suzuki Rm säädetää tota tyhjäkäyntiä ja seosta. Kun siinä kaasarissa ei ole tyhjäkäynti ruuvia, eikä seos ruuviakaan.
Jossain Keihinin kaasari malleissa tyhjäkäynti säädetään ryyppynuppia pyörittämällä.
25.11.2006 22:31
Mitenhän rm:ssä menee noi sytytyssähöt...
Kyseessä taitaa olla vm. 86 kone, ja magneetossa kiinni semmonen palikka jossa kaksi puolaa. (Kumpikin sytytyspuolia?).
Puolista lähtee kolme johtoa, punavalkoinen, punamusta ja mustavalkoinen. Sähöistä kun en käytännössä mitään älyä, niin mitenhän nämä pitäisi vetää? Väliin tarttee varmaan jonkun cdi-boksin.
Jos joku voisi antaa jotain vinkkejä mihin johdot menisivät, olisin kiitollinen. Tällä hetkellä ei tule minkäänlaista kipinää.
EDIT: 125cc, jos se ketään kiinnostaa tässä asiassa
EDIT2: <sarkasmi>Kiitos aktiivisista vastauksista :I</sarkasmi> Toi tarvitsikin jonkun hämärän mustan laatikon vielä puolien ja cdi-boksin väliin. Nyt toimii kuin unelma.
30.11.2006 14:30
ostin justiinsa Suzuki RM 125 -91 ja nyt mietin et mistä johtuu jos vaihdelaatikkoon vuotaa syylarinestettä.on muutenki pieniä ongelmia kuten esim. ykkösvaihde ei halua välillä mennä päälle.
voisitte myöskin neuvoa mikä on paras vaihdelaatikkoöljy.
30.11.2006 14:43
vesipumpun stefat todennäkösesti menny. Ei oo paha homma. Shellin gear saver on hyvää ja castrolin vastaava. oikeestaan kaikki moottoripyöriin tarkotetut vaihteistoöljyt on ok, esim. castrol, shell, belray, elf, gro, motul yms.
30.11.2006 16:44
minkä kokonen se on?vaikee löytää huolto-oppaita jne. netist
30.11.2006 19:09
Soita lähimmälle suzuki-kauppiaalle. Kyllä selviää.
30.11.2006 19:42
Kimi1984 kirjoitti:minkä kokonen se on?vaikee löytää huolto-oppaita jne. netist
harvoin huolto-oppaissa lukee stefojen kokoja. meet kauppaan ja sanot, että ostaisin vuoden 1991 piikkiseen suzuki RM:ään vesipumpun stefat. Ei pitäis olla kalliit. Mutta jos halvemmalla haluat päästä nii stefat eka irti ja ne kädessä laakeri yms kauppaan ja ostat sen kokoset stefat, jos on ihan stanu kokoa. Tää jälkimmäinen on ehkä halvempi, mutta tulee pitempi ajotauko ja pyörä vähän aikaa leväällään ku ei heti voi sitten kasata. Ittellä kävi vanhan Hondan kaa ku linkkuihin stefoja kävin hakeen laakerikaupasta ni joutu tilaamaan ja meni monta viikkoo.
1.12.2006 0:14
justiinsa...hyvä.....ei ku kelasin vaa ku katoin netist nii niitä oli nii perkeleesti niit kokoja.....eikä selitystä......
pitää kokeilla.
kiitos neuvoista.