Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
5.4.2008 16:16
Nyt tuli Kotari talliin. Ihan uskomaton ajokokemus verrattuna tohon edellisten omistajien paskomaan Yamahan kasikymppiin. Jousitus, jarrut, moottori....
125cc on oikeasti helpompi ajaa.
5.4.2008 16:31
tomm1 kirjoitti:Sellainen on myös keihineissä, mallia en tiedä, mutta cr 125 vuosimalleissa -95 molemmin puolin on tuollainen keihini.
Se keihinin malli tais olla PE, jos en aivan väärin muista.
7.4.2008 20:45
Onko 125 sx:ssä männän vaihto väli 50-60h? vai kuinka paljon harraste käytössä ne kestää?
7.4.2008 20:56
rä-xä kirjoitti:Onko 125 sx:ssä männän vaihto väli 50-60h? vai kuinka paljon harraste käytössä ne kestää?
kovassa käytössä 40h, rauhallisemmassa pidempään
7.4.2008 21:15
Kyllä mä pitäisin, "missä käytössä vain" tuota 40h ihan maksimina.
7.4.2008 22:07
ite vaihdoin 50h kohdalla 4 mäntää eikä ongelmia ole ollut, kotarikin jo myyty
8.4.2008 12:38
echo kirjoitti:ite vaihdoin 50h kohdalla 4 mäntää eikä ongelmia ole ollut, kotarikin jo myyty
Vaihdoit neljä mäntää? Saaks crossipyörii jo nelisylinterisinä ?!
8.4.2008 13:21
tarkoitin että ajoin pärrällä 4:n männän verran, vaihdon männän neljästi, aina 50h kohdalla. ajoin siis yhteensä ~200h
14.4.2008 21:57
Terve.
Mienkälainen homma on nuissa pakoaukon säätimien säätämisessa ja miten se tapahtuu tässä pelissä,tarkoitus olisi saada puotettua tehoaluetta hieman alemmas Vai olisiko jollain jotain muita hyviä vinkkejä tähän asiaan???
Pyörähän oli ktm sx 125cc -04.
14.4.2008 23:11
Vaihdat sinne jäykemmän jousen.
15.4.2008 1:32
SMK;-) kirjoitti:Vaihdat sinne jäykemmän jousen.
Piikissä ja kakssatkussa se säätäminen on helpompaa. Koneessa on kytkimen puolella yläreunassa "korkki", se on muistaakseni 24mm, niin avaa sen ja sitten siinä on semmonen nutikka mitä pyörittämällä voi löysätä tai tiukentaa jousen esijännitystä, sillä pystyy vaikuttamaan aika paljon koneen luonteeseen. sylinterin vasemmassa kyljessä on levy kiinni kahdella pultilla ja kun sen levyn ottaa pois, niin siitä kolosta voi katsella ajotusmerkkiä. vähän huonosti selitetty, mutta se on oikeasti tosi helppo ja nopea parin minuutin toimenpide.
15.4.2008 8:59
Niin niin, ja tuo toimenpide ei vaikuta millään lailla avautumisnopeuteen. Vaihdat sinne jäykemmän jousen.
16.4.2008 15:14
Varmaan löytyisi jostain tästä keskustelusta jos selaisi tarkasti kokonaan läpi, mutta kysytään nyt kuitenkin eli mitkähän olisi 01-vuosimallin ktm sx 125 sopivat suuttimet kesäksi? Ja kannattaako laittaa hieman isommat suuttimet, kun vaihtaa männän? (sisäänajon ajaksi)
16.4.2008 16:21
Hyvä lähtökohta on vaikka #190 pääsuutin ja #50 tyhjäkäyntisuutin. Kokeilemalla löytyy parhaimmat säädöt kelistä ja tapauksesta riippuen. Lämpimällä kelillä kannattaa pienentää ainakin tyhjäkäyntisuutin #48:ksi.
Näille vehkeille riittää sisäänajoksi se, että käyttää muutaman kerran moottorin lämpimäksi pihassa ja sitten vaan kovaa ajoa. Suuttimiin ei tarvitse koskea.
16.4.2008 16:35
Tuli tässä mieleen, että lukeeko jossain päin sylinteriä minkäkokoinen mäntä on oikea? A,B yms...
Meinasin vaan, että kun olisi mäntää vaihtamassa niin ei tarttis mitata ja oottaa paria viikkoa uusia osia. Vaan osais suoraan tilata oikeet osat ja iskee kiinni, jolloin homma hoituis hetkessä.