Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
30.12.2012 16:52
xQ kirjoitti:Piikkin laitoin aikanaan wisecon kampuran ja pitkästi toistasataa tuntia ajoin sillä!
Toki veivi uusittiin tänä aikana (vanha oli ehyt)
Vein uutena sen hyvälle koneistajalle mittaukseen ja suorahan se onneksi oli.
Tosin jotenki muistelen et se olis kuitenki ollu jenkki versio..
Ei siitä kauaa ole kun se valmistus sinne taiwaniin siirtyi..
30.12.2012 16:59
Voi ihan hyvin olla, että taannoin siinä piikkipojan kampurassa oli oikeasti valmistusvirhe, mutta mutta... Omaan korvaan 20 astetta kuullostaa ihan tajuttomalta virheeltä ja nopealla googlauksella ei heti löytynyt pariakymmentä sivua täynnä wisecon valmistusvikasia kampuroita. Näitä tehään kuitenkin läjäpäin ja vaikka taiwanissa olis tehty niin kyllä niilläkin niitä laitteita on.
Oma vanha piikki oli todella herkkä sen staattorin levyn säätämisen suhteen. Valehtelematta puolimilliä (tai luokkaa 1 aste) aikasemmalle ja ei enää lähteny käyntiin ja anto takapotkua. Siis silmämääräsesti vaikea edes nähdä onko varmasti samassa kohdassa kun aiemminkin oli. Niin ja tässäkin oli siis wisecon kampura ja samoin toistasataa tuntia tuli ajettua ja koneistajan mukaan suora oli.
30.12.2012 17:43
Piikkipuolelta jos etit tuolta kotariketjusta niin mototin pojista oli ainakin kolme kenellä wisecon kampurassa se kiilaura väärässä paikassa. Pohjalevyn kun oli kääntänyt niin aikaselle kun pystyy niin oli toiminu, mutta ei vieläkään kunnolla..
30.12.2012 19:27
Edelliseen pyörään ostin kans tommosen wisecon kampiakseli setin ja 80 tuntia kesti kiertokangen alalaakeri. Ei tuu enää toista wisecoa mihkään..
30.12.2012 19:57
rairairaisu kirjoitti:Edelliseen pyörään ostin kans tommosen wisecon kampiakseli setin ja 80 tuntia kesti kiertokangen alalaakeri. Ei tuu enää toista wisecoa mihkään..
Eihän 80h ole mikään huono saavutus, johan siihen vaihtaa kolme mäntääkin, siis piikkiin.
30.12.2012 21:30
Olisiko kellään antaa vinkkiä mikä voisi Hondassa olla vikana? Pyöränä 150cc Crf vuosimallia -09, kaikki uusittu konneeseen 20h sitten ja tänään teki sitten näin: normaalin ajon jälkeen sammutin pyörän napista ja n. 5 min päästä polkasin ja kuuluui pieni kilahdus johon en vielä kiinnittänyt huomiota mutta toisella polkaisulla se kuului edelleen ja kolmannella kerralla huomasin polkimen olevan jumissa, eikä liikkunut mihinkään. Kytkin toimii ja vaihteet menee päälle. Kone ei pyörinyt edes pukatessa vasta kun pukkasi kauan aikaa edestakaisin vaihde päällä. Sitten pystyi kauan aikaa polkemaan, kunnes löi taas koneen jumiin. Taas sama homma edestakas vaihde päälle ja taas pyöri kone. Nyt lähti polkemalla käyntiin eikä kuulu ylinmääräisiä ääniä. Mikä voisi olla vikana?
30.12.2012 22:15
Yhessä pyörässä oli samat oireet kun oikean puolen petari hajos ja meni semmoseen väliin että veivi ei pyörinyt, joskus saatto sen verran vaihtaa paikkaa että muutaman kiksin liikkeen verran pyöri ja taas jumiin. Ei toki lähteny käyntiin kun oli laakeri niin pahasti rikki, veikkaisin että esim joku rattaan hammas on haljennut ja menee semmoiseen väliin että jumittaa koneen kerta käyntiin lähtee. Ota kopat auki ja kato missä vika, kantsii myös kaiken varulta ottaa öljynputsari irti ja katsoa ettei siellä ole metallia. Jos on niin sitten vika on vähän syvemmällä konetta.
1.1.2013 14:27
Onko mitään järkeä vaihtaa jakoketjua crf 450 2011vm joka männän vaihdon yhteydessä?
Kuinka monta tuntia yleensä ajatte harraste ajoa männällä ja jakoketjulla?
Entä venttiilien välykset kuinka usein kannattaa tarkistaa?
Viimeksi muokannut __mikke__ päivämäärä 1.1.2013 15:55, muokattu yhteensä 2 kertaa
1.1.2013 15:41
__mikke__ kirjoitti:Onko mitään järkeä vaihtaa jakoketjua crf 450 2011vm joka männän vaihdon yhteydessä?
Kuinka monta tuntia yleensä ajatte harraste ajoa männällä ja jakoketjulla?
Sarjassamme väärässä paikassa säästöä. Se ketju taitaa maksaa sen ~40€ niin en näe syytä miksi sitä ei kannattaisi vaihtaa?
1.1.2013 22:09
201262 kirjoitti:rairairaisu kirjoitti:Edelliseen pyörään ostin kans tommosen wisecon kampiakseli setin ja 80 tuntia kesti kiertokangen alalaakeri. Ei tuu enää toista wisecoa mihkään..
Eihän 80h ole mikään huono saavutus, johan siihen vaihtaa kolme mäntääkin, siis piikkiin.
Olis silti harraste enduros saanu kestää kauemminkin...
1.1.2013 22:35
Samaisella Wisecon akselipaketilla -07 piikkiä ei saanut pelaamaan kuin kääntämällä sytyt aivan aikaselle ja sen jälkeen veivin alapään laakerit kesti n.15h
3.1.2013 13:01
Onkos porukka täällä paljon vaihatellu noita sylinteriputkia? Itellä todennäköisesti olis semmonen eessä ja tuo pinnoitus vähän arveluttaa ku ei suomesta tunnu onnistuvan. Oulun moottorikoneistamolta kysäsin ja 180,00€ lupas sen homman koneistuksen kans. Nyt oon lähetelly sähköpostia vähän mihin sattuu ja kattelee millasia hintoja ne tarjoaa. Ois hyvä tietää joku "halpa ja hyvä" vaikka nuo ei samassa lauseessa toimikkaan
3.1.2013 14:09
Putkea en ole vaihtanut, mutta sylinteri pinnoitettu hollannissa 2kertaa kiitettävällä arvosanalla. Hintaa tulee se n.200e mutta jälki ollut tosi hyvää, samalla selvästi kanaviakin siistitty.
Pahaa sanottavaa yleensä putkituksesta aina kuullut.
3.1.2013 16:48
Jarruongelmia...
Eli pyörä ktm exc300 ja Brembon jarrut, etujarru tarkemmin sanottuna..
Jarrukahvasta, kun painaa ei mitään tuntoa, ei ole painetta vaan kahvaa menee pohjaan kuin itsestään.
On koitettu ilmata ja nyt kävin ostamassa Brembon etujarrun korjaussarjankin... vaihdoin sen männän siihen jarrusylinteriin eikä mitään vaikutusta..
Laitoin jarrunestesäiliön täyteen nestettä ja rupesin pumppaamaan kahvaa, kahva pohjaan ja aukaisin ilmausnippaa jarrusatulasta hetkeksi ja takaisin kiinni. Eikö tässä vaiheessa pitäisi nipasta tulla nestettä, kun sinne on kertynyt painetta? Ei sieltä tule kyllä mitään. Ehkä ensimmäisen avauksen yhteydessä pisara jarrunestettä ja yks pieni kupla, tämän jälkeen homma hyytyy, ei vaan "irtoa" enää.
Eli vaikka kuinka vidusti pumppaa sitä jarrukahvaa ja aukaisee nippaa niin ei enää tule mitään, ei kuplaa eikä nestettä. Jarrusysteemi ei myöskään tunnu vuotavan mistään... Aivan kuin tuo jarrusylinteri ei kehittäisi sinne minkäänlaista painetta...? Mikähän tässä oikein on?
Ei tajua enää...
3.1.2013 18:18
Voisko olla vaan niin täynnä ilmaa ettei saa yhtään paineita? Koitappa lääkeruiskulla laittaa ilmausnipasta jarrunestettä, kunnes tulee jarrunestesäiliöön nestettä