17.4.2012 18:35
17.4.2012 18:38
Huhupuhetta. Ihan ensimmäinen asia on ruisku ja pikemminkin suorasuihkutus, sen ymmärtää maallikkokin. Sitten on semmosta kaikkee pientä kivaa ihan koneen perus perus rakenteeseen mitä suuret tehtaat ei oo koskaan testannu tai kehittänytkään. Oottekos esim. kuullu "atomipommihuuhtelusta"? Hollantilainen papparainen viritelly mopoonsa semmosta. 50cc myllystä lähtee +30hp ulos vaparina. Ja toisekseen 2-t kone ja sen apulaitteet on järjestelty rossin runkoon painopistettä yms. ajatellen ihan väärin. Tämän huomas Tiittanen jo 80-luvulla.Guuna kirjoitti:2t vehkeitä ei kannata enää kehittää on melko helppo ymmärtää. Ne on jo melko loppuun asti kehitettyjä.
Jep niin tietää. Ne tekee meinaa RAHAA.ammattilaiset tietää mitä tekee
Pitäskö tässä nyt sitte nostaa kättä ilmaan vai?M-Racer kirjoitti:Kuinka montaa tälle palstalle kirjoittelevaa toi motocrossin luokkajako koskettaa henkilökohtaisesti
Niin tai mihin on varaa. Löytyy joo luokkia, mutta onko ne reiluja?Harrastelijat ajakoon kaksitahdilla tai nelarilla ihan kummasta tykkää, kisakuskeille löytyy luokkia kalustosta riippumatta.
Tjaa miksi se olis halvempi jos se on parempi?Voin vannoa, että jos vaikka Kawasaki tulisi täysin uudella 2t ruiskupelillä ensi vuonna markkinoille, niin se ei olisi pätkääkään halvempi kuin noi nelarit.
Niin tai sitten me vaan kerrotaan täällä mitä kaiken hienon takana voikaan olla... Oks sulla oikea kuva ja mistä se on saatu?Syy miksi tähän jaksaa edes puuttua, että 2t fanaatikot suoltaa tota propagandaa niin paljon tänne nettiin, että jollain aloittelijalla ei ole mitään mahdollisuutta saada oikeata kuvaa asiasta kun näitä lukee.
Onhan noita nelareita ollu. Loppujen lopuks mulla niistä on tainnu jäädä hanskaan enemmän kokemusta ku sulla, jos et edes oo yhteenkään täystuhoon vielä törmänny.Lisäksi monella 2t fanaatikolla ei tunnu olevan mitään muuta kokemusta nelareista kun netin välityksellä ja mitä kaverin kaverilta on kuullut...
Totta. Jonkun aikaa hinnat olisivat pilvessä.hp199 kirjoitti:Varmaankin pahin mahdollinen tilanne olisi jos japsit ajettaisiin tilanteeseen jossa niiden olisi ruvettava kehittämään kaksitahtisia menestyäkseen.
Seurauksena olisi aika äkkiä kakstahtareita joissa olisi suorasuihkutusta, paineöljyvoitelua, ym muuta monimutkaista ja kallista tekniikkaa.
Samantien saisi sanoa hyvästi edullisille harrastepyörille joitten tekniikan ja korjauksen voi hallita kuka tahansa.
17.4.2012 19:11
Anssi_L kirjoitti:Tosin Yamaha aloitti koko modernien 4T-krossien aikakauden. No, ehkä into vähän hiipui myöhemmin kun puolikkaassa on vieläkin se sama kone.
17.4.2012 19:31
zeizei125 kirjoitti:Miksi M-Racer Honda on pystynyt pudottamaan nelareidensa hintoja jatkuvasta kehitystyöstä huolimatta? Eikös tässä pitänyt olla kysynnän ja tarjonnan laki? Hondan pikkunelari maksoi viime vuonna 8590eur. 2012 pyörään on tullut edelleen kehitystä, ja muutoksia viime vuodesta, mutta nyt hinta on 6990eur. Se on 1600 euroa halvempi 2012? Eikö kehitys maksakkaan mitään, vai eikö Honda mene kaupaksi?
17.4.2012 21:30
rossipoika kirjoitti:Huhupuhetta. Ihan ensimmäinen asia on ruisku ja pikemminkin suorasuihkutus, sen ymmärtää maallikkokin. Sitten on semmosta kaikkee pientä kivaa ihan koneen perus perus rakenteeseen mitä suuret tehtaat ei oo koskaan testannu tai kehittänytkään. Oottekos esim. kuullu "atomipommihuuhtelusta"? Hollantilainen papparainen viritelly mopoonsa semmosta. 50cc myllystä lähtee +30hp ulos vaparina. Ja toisekseen 2-t kone ja sen apulaitteet on järjestelty rossin runkoon painopistettä yms. ajatellen ihan väärin. Tämän huomas Tiittanen jo 80-luvulla.Guuna kirjoitti:2t vehkeitä ei kannata enää kehittää on melko helppo ymmärtää. Ne on jo melko loppuun asti kehitettyjä.
rossipoika kirjoitti:Jep niin tietää. Ne tekee meinaa RAHAA.Guuna kirjoitti:ammattilaiset tietää mitä tekee
17.4.2012 22:23
17.4.2012 22:35
17.4.2012 22:58
rossipoika kirjoitti:Kuuleppa Hermanni hiiri. Opiskele mitä tarkottaa lepo-ja liukukitka ja pohdi sen jälkeen selityksesi pätevyyttä. On myös olemassa se tosiasia, että rr:ää ajetaan kestopinnoitteella ja rossia hiekalla.
17.4.2012 23:57
kunto-63 kirjoitti:Mutta tohon salaliittohommaan vielä... Ei nyt tarvii kovin mielikuvituksellista salaliittoa edes rakentaa, onhan se nyt aika selvää että valmistajat tahtoo että ammattilaiskisoissa ajetaan niiden välineillä. Ja isoimmat valmistajat tietysti sponsoroi kilpailuja. Ja jos et usko, että sponsorit määräävät sarjojen sääntöjä niin et tiedä miten kapitalismi toimii.
18.4.2012 0:22
18.4.2012 10:41
18.4.2012 13:36
18.4.2012 15:58
ilexxx kirjoitti:Eikös luulisi että, jos tehtäisiin vaikkapa 450 kuutioinen 2-tahtinen nykytietämyksellä parhaalla mahdollisella alustalla ja tekniikalla, ja se viritettäisiin suunnilleen vastaamaan moottorinluonteeltaan isoa nelaria, se olisi aika tasaväkinen, jossei muuta, niin edes pienen painoeron vuoksi ? En ymmärrä miksei näin voisi olla. Mutta mitä tulee noihin huoltokustannuksista itkemiseen, niin veikkaan, että jos 4-tahtisten motocross-pyörien viritys-aste olisi edes pikkaisen matalampi ja varaosat eivät olisi sikahintaisia, niin 4-t olisi huomattavasti halvempi peli ajella. Nyt tulee eroa jonkin verran 2-t j 4-t korjaamisessa, koska kuitenkin 2-tahdissa tarvii vaihtaa muutama sikahintainen osa vähemmän toistaiseksi..
18.4.2012 18:00
Guuna kirjoitti:Miksi ei kaikissa uusissakaan nelareissa ole vielä tätä maanmainiota ruiksua? Autoissakin jo vanhahtavaa tekniikka, joten miksi ei tehty heti alunalkaen ruiskullisia nelareita? Ei se katsos ihan niin yksinkertaisa ole, eikä varsinkaa maallikko tajua mitään eroa kaasarin ja ruiskun välillä.
Loppuosa viestistä kuullostaa jo niin absurdilta, että mahtaako olla edes tosissaan kirjotettu? Sun pitäs pistää oma lafka pystyyn ja sunnittella oma mopomallisto. Lupaan harkita merkin vaihtoa.
18.4.2012 18:11
M-Racer kirjoitti:Kai te tiedätte paine AMA:n sääntömuutoksen syntyi alunperin vuosituhannen alussa kun EPA alkoi kiristää Kalifornian päästömääräyksiä ja vuoteen 2006 mennessä oli tarkoituksena tulla voimaan niin kireät päästömääräykset ettei kaksitahdilla olisi voinut ajaa maastossa luvallisesti. Idea ei todellakaan tullut AMA:n ja tehtaiden puolelta, mutta jenkkien lainsäädännön mukaan on mentävä, koska se vastaa yli 30% maailman mp-markkinoista ja offroad puolella vieläkin isompaa osaa.
Joka on näköjään luotu aikaisemmin kuin zeizein varsinainen nimimerkki... Ei siinä. Aika samoilla linjoilla zeizein kanssa mennään.Yzi kirjoitti:rossipoika on zeizein salanimimerkki