Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

11.9.2006 21:09

Keijo-crossi kirjoitti:Niin no sillon se on ehkä kannattavaa jos sen rikkinäisen saa pilkkahinnalla ja on tuttuja millä on samoja raatoja ja siihen rikkinäiseen käypään kaikki kunnossa olevat osat saa melkein ilmaiseksi. Mut tosiaan mielellää säästää kunnon pyörään rahaa Ikävää korjailla semmosia aina joka ajon jälkeen.


juu se on siis 89 vuotinen. 550 pyytää, ei oo paha. ja vaihelaatikko on tosi hyväs kunnossa, ei mitään ylimääräsiä ääniä kuulunu ja vaihteet vaihtu hyvin ja kytkin oli myös hyvässä kunnossa. luulenpa että eon saa kuntoon männän vaihdolla ja kaasarin putsauksella??

11.9.2006 21:16

entäs se etujarru? senkin korjaus maksaa. ja luulempa että ei riitä koneesees pelkkä männän vaihto. kuulostaa siltä, että se joka tota myy on esimerkiks ilmanputsarin pessu "vuosihuollon" yhteydessä, joten voi olla jälkiä pytyssä. ota virtapuolen koppa/kansi irti ja kokeile onks välystä ku magneettoa heilutat/yrität heiluttaa. saa jotain kuvaa koneen laakerien kunnost.

12.9.2006 9:42

Joku kysyi 95-03 125 cr, niin moottorin käytettävyys huonontunu uudempaan päin, ajettavuus parantunu(paitsi 98 ).

12.9.2006 16:18

Mikä on 125cc sylinterin kannen pulttien kiristysmomentti?
Niin ja vm on -01

12.9.2006 16:29

25Nm? Villi veikkaus..

12.9.2006 16:58

Pykis kirjoitti:Joku kysyi 95-03 125 cr, niin moottorin käytettävyys huonontunu uudempaan päin, ajettavuus parantunu(paitsi 98 ).

En oikeen ymmärrä mitä tarkoitat käytettävyydellä, voisitko tarkentaa, kiitos.

12.9.2006 17:28

Tehoalue, sen venyvyys ja laajuus. Hankala hallita kun niin "piikikäs".

12.9.2006 17:32

Pykis on ihan oikeessa! Uudemmissa mailleissa CR:n koneet on tekniikaltaan vähän heikompia, viimesin koneen "vahva" malli on 2001. En nyt siis tarkoita että uudemmat lahoavat radalle, mutta ovat kuulemma tekniikaltaan vähän vaisumpia (vai miten sen nyt sanoisi). Toivottavasti esitin asian oikein :)

12.9.2006 17:39

Ahaa, kiitoksia

12.9.2006 17:56

Spade kirjoitti:vai miten sen nyt sanoisi

Tehottomia.

12.9.2006 21:19

Mulla on Honda cr 125 -97 ja kun mun takaiskari meinaa olla vähän liian löysä niin kuinka sitä vois säätää vai onko paras viedä jonnekin huoltoon ? ja kuinka paljon niiden olisi hyvä laskea kun kuski istuu penkille ?

12.9.2006 21:22

100mm on aika hyvä ohjesääntö.

12.9.2006 21:39

Mutmut, jousesta ja kuljettajasta riippuen 100mm kiristetty jousi voi olla jo niin pännissä ettei ole "tyhjää" kun tiputtaa pyörän pukilta, jos jousi on ihan pännissä niin tietää mitä tekee hypyissä ja pateissa muutenkin.

~2.5cm tyhjää ja jos jousi on liian löysä et pohjaa ihan yhtenään niin jäykempää jousta.

Tämä neuvo nyt on mitä on mut, liika kiristäminen tuo ajamiseen ongelman jos toisenkin.

12.9.2006 22:58

Osaatko FactoryKX sanoo ku oot ilmeisesti Pirisen rukkia jonku verta tällä kaudella ruuvaillu (?), että mitkä ois jousen ihanne "sag"-luvut kotariin? Mulla nyt 40mm pyörän omasta painosta, 100mm (muistaakseni)kuskin kanssa. Ohjekirja neuvoo 35/ 90-105 tavoteltavaks, mut aikas könkön tuntunen..

12.9.2006 23:42

No tohon nyt vaikuttaa niin paljon sekin kuinka takaa ajat, millanen on keulan asetus ja millanen on iskarin shimmitys (ja prog?), ettei pysty ihan hatusta heittämään vastausta. Teillä normallikokosilla kun kuskin pituuskin vaikuttaa jo moneen asiaan.