Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
28.12.2012 21:22
Vaihoin tänään vaihteistoöljyt kotariin ja pistin sitten öljyjen vaihto ruuvin takaisin koneeseen kiinni. Kiristin (en hiki hatussa) ja sitten naps ruuvin kärki/hattu katkesi ja toinen osa ruuvista jäi koneeseen. Mites sen saa koneesta irti? Että kun harmittaa kun sai kaasarin laitettua säätöihin ja sitten käy näin. Yllättävästi minä oon täällä taas apuja vailla.
Eli tuollanen ruuvi ja katkesi just tosta mistä kierteet alkaa:
http://i.ebayimg.com/20/!BpBWUqg!2k~$(K ... Q~~_35.JPG
28.12.2012 21:42
Kokeile saako sitä pyöritettyä talttapää ruuvarilla.
28.12.2012 21:54
Napautin vähän sitä ja magneetti liikahti taaemmas ja sitten vain ruuvailin sen ulos. Uskomattoman helppoa kerrankin!
28.12.2012 22:20
CRhonkkeli kirjoitti:OA243 kirjoitti:
V***u korkeus merestä? Ei google vaan osais auttaa? Oma-aloitteisuudesta tässä oli kyse.
.
Etkö nyt oikeasti tajua, että tuo kysyjä
ei kysynyt korkeutta merenpinnasta vaan vähän monimutkaisempaa asiaa, -
miten korkeus merenpinnasta vaikuttaa siihen kaasarin säätöihin.
En ymmärrä, selitä nyt oikeasti mulle tyhmälle miten tuossa ei kysytä korkeutta merenpinnasta? Kysyttiinhän siinä sitten asiaakin mutta jos ei saa selville korkeutta merestä päijät-hämeessä niin ei ehkä kannata koskee siihen pyörään.
8ade8 kirjoitti:Mitä tuo korkeus merestä tarkoittaa/ vaikuttaa? Mikä se on suomessa (päijät-hämeessä)?
Lisäks sen kaasarin pohjan ois voinu ottaa auki ja vilkasta, 2min homma max. Nää nyt pääasiassa häiritsi.
Joskus aikasemmin oon varmaan jostain pienemmästäkin sanonu mutta tää oli nyt kyllä perusteeton paikka tohon sun hyökkäykseen. Saahan täällä kysellä, helpompaa vaan ois kirjottajalle ja varsinkin lukijalle kun ei kyseltäis itsestään selvyyksiä. Mutta ihan miten vaan.
Niin ja myönnetään nyt että toi mun aamuöinen vastaus oli aika naurettavan yliampuva mutta pääpirteissään kumminkin sitä mitä tässä haen takaa.
29.12.2012 12:49
Minä en ymmärrä, kun porukka vetää täällä herneet nenään aloittelijoiden kysymyksistä. Ei kukaan ole seppä syntyessään (ei edes OA243).
29.12.2012 13:23
JM82 kirjoitti:Minä en ymmärrä, kun porukka vetää täällä herneet nenään aloittelijoiden kysymyksistä. Ei kukaan ole seppä syntyessään (ei edes OA243).
Näinpä. Mut kyllä se vähän ihmetyttää välillä kun ei ohjekirjaa ole, sitä ei hankita eikä googlea omatoimisesti käytetä.. Itse olen näitä hyödyntämällä oppinut tekemään kaikki perushuollot itse, mutta en tiedä kuinka hyvin olisin alkuun pärjännyt jos en olisi joskus saanut vinkkejä
29.12.2012 15:30
Noniin, tässä sitä ollaan taas merkkiuskovaisena. Teen tässä vähän isompaa remppaa mopoon ja alkaa toi budjetti (mitä ei ole ikinä linjattu) repeileen kun kattoo lompakkoo ja tilausta. Säästäisin tollasen satasen jos uskaltaisin tilata wisecon kampura/kiertokanki setin missä tulee runkolaakerit, stefat ja neulalaakeri mukana. Kun taas toinen vaihtoehto on proxin kampura/kiertokanki. Kertokaa joku oikeasti kokemuksen syvälllä rintaäännellä että onko toi wiseco hyvä valinta? En tiedä mistä tämäkin taas tulee mutta kaissitä on taas kuullu joskus jotain huonoa noista wisecon kampuroista niin joku taas kummittelee. Faktoja?
29.12.2012 15:41
Piikki sx/exc kampurassa ainakin ollu kiilaura väärässä kohdassa. En muista paljonko mutta tais olla 20 astetta myöhässä.
Ite en wisecoon koskisi enää ku valmistus siirtyny kehitysmaihin..
29.12.2012 15:52
Oolrait, kiitos! Olin malttamaton ja laitoin proxin tilaukseen.
29.12.2012 17:55
No itsellä nyt ollut kesän wiseco kiinni, ja kyllä nuo pelot kummittelee takaraivossa, kun olen tosiaan myös lukenut paljon pahaa niistä.. Mutta on se toiminut, enkä ole mitään ongelmaa huomannut, liekkö sitten ettei sitten kuitenkaan kestä kauaa...
29.12.2012 19:23
Kertokaa näin niinkun tyhmälle miten kiilauran paikka (ts. magneeton/vauhtipyörän asento suhteessa kampiakseliin) vaikuttaa sytyksen ennakkoon?
29.12.2012 19:25
http://www.youtube.com/watch?v=qmaFD4YnpnQSiinä video Wisecon kampurasta, made in taiwan...
Laakeripinnasta heittoa 2satkua milleissä, tuon verran sais olla maks akselin päästä. Jos on tuota laatua niin ei ole petarit pitkäikäisiä kun täristää niin paljon että paikatkin tippuu hampaista.
30.12.2012 0:35
JiiPee1305 kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=qmaFD4YnpnQ
Siinä video Wisecon kampurasta, made in taiwan...
Laakeripinnasta heittoa 2satkua milleissä, tuon verran sais olla maks akselin päästä. Jos on tuota laatua niin ei ole petarit pitkäikäisiä kun täristää niin paljon että paikatkin tippuu hampaista.
Ehkä mä oon sitten siinä mielessä saanut maanantai kappaleen, kun ei se tuntunut täristävän yhtään enempää ku vakio kampurakaan.
Onneks näin päin. Kai se menee niin et kyl sielt yks ok kappalekkin saadaan silloin tällöin ulos.
No en osais kyl ite valmistaa yhtään kampiakselia, niin ei oo kyl varaa valittaakaan jos sattuis vähän kieron saamaan xD
30.12.2012 0:58
Siitähän se kiinni on että miten suoraan ne sen kampuran ovat tehtaalla kehdanneet rihdata. Onko siellä vaan joku ropotti mikä latoo limput ja kiertokangen prässiin ja sillä hyvä vai joku pikkupoika ruokapalkalla naputelemassa perstuntumalla limppuja ''suoraks'' niin en tiedä.
Kannattaa aina uusikin kampuran suoruus tarkistaa jos vaan löytyy heittokello.
30.12.2012 15:47
Piikkin laitoin aikanaan wisecon kampuran ja pitkästi toistasataa tuntia ajoin sillä!
Toki veivi uusittiin tänä aikana (vanha oli ehyt)
Vein uutena sen hyvälle koneistajalle mittaukseen ja suorahan se onneksi oli.
Tosin jotenki muistelen et se olis kuitenki ollu jenkki versio..