Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
21.9.2011 21:18
jo kirjoitti:Bream kirjoitti:Helpottaa vielä et omas pihas koittaa et se kytkin toimii kunnolla. Itte kasasin kotarin kytkimen momentilla blaa blaa. Ja sain stumpattua koneen pariin otteeseen radan taimmalle kierrokselle, sekä kasteltua tulpan äkäsellä mutta myöhäsellä kaasun avaamisella.
Homma oli vain siitä kiinni et hieman pätasaisesti kirinyt kytkimen. Eli kun kirit sitä kytkintä, tee se ristiin kirimällä. Älä kerrallaan yhtä aina kiri. Eka ristiin 1/4, sit 3/4 ja sitten loppuun. Itse sitten viel aukasen pari kierrosta ja säädän samalle kireydelle.
En nyt muista minkälainen kytkin kotarissa on, mutta ei japseissa ainakaan näin voi käydä. Ristiin kiristäminen on aina hyvästä, mutta kun kaikki pultit pistetään pohjaan niin parin nm ero momentissa ei aiheuta tuollaista. Koska jousi on joka tapauksessa painettu samalla voimalla painelevyä vasten, koska pultin alla oleva rikka pohjaa keskiössä olevaan kierreosaan.
No periaatteessahan sen pitäs tasaseen mennä tossakin kuhan vaan ruuvaa pohjaan. Mutta, otin auki.. vetelin kasaan näppituntumalla ristiin kirien nätisti, niin että vastus tuntuu. Pyörä pystyyn, tulille ja kytkin irroitti niin ku pitikin ja tatsi on tasanen. Mitään muuta en tehnyt kuin avasin ja kasasin uudelleen.. paitsi et momentti jäi tallin hyllyyn. Ratalajien pyörissä jotkut on kokeillu noita momentteja, mutta ei niillä vaan tasaan saa kirittyä jousia. Mut se onkin eri leikki. Joka ajokerran jälkeen kun puretaan ja kasataan niin siihen on tullu hyvä näppituntuma kymmenessä vuodessa.
21.9.2011 21:30
en tiä mistä ongelmasi johtui, muttei ainakaan tuosta. Jousen esijännityksen määrän muutosta tarkotat, mutta jos kiristää pultin pohjaan niin että se rikka pohjaa silloin esijännityksen määrä on vakio.Koska rikka ei tästä mihinkään liiku kiristät sitä pulttia sitten 10 tai 50nm.
21.9.2011 21:31
pmc kirjoitti:pmc kirjoitti:... mutta muista oikea momentti (yleensä noin 10-14nm)
Siis monentilla ei ole muuta väliä kuin se, että ei pilaa alumiinista kierteitä kiristämällä kytkinjousien pultteja liian tiukalle.
Ja kannattaa hieman painaa jousta alaspäin ensimmäisten kierrosten ajan ettei kierteen alkuosa kärsi.
21.9.2011 21:34
Siinä on aavistuksen ero, että pieni vastus tai momentilla pohjaan. Ei ehkä kovin kummonen mutta toiminnallisesti tarpeellinen. Mitään muuta en muuttanut. Levyt pitää kyl uusia, mut näil nämä ajokelit loppuun.
21.9.2011 22:08
Klankki kirjoitti:Olisko jollain myydä KX:än takakatteita, tai mistä moisia saisi, tarvetta ei ole täydelliselle katesarjalle, vaan takakatteille
Vastauksia?
21.9.2011 22:08
Mutta ei niitä voi jättää sillä tavalla että et kiristä pohjaan asti, muuten ajan kuluessa lentää pultteja ja kytkinlevyjä.
21.9.2011 23:44
Ainut kerta kun on auennut on ollut, että jousi ja ruuvi on vahingoittunut. Tämä kokemus NEB:n kuivakytkimistä joissa ei ole pohjaa mihin asti kiriä. Jousi joka puristaa ulos päin toimii lukkona hyvin ja estää pyörimisen.
22.9.2011 19:04
Mikäs on meikän 85, ku alkanu tekee sillälailla, että ku vaihan vaihetta ylöspäin nii ottaa ensin hirveätkierrokset vaikkei kaasua melkeen ees käytä ja sitte heti sen jälkee alkaa booaamaan eikä meinaa lähteä oikein liikkeellle. Piikki on olematon, joten varmaan männänvaihon aika, ku on sillä vanhalla mentykki jo varmaa joku +50h?
Ja mitäs mäntäsarjaa te ehotatte, että kelpaako tollane n.80e sarja tälläselle harraste ajajalle?
Kiitos!
22.9.2011 19:27
läpät myös vaihtokunnossa?
22.9.2011 21:25
kuulostaa että olisi tosi laihalla seos, imuvuoto? mäntä satsin hinnalla nyt ei niin merkitystä merkillä ennemmin. Prox,oem.
23.9.2011 0:15
Jos jollain myynnissä 89-91 vm. 125cc KX:n pyttyä, kaasaria ym. osaa, niin yv!
23.9.2011 11:22
kannattaa käydä kattomassa purkuosat.net
28.9.2011 21:27
Iltaa.
Mulla tuli Kawaan vähä ongelmia tossa viimekesänä ja nyt aattelin alkaa sitä kattelemaan. Eli nokkaketju katkes ja eisiinä muuten mitään ongelmaa olis ollu, mutta ku se lohkas mukanaan metallia koneesta.
http://s295.photobucket.com/albums/mm12 ... G_1189.jpgEli mitäs tolle kannattas tehdä? Pitäskö viedä hitsattavaks johonkin ammatti-liikkeeseen vai mahdollisesti jatkaa tota metallinpalaa, joka näkyy parissa kuvassa?
Pyörä on siis Kawasaki KX 250F -05
8.11.2011 0:40
Jos jollaki myyä kx250f:n penkkiä niin laita YV:tä.
30.11.2011 21:04
Onkos porukalla kokemusta tollaisesta 2010 Kawasaki KX250F:stä? Mitään tyyppivikoja, heikkouksia sekä millainen on ajettavuudeltaan?