Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
23.11.2011 15:46
Hyvä rengas! Todellakin kestää. 1500km taisin ajaa viime talvena, paljon pintajäisellä asvaltilla ja aika myöhään kevääseen sulalla asvaltilla. Eilen kun kävin kellarista kaivamassa renkaat vaihtoon niin en kyllä osannu sanoa miten päin se rengas oli ollu kun ei ollu mitään kulumisen merkkejä.
23.11.2011 16:42
No entäs tekeekö sillä mitään sitte kunnon lumispoorissa? Sikäli mielenkiintonen rengas ois jos pääsis valkokilpisellä tietä pitkin ajelee enskapätkälle, kun ei kuljetuskalustoa satu olemaan.
Toisaalta liukupohjien kanssa voi tulla jänniä hetkiä liikenteessä..
23.11.2011 21:05
Enpä tiedä onko soveliasta mainostaa mutta teen sen kuitenkin. Tässä olisi hyvä setti kotaristille. Ammatiltani olen sorvari eli mahdolliset pienet akseli muunnokset varmaankin onnistuvat.
http://www.nettivaraosa.com/moottoripyo ... et/1238662
26.11.2011 2:02
Aattelin nyt kuitenkin hommata kunnon enskapiikit, ja samalla sitten uusia sisärenkaan. Kestääkö bilteman sisäkumit hyvin piikeillä ajoa? Jos paineet on siellä 0.8-1.0 bar.
4.12.2011 14:56
TJII kirjoitti:Oliskos jollain tarvetta motorenkaan nastoittamille michelin AC-10 enskanastoille 21/18?
Eturengas uusi ( ajettu kilometri ennenkö pyörä levisi alta), takasesta puuttuu muutama nasta, mutta kovemmassakin harrastekäytössä tällä ajaa vielä helposti pitkään.
Hintana vaikkapa 200€. Nopein vie.
YV tai nolnelnol-4430870
Kokeillaas vielä jos joku tarvisi.
5.12.2011 19:20
Ostin Kings piikkirenkaan mopoon. Kysyisin onko ne ihan hyvä laatusia? Lähteekö piikit nopeesti irti tai jotain semmosta?
5.12.2011 21:43
mopedi poika kirjoitti:Ostin Kings piikkirenkaan mopoon. Kysyisin onko ne ihan hyvä laatusia? Lähteekö piikit nopeesti irti tai jotain semmosta?
ei ne mopossa kyllä mihinkään lähe. asfaltilla jos ajat niin kuluu kyllä..
10.12.2011 0:43
Sain renkaat pois vanteilta meni noin 40 min? MUTTA nyt rupesin miettii että miten pyöräytän noi piikkirenkaat niille vanteille? jotn vinkkejä mistä kannattas alottaa yms
! Kiitos!
10.12.2011 0:56
http://teamvirkki.1g.fi/www/tekniikka/r ... aihto.html Tossa on ihan hyvät ohjeet. Tietysti sen renkaan voin laittaa paikalleen monella eri tavalla, mutta sovella vähän sen mukaan mikä tuntuu helpoimmalta
Ekoilla kerroilla on varmaan tärkeintä pysyä rauhallisena, koska sen sisäkumin saa helposti rei'ille
10.12.2011 14:11
http://www.youtube.com/watch?v=_zh6WHEaH1YTuo on hyvä video, hahmottaa hommat helpommin videolta.
Eilen vahdoin ekaa kertaa renkaan ja ihmekyllä onnistuneesti. Ei oo tullu edes polkupyörän rengasta vaihdettua.
Elikkäs, lisäsin samalla vannelukon koska jouduin renkaanvaihtohommiin pyörähtäneen renkaan takia.
Nyt sitten oikeet rengaspaineet ja lukon kiristys, miten kireelle tuo lukko laitetaan?
10.12.2011 19:16
Probleema onse, että ne piikkirenkaat on niin jäykät ettei tunnu olevan mitn toivoo saada sitä vanteelle, eilen kun yritin niin jouduin seisoo siinä päällä ja repii niin raivolla sitä että sain ees sisäkumin sinne!
11.12.2011 1:24
Otat sen kumin irti ja laitat jotkut palikat sinne väliin ja jätät sen renkaan levittymään. Ja hommat kannattaa tehä jossain +20 asteessa eikä ulkolämmössä. Ja tiukoissa kohissa lämmittää kuumailmapuhaltimella sen kohan, sit vääntää.
11.12.2011 1:45
Ja nastarenkaat on vaan sen jäykkyytensä takia hankalat, tosi vittumaiset jos ei oo renkaita aikasemmin vaihtanu. Kyllä itellä on nastojen kanssa yleensä hiki päällä ja rystyset verillä ennenkun molemmilla vanteilla on renkaat.
11.12.2011 5:12
Joo ei mitn, on meillä ihan lämmin talli
pitää koittaa tolla puhaltimella vähän lämmittää niitä renkaita ku tästä huomisen olosta eka selviän, Kiitos !
11.12.2011 17:13
Paljos olisi oikea paine piikkirenkaisiin eteen ja taakse? Kysesssä 125 kawasaki. Ajelen pääsääntöisesti peltoradalla ja välillä metsän puolella.