Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

30.9.2009 20:19

samuli91 kirjoitti:
jerwwe kirjoitti:
Oretna kirjoitti:Toi ilmotuksen pyörä on varmasti hyvässä kunnossa siinä mitään, mutta ton ikäsiin pyöriin varsinkin husseen ne osat on aika kiven alla ja jos löytyykin niin ovat hinnoissaan. Mä laskisen sen sillain, et ajaa sillä suurinpiirtein niin kauan ku kestää vaan kestää ja sit se oli siinä. Voi kestää satunnaisessa mökkikäytössä 10v. tai sit se leviää ekalla ajokerralla.

juu kiitoksia. pitääpä laittaa tuo husse korvan taakse :)

Tuolla hinnalla saa saman vuotuisia tai uudempiakin japsipyöriä kuten hondan crrää. Osiakin löytyy varmasti helpommin.

No eikö niissä oo tiheemmät huoltovälit entä tossa husses? 8o

30.9.2009 20:29

samuli91 kirjoitti:
jerwwe kirjoitti:Pitäs saaha mökille jonkilaine rossi ostettuu ja mielellää semmone vääntävempi peli ettei tartte kokoaja huuattaa niinku piikkisiä. Nelarit tuppaa oleen sen verran kalliita että mielummin 2t. Mietin tommosta hussee http://www.nettimoto.com/viewVehicle.ph ... ike=835160 Pitääkö huoltaa samallai ku 250 rosseja ku tuoha on kummiski enska peli että onko matalaviritteisempi ja onko millasia vehkeitä muuten nuo vanhemmat wr:t että onko niissä paljo vikoja yms? :roll:

Jos et huoltaa osaa tai vaan muuten luota 2tahtisiin niin tuolla 1700 eurolla saattaa löytyä joku Honda nx250 tapainen kestävä, mutta "laiska" soratie-enduro. Ja vaikka noissa vanhemmissa (90->) pyörissä kuinka olis pitkät kuitit huoltohistoriasta niin aina saattaa joku pienen pieni kulutusosa präsähtää :roll: Kokemusta on..

No joo, nx250 on kestävä ja laista, menee se nyt paremmin kuin Skain 230cc, mut ei sen iskarit yhtään kummosemmat oo. Mulla on myynnissä yks, 1690e ja taakse laitettu täysin säädettävä iskari, keulaa parannettu, ajettu niiden jälkeen pari kk silloin tällöin.

30.9.2009 22:52

jerwwe kirjoitti:Pitäs saaha mökille jonkilaine rossi ostettuu ja mielellää semmone vääntävempi peli ettei tartte kokoaja huuattaa niinku piikkisiä. Nelarit tuppaa oleen sen verran kalliita että mielummin 2t. Mietin tommosta hussee http://www.nettimoto.com/viewVehicle.ph ... ike=835160 Pitääkö huoltaa samallai ku 250 rosseja ku tuoha on kummiski enska peli että onko matalaviritteisempi ja onko millasia vehkeitä muuten nuo vanhemmat wr:t että onko niissä paljo vikoja yms? :roll:

Mulla on joskus ollu tommonen mantsa husse,ihan toimiva peli,mutta kyllä se ampui ihan samalla lailla kuin sen aikaiset crossi kakspuokitkin,eli yhtä paljon saat huoltaa.

30.9.2009 23:17

leppape1 kirjoitti:

Mulla on joskus ollu tommonen mantsa husse,ihan toimiva peli,mutta kyllä se ampui ihan samalla lailla kuin sen aikaiset crossi kakspuokitkin,eli yhtä paljon saat huoltaa.

Joo no millaset huoltovälit nois 250 on ku kummiski koneet vähä matalaviritteisempiä entä piikkisissä? :roll:

1.10.2009 8:53

jerwwe kirjoitti:
leppape1 kirjoitti:

Joo no millaset huoltovälit nois 250 on ku kummiski koneet vähä matalaviritteisempiä entä piikkisissä? :roll:

Sekä piikissä että puolikkaassa 2t pelissä suht samanlaiset huoltovälit. Jos et kisaa aja ja naru ei aina kireellä niin öljyt 5-10h ja mäntä 50-70h jne. Eikä tuo husse yhtään sen matalaviritteisempi ole kuin esim Hondan CR.

1.10.2009 16:54

samuli91 kirjoitti:
jerwwe kirjoitti:
leppape1 kirjoitti:

Sekä piikissä että puolikkaassa 2t pelissä suht samanlaiset huoltovälit. Jos et kisaa aja ja naru ei aina kireellä niin öljyt 5-10h ja mäntä 50-70h jne. Eikä tuo husse yhtään sen matalaviritteisempi ole kuin esim Hondan CR.

Tämäpä selvä, kiitoksia :P

1.10.2009 20:27

Nyt kysysin, että ekaa enska pyörää hankkimas siis iha mettäpolku, monttu yms.. ajoo et kannattaako ottaa yamaha yz250f vai ktm 250sx-f... noitten välillä oon mietiskelly... Ku noi yamahat näyttäs olevan aikas paljon halvempia nii mites näkyykö laadussa yms? Kiitos

1.10.2009 21:12

ksysylen vaan että mitä pyörää suosittelisitte kun ajattelin alottaaa enskan ajamisen harraste mielessä että nelaria vai 2t ja kuinka iso kun olen noin 100kg painava ehdotelkaa jotain

1.10.2009 21:50

2 puokki joutuu paljon vähemmälle rasitukselle kuin piikkinen, jonka seurauksesta sitä huollat vähemmän. Kaveri ajoi männällään 2 puokilla 180 tuntia ja sanoi, että mitä sitä hyvää mäntää vaihtamaan vielä kun kerran potkua vielä löytyy :D piikkisellä vaihdatkin siinä 50 tunnin kieppeillä.

1.10.2009 22:09

No toi on jo pikkasen puppua, samalla kuskilla samassa ajossa saman merkkisellä ja tyyppisellä pyörällä ei ero ole tuonne päinkään, 1:2 max. Ja puolikkaan kans ihan turha puhua tehosta männänvaihtokriteerinä, siinäpä vasta oiva tapa narauttaa kone kun kuumana nysväämisen päätteeks kerran avasee ja sit kaasu kii. Piikissä huomaa paljon löysempikin kuski tehoeron, puolikkaan männän ajaa helposti sileeks.

2.10.2009 10:59

karbe kirjoitti:ksysylen vaan että mitä pyörää suosittelisitte kun ajattelin alottaaa enskan ajamisen harraste mielessä että nelaria vai 2t ja kuinka iso kun olen noin 100kg painava ehdotelkaa jotain

Jos raha ei ole este niin ottaisin jonkin 250 nelarin ensimmäiseks pyöräks. Nelipuolikas voi olla turhan raju jossei kokemusta ennestään löydy. Jos taas mahdollisimman halpaa käyttökelpoista pyörää etit niin vanhempia 2tahtisia saa reilusti halvemmalla.

3.10.2009 22:32

samuli91 kirjoitti:
karbe kirjoitti:ksysylen vaan että mitä pyörää suosittelisitte kun ajattelin alottaaa enskan ajamisen harraste mielessä että nelaria vai 2t ja kuinka iso kun olen noin 100kg painava ehdotelkaa jotain

Jos raha ei ole este niin ottaisin jonkin 250 nelarin ensimmäiseks pyöräks. Nelipuolikas voi olla turhan raju jossei kokemusta ennestään löydy. Jos taas mahdollisimman halpaa käyttökelpoista pyörää etit niin vanhempia 2tahtisia saa reilusti halvemmalla.

raha ei ole hirveän iso este mutta tuommonen vanha 2t ei ole hirveen mieluinen kun niissä on ihan koko ajan jotain vikaa kokemusta on isän kautta olen ajatellut 250 nelaria mutta mikä merkki/vuosimalli olis ja osien saanti myös pitäisi olla kohdallaan

3.10.2009 22:53

Seuraavaks pyöräks hommaan luultavimmin 125 2t tai 250 4t. Aattelin myös 150 Hondaa, mutta jää luultavasti melko nopeaan pieneks ?

Minkälaisia huoltokustannuksia noista nelareista löytyy, taitaa tulla kalliimaks ku piikki ?

3.10.2009 23:08

karbe kirjoitti:
samuli91 kirjoitti:

raha ei ole hirveän iso este mutta tuommonen vanha 2t ei ole hirveen mieluinen kun niissä on ihan koko ajan jotain vikaa kokemusta on isän kautta olen ajatellut 250 nelaria mutta mikä merkki/vuosimalli olis ja osien saanti myös pitäisi olla kohdallaan

Varmaan sopusuhtasimmat hinnat on noilla japsinelkuilla. Osien saantihan on nykyään helppoa mut parempi jos tiiät mitä merkkiä alueesi motoliikkeet erityisesti edustaa.

Itsekkin päätyisin jälkiviisaana hieman uudempaan nelitahtiseen rossiin.. :D

valinta

4.10.2009 19:24

eli sanokaa kumpi olis teho ja ajettavuus suhteelta parempi kx85 vai yz85 ja en oo löytänyt noitten polle määriä niin niitäkin kyselisin? :D