Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
5.9.2008 14:17
No niin, tapahtumat lähenee
Koeajopäivän rata on nyt suunniteltu. Rata lippu siimoitetaan tapahtumaa edeltävänä iltana.
Radalla on muutama nopea osuus ja muutama hitaampi osuus. Kokeneimmille kuskeilla on mahdollisuus ajaa myös pieni extremekoe jos haluvat. Muuten rata soveltuu kaikentasoille kuskeille. Radan pituus on n.1,5-2km.
Muutamien kyselyiden takia on tarkennettava, että tapahtuma on tarkoitettu vain Shine koeajoa varten. Eikä siellä saa ajaa muilla pyörillä, ei tapahtumaa ennen tai jälkeen. Kenelläkään ulkopuolisella ei ole lupaa mennä ajamaan rataa. Ajolupa on saatu vain koeajotapahtuma päivälle ja meidän järjestämälle tapahtumalle.
Koeajo tapahtumaan löytää perille osoitteesta
Siuntiontie 398, Siuntio. Risteyksestä eteenpäin on ohjeviittoja perille.
Tervetuloa.BTW: Tapahtumissa meillä on pyörissä kovia tarjouksia, kannattaa tulla zekkaamaan
8.9.2008 7:00
siistejä ovat juu
, kuinkas motit on laulanu? ja minkälainen on alusta?
8.9.2008 7:38
Hyvin on pelannut. Kuvan pyörällä on nyt ajettu reilut 40tuntia. Perustekniikalle ei ole tarvinnut tehdä toistaiseksi mitään. Nyt pitäisi tarkistaa varmuuden vuoksi venttiilinvälykset.
Jousitukselle en ole tehnyt muuta kuin vaihtanut 5 öljyt eteen ja säätänyt takaa muutaman naksun paluuvaimennusta lisää. Tämä ei ole mikään pakollinen muutos, vaan omien mieltymysten mukainen hienosäätö.
8.9.2008 18:15
Miten tehot riittää pehmeällä alustalla?
8.9.2008 19:58
Tehot on tähän mennessä riittänyt kaikilla alustoilla. Ainoastaan jyrkissä nollasta lähtevissä lentohiekkamäissä voisi vähän kaivata lisähevosvoimia. Tai ei sielläkkään niinkään huipputehoja vaan venyvyyttä yläkierroksilla.
Tämäkin korjautuu kun saamme uuden mallin Yingang koneella. Se kiertää 9000rpm ja huipputeho on 8500rpm:ssä. Tosin voi olla, että sitten menetään zongshenin ilmakoneen jyhkeän alavääntö?
8.9.2008 20:50
Millaiset vaihde välitykset näissä on? Onko EN ja MX vaihteistoissa eroa? Mitä eroa EN ja MX pyörissä yleensäkkään on? Millaiset vaihdevälit on tulevassa Yingang moottorissa?
9.9.2008 8:06
kurseikko kirjoitti:Millaiset vaihde välitykset näissä on? Onko EN ja MX vaihteistoissa eroa? Mitä eroa EN ja MX pyörissä yleensäkkään on? Millaiset vaihdevälit on tulevassa Yingang moottorissa?
Emme ole saaneet tehtaalta vaihteiston välityssuhde lukuja. Perstuntumalla ihan ok välitykset perusenskaan, ei ole isoja "portaita" välitysten suhteen. Isoo kovaa crossiin pienimmät vaihteet ovat aavistuksen lyhyitä. Mutta eihän niitä tarvitakaan kun ajetaan isoa kovaa
Vaihteistot on samoja molemmissa malleissa.
MX ja EN mallin erot on valot/johtosarja/mittaristo/kaasukapula/jarruvalokatkaisijat. Alusta, moottori ja vaihteisto yms. ovat samoja.
Yingangin vaihteistoväleistä ei ole myöskään tullut mitään tietoa, mutta siinä on yksi vaihde(6) enemmän.
9.9.2008 17:32
Onko kauppa käyny jo kuumana, vai onko vielä ees shinejä maassa enempää kun yks.
9.9.2008 18:38
Ei se nyt ole vielä ihan kuumana käynyt
Muutamia pyöriä on mennyt maailmalle, mutta yksikään ei ikävä kyllä ole mennyt kilpakäyttöön. Pitänee itse vain ajella enemmän kisoja niin saa edes vähän kisanäyttöjä sille.
9.9.2008 22:24
Tämä nyt on vaan ihan mun mielipiteeni, mutta tuommosen pyörän markkinasegmentti osuu mun mielestä aika tarkkaan ei-niin-vakavissaan kisaaville ja ennen muuta aloitteleville harrastajille. Ja silloin olis tärkeintä se, että pyörän sais valkokilpisenä. Aloitteveat ei halua hankkia pakua, eikä autossakaan ole välttämättä edes koukkua. Ellei se hirveemmin hytise niin se menis vielä matkaendurokuskeillekin, niille ketkä haluaa vähän kevyempää ja painottaa enempi niitä maasto-osuuksia. Eli tonni veroja päälle ja veikkaan että kontti olis myyty ennen kuin se on maassakaan. Ainakin isojen kanssa, pienetkin varmaan liikkuisivat aika liukkaasti. Tosin isoillehan tulee veroja jo vissiin pari tonnia.
9.9.2008 23:25
Joo ja en tiedä mutta luulen, että crossin ajoon tuossa ei tehot eikä alusta riitä, paitsi ehkä vasta-aloittelijalla, mutta ominaisuudet loppuu kyllä nopsaan kesken.
Harraste endurossa toi saattaa mennäkin ihan ok, en myöskään minä usko että kovin moni kilpaa-ajava, luokasta riippumatta, tuollaista ostaa.
10.9.2008 9:17
Kilvellisyys on tosiaan työalla, mutta se ei vielä toistaiseksi vielä mahdollista. Tehdas tekee töitä se asian eteen. Olen siinä samaa mieltä, että kauppa kävisi varmasti vielä aktiivisemmin jos saisimme nämä kilvelliseksi.
Tuosta evertonin kommentista sen verran, että on totta että tosissaan kilpaileville ja huipputuloksia hakeville koneen tehot loppuvat nopealla baanalla kesken. Mutta kyllä itselle alusta on ihan hyvin riittänyt. Enkä itse ole ihan vasta-alkaja. Ajokokemusta n.28v joista 10v. kilpaillen eritasoilla. Tämän hetkeiset mitat kuskilla on 185cm/95kg eli ei ihan hyöhensarjasta
Ei muuta kuin kaikki koeajamaan sunnuntaina pyöriä. Veikkaampa että moni yllättyy positiivisesti
12.9.2008 20:32
Mitä eroo mahtaa olla tämän
http://www.motot.net/talli/72527 ja ton sun myymän välil?
12.9.2008 20:56
Ei mitään samaa vaikka on samassa maassa valmistettu. Mutta tässä nyt muutama erimerkki.
- Shine on aito merkki ei suomalaisen maahantuojan kehittämä brändi.
- Shinessä on täysalumiinirunko + swingi. Samussa rautarunko + rautaswingi yms. osaa raudasta, mitkä on Shinessä alumiiniä.
- Eri moottorin valmistaja: Shine zonghen, Samu Loncin
- Eri iskarin valmistaja: Shine fast ace, Samu ?
- Shinessä oikeasti säädettävä jousitus(edessä jatakana molemmat säädöt), Samu ?
- Shinessä joustovarat n.300mm edessä ja takana. Samussa OF:n testin mukaan 200mm edessä ja 80mm takana.
- Shinen mitoitus kopiota länsimerkeistä + Samussa kiinalaista desingia?
- Shine painaa 110kg, Samu ilmoitusten mukaan 125kg
Ja varmasti paljon muutakin.