Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
24.3.2006 20:21
Jos kiinnostaa Blackbirdin tarrat 96-01 125-250 YZ:aan ni pistäkää privaa...
27.3.2006 13:20
mistäs sais sylinterin tai mitä kannattais tehdä vanhalle kun on pinnoite mennyt??
28.3.2006 21:33
mukavastihan tommonen piikkinen jami WHM:n kannella potkii
28.3.2006 22:04
Ja se vhm:n kansi tuo siihen hirveesti lisää ruutia.
28.3.2006 22:21
Mut se oli tärkee muistaa sanoo, saa rispektii mopopojilta.
28.3.2006 22:21
Mikes kirjoitti:Ja se vhm:n kansi tuo siihen hirveesti lisää ruutia.
Itseasiassa se tuo siihen ruutia huomattavasti. Alhaalta ihan ylös saakka. Keskellä ero on kaikista huomattavin.
28.3.2006 22:34
Ei se kansi itsessään kauhean merkittävä muutos ole. Paljon enemmän saadaan sylinterin ja pakoputken muutoksilla ja siihen vielä sytkäennakot mukaan. Väitän et vakio vehkeessä se kansi on täysin turha ja varsinkin jonkun sunnuntaiajelijan käsissä.
28.3.2006 22:46
FoXi kirjoitti:Mikes kirjoitti:Ja se vhm:n kansi tuo siihen hirveesti lisää ruutia.
Itseasiassa se tuo siihen ruutia huomattavasti. Alhaalta ihan ylös saakka. Keskellä ero on kaikista huomattavin.
Mikä siinä kannessa tuo lisää tehoa? Onko palotila erimuotoinen, vai puristus korkeampi? Ei kai siinä muuta eroa voi olla, kun tuo 2t kansi ei kovin kummallinen laite ole. Tämä ei ole vittuilua, mutta haluaisin tietää. Mulla on omassa portattu sylinteri ja sovitettu lohkoihin, sekä äikkäriä muutettu. Noilla muutoksilla kone on kyllä kiukkuisempi, ainakin muita vakiopiikkejä.
Jake
28.3.2006 23:02
uijui kirjoitti:FoXi kirjoitti:Mikes kirjoitti:Ja se vhm:n kansi tuo siihen hirveesti lisää ruutia.
Itseasiassa se tuo siihen ruutia huomattavasti. Alhaalta ihan ylös saakka. Keskellä ero on kaikista huomattavin.
Mikä siinä kannessa tuo lisää tehoa? Onko palotila erimuotoinen, vai puristus korkeampi? Ei kai siinä muuta eroa voi olla, kun tuo 2t kansi ei kovin kummallinen laite ole. Tämä ei ole vittuilua, mutta haluaisin tietää. Mulla on omassa portattu sylinteri ja sovitettu lohkoihin, sekä äikkäriä muutettu. Noilla muutoksilla kone on kyllä kiukkuisempi, ainakin muita vakiopiikkejä.
Jake
Porattu sylinteri ja sovitettu lohkoihin? Ei se silon oo enää mikää piikki..
Se palotila on tiukempi ja paremman muotonen. Kannen ansiosta kannattaa käyttää tolueenia joka taas tekee sen, että pääsuttimen kokoa saa nostaa todella reilusti... kun seos on suurempi ja palaa nopeammin kuin normi seos niin miksei siitä olis hyötyä.
[edit] tolueeni nostaa oktaaneja joka kasvattaa palamisen nopeutta
28.3.2006 23:12
Portattu, siis aukkoja on muotoiltu ja kanavat tasoitettu/muutettu muotoa. Tuossakin laitteessa joutuu käytäämään hieman suurempaa suutinta, jäällä sellasia 550-560.
Eli siinä vhm:ssä on pienempi palotila?
Jake
28.3.2006 23:17
Nyt et oo tajunnu tolueenin käyttöideaa. Se nostaa bensan oktaanilukua, mut ei se pääsuuttimen kokoon suoraan vaikuta. Idea on että puristuksia voi nostaa ja sytkäennakkoa aikaistaa eikä kone rupea vielä rottimaan (ennenaikainen hallitsematon palotapahtuma). Sitä kautta saadaan huomattava tehon lisäys, ei millään suuttimen koon suurentamisella.
28.3.2006 23:42
Mikes kirjoitti:Nyt et oo tajunnu tolueenin käyttöideaa. Se nostaa bensan oktaanilukua, mut ei se pääsuuttimen kokoon suoraan vaikuta. Idea on että puristuksia voi nostaa ja sytkäennakkoa aikaistaa eikä kone rupea vielä rottimaan (ennenaikainen hallitsematon palotapahtuma). Sitä kautta saadaan huomattava tehon lisäys, ei millään suuttimen koon suurentamisella.
niin ja jos ei kasvata suuttimia ni poks tänks ja moro. tajusit varmaa ton mun viestin, en jaksanu satuilla kaikkea.
30.3.2006 8:51
Onko näillä osilla varustettuna minkä verran erua vakio yyzetaan? Mulla on hgs-tehoputki, boyesenin teholäpät ja vertexin kisamäntä.
30.3.2006 8:58
-YaMaHa Yz 125- kirjoitti:vertexin kisamäntä.
voi perkele!