Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

kk

6.7.2005 21:36

No johan tuli munaset paikat.Mulla on se tarra varmaa lentäny huis helevettoo siitä ja nyt katastus mies alko vinkuu et se kuuluis hommata ja arvatkaapas paljo uus maksaa! 100e vaan :D
Onks se minkä kokoinen suurin piirtein? cm x cm?

6.7.2005 22:22

olisko ollu joku 6x3 noin näkömuistilla. Mullakin on se lähteny livohkaan.

6.7.2005 23:57

Oottekos kokeillu vakiotulpan tilalle jotain vastaavia?

Itse kokeilin BR9EIX iridium tulppaa, enkä huomannut mitään muuta eroa vakio BR9EVX:ään kuin, että iridiumtulppa pätki korkeilla kierroksilla.

EMC:n myyjä vakuutteli että muuten sama tulppa, mutta iridiumytimellä.
Varmaan olisi pelannut jos olisi vaivautunut säätämään vähäsen, tiedä sitten.

6.7.2005 23:59

juu br tai b9eg on hyvä, ja ton evx:n hinnalla saa noita jo aika monta.

7.7.2005 0:08

erkhart kirjoitti:juu br tai b9eg on hyvä, ja ton evx:n hinnalla saa noita jo aika monta.


Jepso. Perkeleen kallishan tuo EVX on.

7.7.2005 2:33

erkhart kirjoitti:juu br tai b9eg on hyvä, ja ton evx:n hinnalla saa noita jo aika monta.

Omassani tuo b9eg on ainakin vakiotulppana, semonen tuli ostettua ny viime remontin yhteydessä vanhan, hyvin 8 kuukautta kestäneen, Denson w27es-v:n tilalle. Ei siinäkään vielä mitään vikaa edes ollut, mutta kai se hyvä on välillä vaihtaa ni ei sitten vituta jossain keskellä mettää, et miksen vaihtanu sitä sillon ku meinasin.
Viimeksi muokannut Fleshgear päivämäärä 7.7.2005 23:20, muokattu yhteensä 2 kertaa

7.7.2005 22:19

Kun noissa uudemmissa kotareissa on se 26mm etuakseli, niin onko niissä se napa erilainen, vai onko laakereiden holkit vain erikokoiset?

8.7.2005 16:28

Fleshgear kirjoitti:Omassani tuo b9eg on ainakin vakiotulppana, semonen tuli ostettua ny viime remontin yhteydessä vanhan, hyvin 8 kuukautta kestäneen, Denson w27es-v:n tilalle. Ei siinäkään vielä mitään vikaa edes ollut, mutta kai se hyvä on välillä vaihtaa ni ei sitten vituta jossain keskellä mettää, et miksen vaihtanu sitä sillon ku meinasin.


Mitenkäs nuo muuten eroavat toisistaan? Kun tuossa EVX:ssä on kärki helvetin pieni, kun taas EG:ssä semmonen "normaali".

Anteeksi huono termien käyttöni.

8.7.2005 16:35

Eikös toi EVX oo vaan joku platinatulppa. ns. heh.. "kisatulppa".

9.7.2005 1:57

Skotti kirjoitti:Eikös toi EVX oo vaan joku platinatulppa. ns. heh.. "kisatulppa".


Jos näin on niin katu-uskottavuushan lisääntyy heti puolella...not.

Mutta kiitos selvennyksestä. :) Voisi huomenna käydä tuon B9EG:n ostamassa ja vertailla vähän.

11.7.2005 13:25

Tuota, kun meinasin ostaa nuo krossivälit kun radalla ei kertakaikkiaan voi ajaa kuin 1 vaihteella (2. vaihteella booaa ja lopulta pysähtyy) niin alumiinisia rattaitahan ei kannata ostaa? kuulemma hajoaa nopeasti.. No minkäslaiset ja monilenkkiset ketjut kannattas ostaa? suht halvat, koska nuo ketjut on katkastu ja niis ei oo yhtään säätövaraa ja kun takaratas on 10 piikkiä isompi niin ei ketjut riitä.. ja onkos ne ktm:än krossivälit ne 13/52 ? kun mulla on tuossa 14/42 ja ei jaksa kuin ykkösellä radalla.. :p

11.7.2005 16:49

Renthal rattaat ja DID ketjut nii pelittää varmasti väleistä ei oo tietoo kotariin.

11.7.2005 16:59

ne taitaa olla 13/50

11.7.2005 17:41

Elä ihmeessä osta niitä halvimpia ketjuja! Saat olla koko ajan kiristämässä ja ne ku kuluu nopeesti jonka takia saa sitte vaihtaa rattaatki turhan pienellä tuntimäärällä. Ei oikeestaa mitää väliä onko alumiini vai rauta/teräs ratas, koska kesto samaa luokkaa. Teräs on vaan painavampi ja halvempi. Ketjuthan on 520 jaolla ja yleensä taitaa olla 118 vai 120 lenkkiä myytäessä. Laakson Veikolta varmaan saat edullisimmin ja laatukamaa. Kaveri asuu Järvenpäässä (www.kolumbus.fi/veikkolaakso)

13.7.2005 4:23

Joo noi renthalin rattaat on ihan ykköset. Ei kulu millään