Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
3.1.2010 16:25
Kervine kirjoitti:Otat sen muovikopan pois minkä alla kaasuvaijerit ovat. Siellä vivustossa ei ole kuin yksi ruuvi niin väärää et pysty säätämään. Itse säädän niin, että käännän ajoituksen niin aikaiselle että osuu jo luistiin ja siitä sitten pikkuhiljaa myöhäisemmälle.
Joo kiitos vielä kerran. Nyt tuli säädettyä, mutta testaamaan pääsee vasta kun hommaan uuden toisen kaasuvaijerin, kun se oli näköjään aika rispaantunut. Aika helppoahan tuo olikin sitä suihkua säätää.
4.1.2010 1:39
Kervine kirjoitti:Ei Hondassa kyllä suuttimien vaihtoa varten tartte purkaa yhään mitään. Neulan nostoon pitää tankki ja penkki käyttää irti.
Mitä sää selität??? Ota nyt silmä käteen ja ellei auta, niin meisselit, EI MILLÄÄN pääse Hondan kaasari kääntyyn siellä palkkirungon välissä, pakko vetää takakautta pois. Hondarossin omistajalle lohdutukseks, X-mallissa sit vielä kaiken lisäks ei pääse ohjaileen sitä kumikurkkua sormin pakoilleenkaan, että silikooni vaan ja koittaa muljauttaa samaan aikaan kuin takahäkin... ol kyllä niiiiiin perseeestä vehe säätää, vielä sen kukkuraks että sitä tartti oikeesti säätää toisin kuin Jamppia (kerran ja kunnossa aina, eikä tarvinnu kun löysää pari klemmaria).
4.1.2010 9:51
SMK) kirjoitti:Kervine kirjoitti:Ei Hondassa kyllä suuttimien vaihtoa varten tartte purkaa yhään mitään. Neulan nostoon pitää tankki ja penkki käyttää irti.
Mitä sää selität??? Ota nyt silmä käteen ja ellei auta, niin meisselit, EI MILLÄÄN pääse Hondan kaasari kääntyyn siellä palkkirungon välissä, pakko vetää takakautta pois. Hondarossin omistajalle lohdutukseks, X-mallissa sit vielä kaiken lisäks ei pääse ohjaileen sitä kumikurkkua sormin pakoilleenkaan, että silikooni vaan ja koittaa muljauttaa samaan aikaan kuin takahäkin... ol kyllä niiiiiin perseeestä vehe säätää, vielä sen kukkuraks että sitä tartti oikeesti säätää toisin kuin Jamppia (kerran ja kunnossa aina, eikä tarvinnu kun löysää pari klemmaria).
Kyllä ne ainakin hondan pikkunelarissa pystyy suuttimet vaihtaan alakautta. Ainakin mulla on niin että kun ottaa ketjusuojan irti niin pääsee pitkälläkin ruuvarilla ruuvaamaan sen tyhjäkäynti suuttimen irti.
Just vaihdoin talvisuuttimet sisään. Neulan säätöön pitää se tankki ja penkki ottaa pois.
4.1.2010 12:50
juurikin niin. itse vaihdoin kanssa vain kaasaria kääntämällä. millaset talvisäädöt tohon 08 pikkunelkkuun pitäis olla. vaihdoin pelkän pääsuuttimen 180, muut suuttimet on vakiot ja pyörä on vakio tekniikaltaankin.
4.1.2010 13:18
Itsellä on 52 alasuutin ja 175 ylä ja neula kolmannessa. Mulla on tosin säädetty tuosta kaasarista kiihdytyspumppua ja voisi vieläkin isomman alasuuttimen laittaa. Ja peli on -06
Se taulukkohan antaa näille noin -10 keleille sen 172 ja 45 ala. Yleensä ne pitää kohtuudella paikkansa.
4.1.2010 13:58
Oon vaihtanu pääsuuttimen ihan räikällä ja TK:n pitkällä meisselillä. Laita siihen 08 malliin pääsuutin kirjan mukaan 180 tai 182 ja TK suutin 45 tai 48. Jos tuntuu että pyörii laihalla 1/4 kaasulta niin tilaa siihen satkun tai kaksi vakiota ohuempi neula.
4.1.2010 13:59
SMK) kirjoitti:Kervine kirjoitti:Ei Hondassa kyllä suuttimien vaihtoa varten tartte purkaa yhään mitään. Neulan nostoon pitää tankki ja penkki käyttää irti.
Mitä sää selität??? Ota nyt silmä käteen ja ellei auta, niin meisselit, EI MILLÄÄN pääse Hondan kaasari kääntyyn siellä palkkirungon välissä, pakko vetää takakautta pois. Hondarossin omistajalle lohdutukseks, X-mallissa sit vielä kaiken lisäks ei pääse ohjaileen sitä kumikurkkua sormin pakoilleenkaan, että silikooni vaan ja koittaa muljauttaa samaan aikaan kuin takahäkin... ol kyllä niiiiiin perseeestä vehe säätää, vielä sen kukkuraks että sitä tartti oikeesti säätää toisin kuin Jamppia (kerran ja kunnossa aina, eikä tarvinnu kun löysää pari klemmaria).
Eläkä aina viisastele vai pittääkö ottaa video miten vaihdan ne suuttimet?
4.1.2010 22:14
moro! mulla on honda cr80 vm.2001. honda on alkanut äkillisesti kastelee tulppii eikä lähe edes käyntii, ei ees lupaa. oon vaihtanu tulpan ja ilmanputsarin monta kertaa mutta ei silti lähde käyntiin
auttaisiko jos vaihtaisin isomman suuttimen?
samaan aikaan alkoi kovat pakkaset
4.1.2010 22:31
Click kirjoitti:moro! mulla on honda cr80 vm.2001. honda on alkanut äkillisesti kastelee tulppii eikä lähe edes käyntii, ei ees lupaa. oon vaihtanu tulpan ja ilmanputsarin monta kertaa mutta ei silti lähde käyntiin
auttaisiko jos vaihtaisin isomman suuttimen?
samaan aikaan alkoi kovat pakkaset
juu kattele ny kaasarin säädöt alkuun..
4.1.2010 22:44
morjensta. pitää ny lähtee neuvoa kysymään talvisäädöistä. eli pyöränä sx-f 250 kisasäädöissä. bensan sekaan oon laittanu jäänestoo ja toisen syylärin eteen viritelly pahvin, että sais lämmöt pysymään.
pitäiskö suutimmia vaihtaa isompaan, kun ajelen yleensäkkin vaa pienillä pakkasilla -5 - +5 ja tähän asti pyörä toiminu koko kierrosalueella samaan tapaan kuin ennenkin?
4.1.2010 23:15
Kervine kirjoitti:Eläkä aina viisastele vai pittääkö ottaa video miten vaihdan ne suuttimet?
No kävinpä itse ottamassa sen silmän käteen ja niin vaan näyttäis kääntyvän ihan siinä paikallaan, että pääsee alaviistosta jopa näkeen mitä tekee. Eipä tainnut sittenkään olla siinä -04 X:ssä suuttimien vaihto se syy miksi kaasari tartti irti ottaa. Olin kyllä ihan varma, mutta näin se muisti vaan pettää joskus ja pahasti. Kiitokset sulle maltillisesta vastaanotosta, nyt oikeen hävettää
5.1.2010 9:42
Luulenpa, että oot Leak Jettien kanssa rustaillu kuun kaasarin olet irroitellu. Sekin kyllä onnistuu kulmameisselillä ilman irroitusta.
5.1.2010 11:05
No varmasti senkin, koska sen pyörän ongelma oli nimenomaan ne äkkikuolemat kaasun avaukseen, minkä takia se kaasari oli useammankin kerran kädessä. Oli kyllä ensimmäinen ja viimenen nelari, jonka kanssa piti tukin ylityksiinkin ajaa kytkimellä kuin 2T:lla, pelkällä kaasulla oli ihan fifty-sixty sattuuko nokka nouseen vai sattuuko nokka sukeltaan.
5.1.2010 15:44
OA19 kirjoitti:Nyt mä oon sitten lopullisesti ihan sekasin noiden talvisäätöjen kanssa. Yks kerta nyt ajettu nastoilla n.15? asteen pakkasessa kesäsäädöillä, ihan reippaastihan se kulki, mutta mua huolestuttaa että olis laihalla, ja lämpeni tosi hitaasti.
185 pääsuuttimen vaihdoin 195:een kun sattu löytyyn sellanen tallista, mutta pitikö sitten neulaan, tk-suuttimeen tai seosruuviin koskea?
5.1.2010 15:59
tk pykälän isommaks ja toi pääsuuttimen muutos sulla on aika rankka, koittasin ensin mieluummin 190:llä ja jos ei täyskaasulel heitettäessä kyykkää, miksi suurentaa ylipäänsä? Neulan kanssa mieluummin niin, että ellei se kyykkää nopeessa kaasun avauhksessa, anna olla koskematta.
Nelari kyllä räkii ja paukkuu ja kyykkää nopeissa kaasun muutoksissa, jos on laihalla. Seosruuvia voi vähän avata, jos tuntuu hankalalta käynnistää tai kokeilla ainakin vaikuttaako, jos räkii kaasusta päästäessäs.