Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
12.5.2015 22:42
Moi tarttisin pikaista apua 250cc 1993vm hondan kanssa. Eli olen ajanut pyörällä nyt 10h ja viime ajokerralla meni tulppa (brisk LR14C) no vaihdoin uuden (BR9EG) ja ajoin pyörällä noin 30min ja taas meni no laitoin vielä uuden että pääsisin montulta kotio (B9EGV) ja ajoin noin 1km kun sekin meni eli mikä pyörää riivaa kun yhtäkkiä rupesi syömään tulppia. Ajo on ainoastaan montulla ajelua joten piikillä en pahemmin vinguttele. Pyörä röpöttää vähän puolikaasulla mutta muuten toimii hyvin siinä on myös HGS putki, ja kaasari uskoakseni vakio. Suuttimet ovat ps,178 tyhjäkäynti,55 ja neula keskimmäisessä lovessa, läpät eivät raota, putsari on puhdas jne.
20.5.2015 9:26
sittiäinen kirjoitti:Moi tarttisin pikaista apua 250cc 1993vm hondan kanssa. Eli olen ajanut pyörällä nyt 10h ja viime ajokerralla meni tulppa (brisk LR14C) no vaihdoin uuden (BR9EG) ja ajoin pyörällä noin 30min ja taas meni no laitoin vielä uuden että pääsisin montulta kotio (B9EGV) ja ajoin noin 1km kun sekin meni eli mikä pyörää riivaa kun yhtäkkiä rupesi syömään tulppia. Ajo on ainoastaan montulla ajelua joten piikillä en pahemmin vinguttele. Pyörä röpöttää vähän puolikaasulla mutta muuten toimii hyvin siinä on myös HGS putki, ja kaasari uskoakseni vakio. Suuttimet ovat ps,178 tyhjäkäynti,55 ja neula keskimmäisessä lovessa, läpät eivät raota, putsari on puhdas jne.
HGS on laaja-alainen putki, vois suutin asetukset mätsätä kohtuu hyvin prosarin tai fmf fattyn asetusten kanssa
http://www.fmfracing.com/RiderSupport/JettingCenter siellä ehdotetaan suuttimiksi 175/55/ neula N1369 3 lovessa.
http://www.procircuit.com/jettingspecs siellä ehdotetaan suuttimiksi 175/55/ neula N1368 3 lovessa.
Mä kokeilisin tiputtaa tyhjäkäyntisuutinta 52 tai 50:ksi..Usein tuo tulppien syöminen johtuu liian rikkaasta seoksesta tyhjäkäynti ja 1/4 kaasun alueilla varsinki jos torvi auki ei ajeta kovin paljoa..vanhemmis kuin 2002 vm CR250 on muistaakseni tulppana BR8EG, ysin tulppa voi olla vähä kylmä sun ajeluun.
23.5.2015 18:28
Juu kiitos vastauksesta sklitva. Tosiaan laitoin br8es tulpan nii toimii taas ja ilmaruuvvia vähän avasin lisää. Huoltomanuaali olisi kiva jos joku voisi linkata, pyörä siis 250 honda cr 1993.
Ja kertokaas millä tuon valkoisen tankin voi putsata uuden näköseks kun alapuolella parit naarmut ja haalistunut niin onko mitään keinoa millä saisi tehokkaasti valkoisen taas
24.5.2015 13:21
sittiäinen kirjoitti:Juu kiitos vastauksesta sklitva. Tosiaan laitoin br8es tulpan nii toimii taas ja ilmaruuvvia vähän avasin lisää. Huoltomanuaali olisi kiva jos joku voisi linkata, pyörä siis 250 honda cr 1993.
Ja kertokaas millä tuon valkoisen tankin voi putsata uuden näköseks kun alapuolella parit naarmut ja haalistunut niin onko mitään keinoa millä saisi tehokkaasti valkoisen taas
kaveri joskus entisöi oman 89 kx125, ja muistaakseni tosi hienolla vesihiomapaerilla sai tankin uudenveroiseksi..auton maalipintaan tarkoitettua hiomatahnaakin voi koittaa, mutta sillä saattaa olla jonkilainen hapettava vaikutus..ainaki maalipinta hapettuu jos tahnaa jää maalipintaan eikä vedä heti normivahaa päälle..
26.5.2015 23:42
Juu hiomatahnalla sai suht hyvän. Onko mitään paikkaa mistä saisi tuon vuotiseen uudet katteet, vanhat kärsineet aikalailla
stormilta saisi erikseen kaikki mutta tulisi pirusti kalliimmaksi kuin sarjana mutta mistä saisi ?????
18.6.2015 17:10
Saako jarruletkun päähän vaihdettua tätä päätyä? Koitin käydä pikasesti sääskien seassa pyörittelemässä tota pientä mutteria mutta ei se tuntunu liikkuvan mihinkään.
24.7.2015 2:58
Moi eli kysyisin vähän noista 250cc 2t huoltoväleistä. Männällä on ajettu nyt 90h ja ohipuhallusta ei näy yhtään, alakerralla ajettu noin 130h, niin kauan uskaltaa ajella alakerralla ennen remppaa, oma ajo on tosiaan TODELLA rauhallista enskaa ja välillä hiekkapätkiä ja kaasua ei hirveämmin käytellä tapissa joten paljon uskaltaa ajella ennen remppaa
Tosiaan kasikympissäkin kesti itsellä mäntä 1,5v sekalaisella ajolla niin olisiko joku 200-250h alakerralla mahdoton mun ajotyylillä
pyörähän on tosiaan 1993 250cr
1.8.2015 13:58
Pyörä -08 Crf250r ja tuossa huomasin pienen metallisen kilinän tai kolinan äänenvaimentimen suunnasta.
Tarkemmin kun selvitin asiaa niin ääni kuuluu vain tyhjäkäynnillä ja kun penkki oli irti niin se kuulostaisi että se kuuluu ilmanputsarin takaa?
Mikäs laitteeseen on iskeny onko kellään kokemusta mistä tämä ääni syntyy? Laite toimii muuten kun ajatus. Tosiaankin esim ryypyllä ääntä ei kuulu tai muutenkaan vedossa.
Jonkinasteinen imuääni tämä on tai resonointi???¨
Päivitystä:
Kaasarin luisti tekee äänen ja yleinen Keihinien kanssa... Jaahas että tämmöistä
13.9.2015 21:42
Mitkä seokset on hyvät honda cr 85 2007?
14.9.2015 20:46
2% hyvällä laadukkaalla öljyllä, ei tartte yhtään enempää.
Esim castrol power 1 racing.
15.10.2015 23:54
Mites näissä 125 cr menee nuo männän ja pyttyjen koot? A koko on vissii pienin mahdollinen. Käykö a koon mäntä pyttyyn jossa on A merkintä kyljessä vai tarkottaako se edes sitä pytyn kokoa? Ja entä jos on hoonausjäljet pytystä kuluneet jo olemattomiin onko pytty enää hoonattavissa uudelleen? Pyörähän on siis 04 vm.
19.10.2015 18:10
Hoonaa pytty ja kyllä a pyttyyn a mäntä jos ei oo kulunu.
Mutta jos vaikuttaa kuluneelta kanttii mittauttaa.
19.10.2015 20:46
Juuh pytyssä on ihan hyvän näköset hoonausjäljet näkyvissä.
19.10.2015 21:14
Kuinka kireelle pitää kansi kiristää?onko ihan käsi tuntumalla vai onko joku tietty momentti? ja pyörähän on Honda cr85 2007.
19.10.2015 21:50
Haynesin "owners workshop manual" kertoisi että kannen mutterit 27Nm ja ristiin.