Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

4.8.2008 16:59

Ranpo kirjoitti:Aika mielenkiintoinen laite tuo Shine :) Mitenkäs se eroaa esim Honda CRF? tehot, ohjattavuus jne. Ja onko vielä testikoneessa ollut minkäänlaista vikaa?

Eroja on CRF:n kun eri valmistaja ;) . Jos nyt jotain vertailua haluaa tehdä niin konehan on hyvin lähellä Hondan harjoituscrossia Crf230, kuitenkaan ollen puhtaasti Zongshenin valmistetta. Teho/vääntölukemat ovat todennäköisti lähes samat. Tosin hondassa taitaa olla vakiona vai 24mm kaasari kun taas Shinessä on 30mm?

Runko taas on mitoitukseltaan lähempänä kisacrossia Crf250, mutta olematta kuitenkaan kopiota siitä. Ajo-asento melko avara ja ajotuntuma hyvä. Ei eroa merkkipyörien ajotuntumasta.

Pääsääntöisesti se on ihan tehtaan omaa suunnittelua. Ovat onneksi omaksuneet länsimaisen suunnittelu tavat, eivätkä ole ruvenneet kehittämään mitään omia virityksiä kuten useimmissa kiinailmiössä on tehty. Ilmeisti tehdas omistaa ainakin jotain osuuksia eräästä espanjalaisesta offroadpyörävalmistajasta, olisiko sieltä saatu jotain suunnittelu apua?

Piikkikymyksestä sen verran, että se hinta tulee muistaakseni jäämään siihen 2500-3000€ haarukkaan. Tähän on vain edelleen jarruna se puuttuva eec/coc hyväksyntä. :itku:

6.8.2008 13:57

Tuollaisen 450cc:n voisin ostaa itsekkin, jos vain valkokilpisenä saisi.... 8)

8.8.2008 13:13

Himoksen starttilistalta poimittua, Harrastelijoista:
"341 00:00 Harrastelijat Immonen Toni NMK Shine 230 "

Selasin tätä keskustelua läpi ja taitaa olla ToniI kyseessä.
Jäättekö sunnuntaiksi paikalle esittelemään pyöriä?

Miten sen 450cc muuten valkokilpisenä tuohon hintaan onnistuu?
Tiesitkö, että veroa yksin menee jotain pari tonnia ja taitaa rekisteröintikin maksaa toista sataa? Siinä olis kyllä kiinnostava vekotin. Ainakin jos paino on järkevä, eikä mikään järkyttävä lulla.

8.8.2008 15:32

Tonnehan täytyy mennä paikanpäälle. Satoi sitten enemmän tai vielä enemmän

8.8.2008 16:27

HANSI kirjoitti:Himoksen starttilistalta poimittua, Harrastelijoista:
"341 00:00 Harrastelijat Immonen Toni NMK Shine 230 "

Selasin tätä keskustelua läpi ja taitaa olla ToniI kyseessä.
Jäättekö sunnuntaiksi paikalle esittelemään pyöriä?

Minäpä minä... Saa nähdä mikäköhän fiasko tästäkin tulee :lol: 8o :nolo: :roll:
Emme ole jäämässä sunnuntaiksi. Meille tulee kontti tiistaina ja pitää saada väliaikaisiin varastoihin tehtyä tilaa, että saamme kaikki tavarat säältä suojaa. Toimitila missä rupeamme varsinaisesti toimimaan valmistuu vasta syys/lokakuun vaihteessa.

8.8.2008 16:34

Ostakaa pojat poikkeen nii saan isomman alle http://www.nettimoto.com/viewVehicle.ph ... =653695&PN[0]=owner_vehicle&PL[0]=listOwnerVehicle.php

10.8.2008 9:28

HANSI kirjoitti:Himoksen starttilistalta poimittua, Harrastelijoista:
"341 00:00 Harrastelijat Immonen Toni NMK Shine 230 "

Selasin tätä keskustelua läpi ja taitaa olla ToniI kyseessä.
Jäättekö sunnuntaiksi paikalle esittelemään pyöriä?


No pienoinen fiaskohan siitä tuli.... Kelihän oli varsin miellyttävä ja reitti oli päässyt vähän pehmoiseksi. Reittiä olisi ollut todella mukava ajettava jos olisi ollut kuivempaa. :D

Mutta, mutta ... itse Shinen kisa debyyttiin. Ajoin aika-ajot luokan sijalla 68 lähinnä sillä vauhdilla, että sain ratakierroksen ajettua läpi. Ranteet huusi leipää jo ratakierroksen puolessa välissä, vaikka en pitänyt kunnolla edes vauhtia yllä :nolo: . Pyörä olisi mennyt paljon kovempaa jos sillä olisi ollut parempi kuntoinen kuski.

Itse kisan startti meni hyvin ja jaksoin ajaa kaksi kierrosta putkeen, jonka jälkeen oli tultava pitämään juomataukoa ja ranteiden leputus taukoa. Olin ollut ensimmäisen kierroksen jälkeen sijalla 49. Varikolta paluun jälkeen n.70-80 paikkeilla. Sitten takasin radalle... Radan pelto mutavellissä sitten ajoin turvalleni, huonoksi onnekseni kaaduin oikealle kyljelle ja samalla kaatuessani potkaisin jotenkin? äänenvaimentaja korvan poikki. :nolo: :( :itku:

Eli peli oli siinä. En nähnyt tarpeelliseksi kiusata jäjestäjiä, sillä että olisin ajanut pyörällä missä olisi ollut suora putki. Eihän siitä olisi todennäköisesti seurannut muutakuin hylkäys. No seuraavaan kisaan paremmalla onnella. Se onkin sitten oman kerhon reittikisa ;)

Kontti on saapunut maahan ja kontin purku on tiistai aamuna. Loppuviikosta aloitamme ensimmäisten pyörien luovutukset.

10.8.2008 19:17

Montakos pyörää maailmalle on lähdössä?

10.8.2008 19:43

Seuraava shinen tuontierä sitten akrapovitsin putkella nii ei kiinnikkeet katkeile!!ja samaan hintaan..

11.8.2008 13:34

lerppa kirjoitti:Seuraava shinen tuontierä sitten akrapovitsin putkella nii ei kiinnikkeet katkeile!!ja samaan hintaan..

Ei me ihan samaan hintaan saada, mutta pieneen lisähintaan kyllä :lol: :D

Armakselle, On vielä pyöriä vapaan. Ei olla saatu kaikkia vielä ennakko myytyä.

12.8.2008 19:09

Kuinka hyvä varaosien saatavuus pyörällänne on?

12.8.2008 20:57

Armas Paskiainen kirjoitti:Kuinka hyvä varaosien saatavuus pyörällänne on?

Pidämme varastossa kattavan varaosavaraston. Nyt purettavassa kontissakin on kulutusosien lisäksi mm. koneita, keuloja, takaiskareita, vanteita, jne... lisäksi puramme kaksi kokonaista pyörää erikoisempien varaosien tarvitsijoita varten. Lisäksi tehdas toimittaa TNT:llä reilussa viikossa varaosapaketit.

12.8.2008 22:31

Olisitte vaan jääny sunnuntaille. Me jo aateltiin, että päivänpaiste muuttu ukkoskuuroks. Porukkaa oli iltapäivällä parkkikset täynnä, varmaan tuhansia reitin varrella. Reitti oli kyllä helvetin raskas, pelkkää spooria.

13.8.2008 20:31

Juu, ei jääty sunnuntaiksi. Hyvä kun tultiin kotiin, että saatiin kontin tavaroille tehtyä tilaa väliaikaisiin varastoihin. Tänään saatiin vihdoin kontti purettua ja muutama pyörä osittain kasattua. Olivat tehtaalla tehneet muutamia ihan hyviä muutoksia mm. Äänenvaimentaja on nykyään kiinni rungossa rosteripannalla :P

Olemme pitämässä kaikille kiinnostuneille avoimen koeajopäivän tässä syksyllä. Tarkemman päivämäärän ja paikan ilmoitan myöhemmin. Testattava on MX230, EN230, 250cc vesiproto Loncin koneella(ei tuontimalli), lasten mallit MX50 ja Trial50.

Tässä muutama kuva testi Shinestä himoksen jälkeen. Kyllä enduro on ihanaa :D :lol: :roll:
Kuva
Kuva

13.8.2008 21:50

Tuo on kyllä niin nätti, vielä kuralla maustettuna.. eikä hintakaan ole kummoinen?