Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
8.7.2010 21:54
ripa-pipa kirjoitti:bensiinissä vain ja sit sprai öljyä siihen belreyn
ja toimii taas
Oonko liian jurrissa vai miks en ymmärtänyt ? mitää ?
8.7.2010 22:41
ripa-pipa kirjoitti:bensiinissä vain ja sit sprai öljyä siihen belreyn
ja toimii taas
Ihan nyrkkisääntönä kannattaa pitää, ettei suoraan bensalla pestyyn laita öljyä, vaan pitää olal sen jälkeen pesty pesuaineella.
Spray-öljyjä vana laitetaan yleisesti ottaen aivan liian vähän, ei niissä toimivuuden suhteen sinällään ongelmaa muuten olisi. Paitsi että tarpeeks laitettuna ne on hrveitä tököttejä ja vielä hirveempiä puhdistaa. On mullakin hätävarana semmonen purkki mukana (koska näppitöitä ja huolellisuutta, hätätilassa yleensä mopoon kuin mopoon löytyy joltain joku uus putsari joka jotenkin sopii kun tarpeeks painii...), kerran sillä(kin) öljynny putsarin ja totesin pestessä ettei maksa vaivaa, kertakäyttöseks jäi se.
22.7.2010 1:04
ite teen näin putsarille eka pineline tehopesua sillä lähtee paskat sen jälkeen huolellinen virutus veellä ja kuivaus sitte elf:in ilmanputsari öljyt kylkeen se on siinä.mites muuten ne jokka laittaa muovipussiin ilmansuodatin öljyä ja tunkee sen pussiin ja puristelee eikös siihen tuu pikkasen liikaa sitä öljyä...eikö sitä aina hoeta että ei saa laittaa liikaa öljyä???
22.7.2010 7:26
t0mppaa kirjoitti:mites muuten ne jokka laittaa muovipussiin ilmansuodatin öljyä ja tunkee sen pussiin ja puristelee eikös siihen tuu pikkasen liikaa sitä öljyä...eikö sitä aina hoeta että ei saa laittaa liikaa öljyä???
Mä tein tuolleen muovipussin kanssa aikaisemmin, mutta en enään. Muovipussin kanssa tuntui aina menevän liikaa ainetta putsariin ja siten aina vähän kallista ainetta hukkaan. Jos putsarin sekoittelee suoraan pussissa ja jättää sinne pussiin seisomaan niin putsari ei kuivu siten miten sen pitäisi, koska pussissa ei ole riittävästi ilma.
Nykyään teen silleen että öljyämisen jälkeen jätän hyllylle kuivumaan yöksi ja jos tarvitsen reissuun putsarin niin seuraavana päivänä laitan pussiin.
20.10.2010 16:49
Milläs toi kannttaa puhdistaa? Bensaa ei ole.. Liuotinpesuainet löytyy.. Millä öljyän tuon sen jälkeen?
20.10.2010 21:14
Ite teen kutakuinkin näin: Ensiksi pesen paskaset putsarit läpikotaisin liuotinpesuaine ämpärissä (n. 5 senttiä pohjasta mulla on ritilä että se skeida valuu sinne pohjalle ja ei sitte tuu hierottua niitä putsareita sinne mutaan) ja puristelen kunnolla suht kuivaks, sit fairya reippaasti siihen putsariin ja sitte pesee vielä kunnolla juoksevan kuuman veden alla. (irtoo meinaa yllättävän paljon vielä sitä hiekkapölyä sieltä vielä sen liuottimen jälkeenki), tämän jälkeen tallin katosta roikkuviin koukkuihin kuivumaan, ja sitte kun on täysin kuiva niin hakkaa vielä kämmentä tjsp. vasten sitä putsaria että viimisetki pölyt sieltä lähtee. Sitten uitan putsarin toisessa ämpärissä missä valvolinen suodatinöljyä ja kunnollinen puristelu että se ei oo ihan litimärkä se putsari. Ja jos tuntuu että ei puristelemalla lähe tarpeeks ni sitte vielä rättien kanssa puristelu, jonka jälkeen suodattimet vielä hetkeks kuivumaan, ja sitte muovipussiin odottamaan seuraavaa käyttökertaa.
21.10.2010 21:18
Ite ekana bensalla pesen, sitten pesupulveria kuumaan veteen ja pesen sillä pari kertaa, sitte kunnon huuhtelu ja kuivaus.
Mulla on semmonen öljyämisastia, eli öljyt on kokoajan astiassa ja sielä sitten lilluttelen putsaria ja ylimääräset pois, säästyy paljon öljyä ja tulee hyvä.
21.10.2010 22:09
Ihan selvennyksenä että tää ei ole hyökkäys ketään kohtaan, mutta tarviiko kaikkien joka kerta kertoa miten pesee/öljyää putsarin kun joku tolvana niitä perusohjeita kysyy? Tästähän vois varmaan joku viitseliäämpi tehdä vaikka kiinnitetyn jutun tonne keskustelufoorumin ylälaitaan tai jotenkin muuten helposti saataville. Keskustelis täällä sitten vaikka eri tököteistä ja niiden toiminnasta, putsarimerkeistä yms. Kaikki ton nyt kuitenkin tekee periaattessa samalla tavalla. Pesu liuottimella, huuhtelu, öljyäminen, kaikki yksityiskohdathan on ihan mielipidekysymyksiä. Ihan vaan tuli tällänen mieleen.
Edit: No tottahan tuokin...
Viimeksi muokannut OA243 päivämäärä 21.10.2010 22:18, muokattu yhteensä 1 kerran
21.10.2010 22:16
Ota siis se rooli, että aina kun joku kysyy, vastaat "käytä hakua"... mä oon jokusen kerran kokeillu ja voi hitto sitä skeidan määrää kun jengi alkaa sylkee...
Mut vakavissaan, paha tehdä stickyä kun oikee tai parhain tapa riippuu vähän aineistakin ja lisäks putsarin saa pestyä ja öljyttyä ihan kunnolla monellakin tapaa. Eli onnistuuhan se vaikeemman kautta niiltäkin ketkä ei halua käsiinsä putsariöljyn koskevankaan.
E: Kyllä No-Toil rokkaa silloin
22.10.2010 0:36
OA243 kirjoitti:Ihan selvennyksenä että tää ei ole hyökkäys ketään kohtaan, mutta tarviiko kaikkien joka kerta kertoa miten pesee/öljyää putsarin kun joku tolvana niitä perusohjeita kysyy? Tästähän vois varmaan joku viitseliäämpi tehdä vaikka kiinnitetyn jutun tonne keskustelufoorumin ylälaitaan tai jotenkin muuten helposti saataville. Keskustelis täällä sitten vaikka eri tököteistä ja niiden toiminnasta, putsarimerkeistä yms. Kaikki ton nyt kuitenkin tekee periaattessa samalla tavalla. Pesu liuottimella, huuhtelu, öljyäminen, kaikki yksityiskohdathan on ihan mielipidekysymyksiä. Ihan vaan tuli tällänen mieleen.
Edit: No tottahan tuokin...
Keskusteluahan tää on,mut oikeesti vittu kyllä jokainen,kuka siihen putsariin koskee näkee ja tuntee onko se paskanen vai ei.Ja sellaiset,jotka ei voi sotkea käsiä siihen öljyyn,niin jättäköön sitten perseensäkin pyyhkimättä..ei henkilökohtaista,mutta oikeesti herätys!!
22.10.2010 9:57
timpax41 kirjoitti:OA243 kirjoitti:Ihan selvennyksenä että tää ei ole hyökkäys ketään kohtaan, mutta tarviiko kaikkien joka kerta kertoa miten pesee/öljyää putsarin kun joku tolvana niitä perusohjeita kysyy? Tästähän vois varmaan joku viitseliäämpi tehdä vaikka kiinnitetyn jutun tonne keskustelufoorumin ylälaitaan tai jotenkin muuten helposti saataville. Keskustelis täällä sitten vaikka eri tököteistä ja niiden toiminnasta, putsarimerkeistä yms. Kaikki ton nyt kuitenkin tekee periaattessa samalla tavalla. Pesu liuottimella, huuhtelu, öljyäminen, kaikki yksityiskohdathan on ihan mielipidekysymyksiä. Ihan vaan tuli tällänen mieleen.
Edit: No tottahan tuokin...
Keskusteluahan tää on,mut oikeesti vittu kyllä jokainen,kuka siihen putsariin koskee näkee ja tuntee onko se paskanen vai ei.Ja sellaiset,jotka ei voi sotkea käsiä siihen öljyyn,niin jättäköön sitten perseensäkin pyyhkimättä..ei henkilökohtaista,mutta oikeesti herätys!!
Kumihanskat
16.12.2010 0:35
no-toilit koneesee, putsari rumpuu ja kone käyntiin. Helppoa jos huono pesukone tallissa..
16.12.2010 16:21
Mites nyt talvella, kannattaako ajella ilman öljyä kuivalla putsarilla? Jos siis kuiva pakkaskeli.
17.12.2010 2:50
Ei, lumi on vaan vettä kiinteessä muodossa ja menee aina vähän läpi ilman öljyä.
Talvella No-Toil on siitä erinomainen liemi, että sillä öljytty putsari pysyy notkeana. Moni "kitti", eli jähmeemi öljy, on niin jähmeetä pakkasessa että putsari painuu jopa kasaan. Ajoin itse viime viikonloppuna, taisi olla -17, riivinraudalla ja kone ei kovin ilosesti vetäny enää eka kiekan (4km) puolivälissä kierroksilla. Putsari pakotti ajotyylimuutokseen, joskaan en sitä tuolloin vielä tiennyt, kotona vasta. Olen -03--04 talvesta asti tuominnut BelRayn kitin ja samoin Valvolinen, nyt oli öljynä Motorex. Motorex on purkissa ollessaan varsin liemevää, mutta putsariin päästyään jämähtää niin äkkiä, että sitä tulee näemmä kovempiin pakkasiin väkisinkin liikaa - tuskin vähempi öljyisenä olisi ollut liimautuneena kumikurkkuun, sisään painuneena ja aivan tönkkönä.
Sanotaan nyt vaikka näin, että No-Toil'lla kannattaa ainakin hakee ne koneen säädöt ja sit kun urku auki kierroksilla alkaa rötään toisella öljyllä, tietää ainakin ettei kannata räpeltää kaasaria vaan putsaria.
16.6.2011 19:03
Mites tossa hondassa, kun siinä ilmanputsarin kehikossa on sellainen ritilä minkä saa myös irroitettua niin olisiko sen irrotuksesta hyötyä/haittaa vai onko mitään merkitystä ilmanvirtauksen kannalta. Twinairillahan on tällainen powerflow systeemi
http://www.24mx.fi/motocross/p/powerflo ... ttimet/k11 ,niin siitähän periaatteessa tulee tälläinen kun ottaa sen pois. Liekkö mitään merkitystä?? pyörä siis crf 250